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BGG랭킹
BGG전체 : 1223
FAMILYGAMES : 308
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.65 / 5
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디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
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아티스트
Michael Menzel
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인원
게임 소개
<마법사와 움직이는 탑>에서 여러분은 자신의 마법사들을 다른 누구보다도 먼저 까마귀의 성으로 돌려보내려 합니다.
게임은 이렇게 준비합니다. 게임판 타일을 둥글게 깔고, 까마귀의 성은 시작 칸에 놓은 뒤 그 성에서부터 시계 방향으로 9개의 탑을 놓습니다. 5개의 탑에는 까마귀 방패를 놓습니다. 플레이어들의 마법사를(플레이어 수에 따라 3~5개씩) 탑 위에 분배해 놓고, 모든 플레이어들에게 카드를 3장씩 나누어 줍니다.
차례가 되면 플레이어는 손에서 이동 카드 1장을 플레이하고, 두 번째 이동 카드를 플레이한 후, 손에 든 카드를 다시 3장으로 보충합니다. 카드에는 마법사를 이동시키는 카드, 탑을 이동시키는 카드, 마법사나 탑 중에 하나를 이동시키는 카드가 있습니다. 이동은 항상 시계 방향으로 합니다. 특정 칸 수만큼 이동시킬 때도 있고, 그 칸 수를 주사위 굴림으로 정할 때도 있는데, 카드에 나와 있는 횟수 이내에서 원하는 만큼 주사위를 굴릴 수 있습니다.
탑을 이동시킬 때, 그 탑 위에 있는 마법사는 함께 이동합니다. 탑을 또 다른 탑 위로 이동시킬 수 있으며, 그렇게 되면 아래에 있는 탑의 마법사는 그 안에 갇힙니다. 자신의 마법사가 하나 이상 갇힐 경우, 그 플레이어는 자신의 마법 물약 1개를 채웁니다. 승리하기 위해서는 이 마법 물약을 모두 채워야 합니다. 다 채운 마법 물약을 사용하면 게임에서 활성화된 마법 주문 하나를 시전하거나, 기본적으로 마법사 또는 탑 하나를 이동시킬 수 있습니다(사용한 마법 물약도 채워진 것으로 간주합니다). 마법사를 풀어주려면 탑의 윗부분을 옮겨야 합니다.
마법사를 지정된 칸 수만큼 이동시켜서 까마귀의 성에 정확히 도착하면, 차례를 끝낸 다음 까마귀의 성이 게임판을 따라 바로 다음 빈칸 또는 까마귀 방패가 올려진 탑으로 이동합니다. 까마귀의 성에 마지막 마법사를 놓았고 자신의 마법 물약을 모두 채운 마법사가 승리합니다.
<마법사와 움직이는 탑>은 팀 단위로 플레이할 수 있고, 각종 마법을 사용할 수 있게 해 주는 “고위 마법사” 변형 규칙을 도입할 수도 있고 하지 않을 수도 있습니다.
게임은 이렇게 준비합니다. 게임판 타일을 둥글게 깔고, 까마귀의 성은 시작 칸에 놓은 뒤 그 성에서부터 시계 방향으로 9개의 탑을 놓습니다. 5개의 탑에는 까마귀 방패를 놓습니다. 플레이어들의 마법사를(플레이어 수에 따라 3~5개씩) 탑 위에 분배해 놓고, 모든 플레이어들에게 카드를 3장씩 나누어 줍니다.
차례가 되면 플레이어는 손에서 이동 카드 1장을 플레이하고, 두 번째 이동 카드를 플레이한 후, 손에 든 카드를 다시 3장으로 보충합니다. 카드에는 마법사를 이동시키는 카드, 탑을 이동시키는 카드, 마법사나 탑 중에 하나를 이동시키는 카드가 있습니다. 이동은 항상 시계 방향으로 합니다. 특정 칸 수만큼 이동시킬 때도 있고, 그 칸 수를 주사위 굴림으로 정할 때도 있는데, 카드에 나와 있는 횟수 이내에서 원하는 만큼 주사위를 굴릴 수 있습니다.
