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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    30-45 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    1.71 / 5

게임 소개

동물원 동물이 되는 것은 쉽지 않다. 인클로저는 여러분의 필요에 비해 너무 작고, 매일의 일과는 지루하며, 동물원 방문객들은 너무 불쾌합니다. 다음을 결정했습니다: 당신은 동물원에서 탈출해야 합니다, 이상적으로는 7일 이내에.

KuZ에서 탈출하는 방법은 여러 가지가 있다아, 하지만 여러분은 동물원 방문객들이 남긴 쓰레기를 모으고 이 물품들을 이용하는 탈출 계획을 세우기 위해 비밀리에 다른 동물들과 협력할 필요가 있어요. 각각의 플레이어는 독특한 힘을 가진 10개의 동물 카드 중 하나를 가지고 있으며, 당신은 6가지 색의 공간으로 구성된 경로가 특징인 게임 보드에서 플레이하며, 각 공간에는 번호가 있습니다.

각 라운드마다 다수의 아이템 카드가 플레이어에게 배포되며, 1라운드에서 20-22개의 카드가 처리된다. 카드는 빨간색 아이스크림 스푼이나 보라색 스카프와 같은 색상의 아이템을 보여준다. 차례로 동물 토큰 중 하나를 다른 동물 토큰보다 더 먼 경로에 배치합니다. 예를 들어, 1개의 빨간색 공간 또는 2개의 보라색 공간에서 사용자가 가지고 있는 것을 표시합니다. (첫 번째 플레이어는 처음 5개의 공간 중 하나로 제한됩니다.) 다음 플레이어는 토큰 중 하나를 경로 아래로 더 멀리 배치하고, 각 배치는 플레이어가 손에 들고 있는 카드를 제안할 수 있는 기회를 제공합니다. 플레이어는 라운드 중에 한 번 동물의 힘을 사용할 수 있습니다.

어느 시점에서 플레이어는 동물 토큰을 넣는 대신 탈출을 시도할 시간이라고 결정할 것이다. 그 시점에서, 모든 플레이어들은 가장 먼 길 아래에 있는 동물 토큰의 위치와 일치하는 색상의 모든 카드를 공개한다. 더 많은 카드를 가지고 있으면 해당 공간에 표시된 숫자와 동일한 경험 별을 얻을 수 있으며, 경험 별을 사용하면 더 높은 수준의 시작 경험을 구입할 수 있습니다. 즉, 모두가 볼 수 있는 페이스업 카드를 포함하여 더 많은 카드를 사용할 수 있습니다. 만약 당신이 묘사된 숫자만큼 정확히 카드를 가지고 있다면, 당신은 조커로 간주되는 보편적인 도구 카드뿐만 아니라 경험적인 별들을 얻게 될 것이다. 카드 수가 적으면 실패합니다.

모든 카드를 셔플한 다음 현재 카드 수를 분배하고 새로운 라운드를 시작합니다. 라운드 중에 트랙의 최종 공간 6개 중 하나에 도달하여 지정된 색상의 카드가 적어도 그 만큼 있으면 탈출하여 게임에서 승리합니다. 7라운드가 끝날 때까지 이 일을 하지 못하면 지는 것이다.

KuZ의 난이도를 높일 수 있습니다경험 수준에서 더 많은 스타가 진출하거나 게임 보드의 반대편에서 플레이함으로써 OOOkA는 최종 6개의 공간에서 성공하기 위해서는 보편적인 도구를 획득해야 합니다.

It isn\'t easy being a zoo animal. The enclosures are far too small for your needs, the daily routine is boring, and the visitors to the zoo are too obnoxious. You have decided: You need to break out of the zoo, ideally within the next seven days.

There are multiple ways to escape in KuZOOkA, but you need to work together with the other animals — in secret — to pool the trash left behind by zoo visitors and develop an escape plan that makes use of these items. Each player has one of the ten animal cards with a unique power, and you play on a game board that features a path comprised of spaces in six colors, with each space having a number in it.

In each round, a number of item cards is dealt out to players, with 20-22 cards being dealt in the first round. Cards show a colored item, e.g., a red ice cream spoon or a purple scarf. On a turn, you place one of your animal tokens on the path farther than any other animal token, say, in the 1 red space or the 2 purple space, to give some indication of what you have in hand. (The first player is limited to one of the first five spaces.) The next player places one of their tokens farther down the path, and so on, with each placement giving players a chance to suggest what cards they hold in hand. A player can use their animal power once during a round.

At some point a player will decide that instead of placing an animal token, it\'s time to attempt an escape. At that point, all players reveal all cards of the color matching the location of the animal token furthest down the path. If you have more cards, you gain experience stars equal to the number depicted on that space — and with experience stars, you can purchase a higher starting experience level, which means you\'ll have more cards in play, including face-up cards visible to all. If you have exactly as many cards as the number depicted, you gain experience stars as well as a universal tool card that counts as a joker. If you have fewer cards, you fail.

Shuffle all cards, then deal out the current number of cards and start a new round. If during a round you manage to reach one of the six final spaces on the track and you have at least that many cards of the designated color, you escape and win the game. If you fail to do this by the end of the seventh round, you lose.

You can increase the difficulty of KuZOOkA by requiring more stars to advance in experience level or by playing on the opposite side of the game board, which requires you to win universal tools in order to succeed in the final six spaces.

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