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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-0 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Evil:101은 13-Infinity 사이의 2-6명을 위한 카드 게임입니다. 한두 명의 선수가 조금 늦게 뛰는 경기 밤을 위한 빠른 워밍업 게임이다.
그 주제는 오래된 스파이 스릴러 장르를 패러디한 것이다.
대부분의 플레이어들은 자신들의 다양한 줄거리를 실행에 옮기려고 하는 악당으로 행동하고, 한 플레이어는 에이전트로 행동하여 나머지를 넘어뜨리려고 한다. 각 라운드 후 에이전트의 역할은 새 플레이어에게 돌아갑니다.
승리는 자신의 악행의 대상과 얼마나 잘 맞는가에 따라 점수가 부여되며, 전 세계에 얼마나 악을 퍼뜨릴 수 있느냐에 달려 있다.
매 라운드마다 Evil 플레이어는 Plot 카드 중 하나를 내려놓고, 하나의 Target 카드 위에 엎드려서 모든 Plot 기호를 Target 카드의 기호와 일치시킵니다. 두 플레이어가 동일한 대상에 플롯을 배치할 수 없습니다. 그런 다음 에이전트 역할을 하는 플레이어는 각 Evil 플레이어가 각 대상에 사용한 기호를 추측하고 D를 배치합니다.각 플롯에서 선택한 기호가 포함된 IC 에이전트 카드입니다. 에이전트가 올바르게 추측하면 Evil 플레이어에게 점수가 주어지지 않습니다. 에이전트가 잘못 추측하면 Evil 플레이어는 Plot과 대상의 해당 기호에 따라 점수를 얻습니다. 에이전트는 플롯을 실패하더라도 승리 포인트를 얻지 못합니다. 체이스 카드는 에이전트가 추측한 것이 맞다면 Evil 플레이어가 포인트를 가지고 탈출하는 데 사용할 수 있으며, 에이전트는 현물로 응답할 수 있습니다. 그리고 나서 선수들은 그들의 손을 보충하고 승리 포인트 비용으로 새로운 체이스 카드를 살 수 있다.
20점까지 먼저 받은 선수가 승리하여 게임을 종료합니다.
그 주제는 오래된 스파이 스릴러 장르를 패러디한 것이다.
대부분의 플레이어들은 자신들의 다양한 줄거리를 실행에 옮기려고 하는 악당으로 행동하고, 한 플레이어는 에이전트로 행동하여 나머지를 넘어뜨리려고 한다. 각 라운드 후 에이전트의 역할은 새 플레이어에게 돌아갑니다.
승리는 자신의 악행의 대상과 얼마나 잘 맞는가에 따라 점수가 부여되며, 전 세계에 얼마나 악을 퍼뜨릴 수 있느냐에 달려 있다.
매 라운드마다 Evil 플레이어는 Plot 카드 중 하나를 내려놓고, 하나의 Target 카드 위에 엎드려서 모든 Plot 기호를 Target 카드의 기호와 일치시킵니다. 두 플레이어가 동일한 대상에 플롯을 배치할 수 없습니다. 그런 다음 에이전트 역할을 하는 플레이어는 각 Evil 플레이어가 각 대상에 사용한 기호를 추측하고 D를 배치합니다.각 플롯에서 선택한 기호가 포함된 IC 에이전트 카드입니다. 에이전트가 올바르게 추측하면 Evil 플레이어에게 점수가 주어지지 않습니다. 에이전트가 잘못 추측하면 Evil 플레이어는 Plot과 대상의 해당 기호에 따라 점수를 얻습니다. 에이전트는 플롯을 실패하더라도 승리 포인트를 얻지 못합니다. 체이스 카드는 에이전트가 추측한 것이 맞다면 Evil 플레이어가 포인트를 가지고 탈출하는 데 사용할 수 있으며, 에이전트는 현물로 응답할 수 있습니다. 그리고 나서 선수들은 그들의 손을 보충하고 승리 포인트 비용으로 새로운 체이스 카드를 살 수 있다.
20점까지 먼저 받은 선수가 승리하여 게임을 종료합니다.
Evil:101 is a card game for 2-6 people between the ages 13-Infinity. It is a fast-paced warm up game for those game nights when one or two players are running a bit late.
The theme is a parody of the old spy thriller genre.
The majority of the players act as villains attempting to set their various plots into action, while one player acts as the Agent, trying to trip up the rest. After each round the role of the Agent goes to a new player.
Victory depends on how much Evil you can spread throughout the world, with points being given based on how well the plan fit with the target of your evil deeds.
Every round, the Evil players lay down one of their Plot cards, face down on one Target card, matching all the Plots symbols with the symbols on the Target card. No two players can place their Plot on the same Target. The player acting as the Agent then tries to guess which symbols each Evil player has used on each Target, and place their D.I.C. Agent card with the symbol of their choice on each Plot. If the Agent guess right, no points are given to the Evil player. If the Agent guess wrong, the Evil player gets points according to the Plot and the corresponding symbols on the Target. The Agent does not get any victory points even if they foil a Plot. Chase cards may be used by the Evil player to escape with their points if the Agent guessed right, and the Agent may respond in kind. The players then replenish their hand and may buy new Chase cards for a victory point cost.
First player to 20 points wins and ends the game.
The theme is a parody of the old spy thriller genre.
The majority of the players act as villains attempting to set their various plots into action, while one player acts as the Agent, trying to trip up the rest. After each round the role of the Agent goes to a new player.
Victory depends on how much Evil you can spread throughout the world, with points being given based on how well the plan fit with the target of your evil deeds.
Every round, the Evil players lay down one of their Plot cards, face down on one Target card, matching all the Plots symbols with the symbols on the Target card. No two players can place their Plot on the same Target. The player acting as the Agent then tries to guess which symbols each Evil player has used on each Target, and place their D.I.C. Agent card with the symbol of their choice on each Plot. If the Agent guess right, no points are given to the Evil player. If the Agent guess wrong, the Evil player gets points according to the Plot and the corresponding symbols on the Target. The Agent does not get any victory points even if they foil a Plot. Chase cards may be used by the Evil player to escape with their points if the Agent guessed right, and the Agent may respond in kind. The players then replenish their hand and may buy new Chase cards for a victory point cost.
First player to 20 points wins and ends the game.
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