탑을 이동시킬 때, 그 탑 위에 있는 마법사는 함께 이동합니다. 탑을 또 다른 탑 위로 이동시킬 수 있으며, 그렇게 되면 아래에 있는 탑의 마법사는 그 안에 갇힙니다. 자신의 마법사가 하나 이상 갇힐 경우, 그 플레이어는 자신의 마법 물약 1개를 채웁니다. 승리하기 위해서는 이 마법 물약을 모두 채워야 합니다. 다 채운 마법 물약을 사용하면 게임에서 활성화된 마법 주문 하나를 시전하거나, 기본적으로 마법사 또는 탑 하나를 이동시킬 수 있습니다(사용한 마법 물약도 채워진 것으로 간주합니다). 마법사를 풀어주려면 탑의 윗부분을 옮겨야 합니다.
마법사를 지정된 칸 수만큼 이동시켜서 까마귀의 성에 정확히 도착하면, 차례를 끝낸 다음 까마귀의 성이 게임판을 따라 바로 다음 빈칸 또는 까마귀 방패가 올려진 탑으로 이동합니다. 까마귀의 성에 마지막 마법사를 놓았고 자신의 마법 물약을 모두 채운 마법사가 승리합니다.
<마법사와 움직이는 탑>은 팀 단위로 플레이할 수 있고, 각종 마법을 사용할 수 있게 해 주는 “고위 마법사” 변형 규칙을 도입할 수도 있고 하지 않을 수도 있습니다.
In Die wandelnden Türme ("The Wandering Towers"), you want to bring all of your wizards home to the raven castle before anyone else.
To set up the game, place the game board tiles into a circle, the raven castle on its starting space, and the nine towers clockwise from the castle; five towers have a raven shield on them. Distribute the players\' wizards — 3-5 based on the player count — on the towers, and deal each player a hand of three cards.
On a turn, play a movement card from your hand, then play a second movement card, then refill your hand to three cards. Cards allow you to move one of your wizards, a tower, or either a tower or wizard. Movement is always clockwise; sometimes movement is a specific number of spaces, and sometimes it\'s determined by a die roll, with you being able to roll the die up to the number of times shown on your card.
When you a move a tower, any wizards on that tower are carried forward on it — and you can move a tower on top of another tower, trapping any wizards on that lower tower. When you trap one or more wizards, you fill one of your magic flasks; you must fill all of your flasks in order to win. Additionally, you can spend filled flasks to cast one of the magic spells active in the game, with the basic ones allowing you to move a wizard or tower. (Spent flasks still count as filled.) To free your wizard, you must move the top part of the tower away.
If you land a wizard in the raven castle by exact count, your turn ends, then the raven castle advances on the game board to the next unoccupied space or tower with a raven shield. Whoever places their final wizard on the raven castle and has filled all of their flasks wins.
Die wandelnden Türme can be played in teams, with or without a "master wizard" variant that makes lots of spells available.
To set up the game, place the game board tiles into a circle, the raven castle on its starting space, and the nine towers clockwise from the castle; five towers have a raven shield on them. Distribute the players\' wizards — 3-5 based on the player count — on the towers, and deal each player a hand of three cards.
On a turn, play a movement card from your hand, then play a second movement card, then refill your hand to three cards. Cards allow you to move one of your wizards, a tower, or either a tower or wizard. Movement is always clockwise; sometimes movement is a specific number of spaces, and sometimes it\'s determined by a die roll, with you being able to roll the die up to the number of times shown on your card.
When you a move a tower, any wizards on that tower are carried forward on it — and you can move a tower on top of another tower, trapping any wizards on that lower tower. When you trap one or more wizards, you fill one of your magic flasks; you must fill all of your flasks in order to win. Additionally, you can spend filled flasks to cast one of the magic spells active in the game, with the basic ones allowing you to move a wizard or tower. (Spent flasks still count as filled.) To free your wizard, you must move the top part of the tower away.
If you land a wizard in the raven castle by exact count, your turn ends, then the raven castle advances on the game board to the next unoccupied space or tower with a raven shield. Whoever places their final wizard on the raven castle and has filled all of their flasks wins.
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