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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
5번째 키는 중세 턴제 전략 게임으로, 5개 이상의 키를 획득하여 중앙 섬을 장악하는 것이 목표이다. 게임 중에 당신은 전략적인 이점을 제공하고 게임을 재미있고 균형 있게 만들도록 고안된 특별한 카드를 사용할 수 있다.
매 라운드 후 캐슬 포트의 제어는 시계 방향으로 한 플레이어에서 다음 플레이어로 바뀝니다. 플레이어는 익스플로러 스피릿 카드를 사용하여 다음 2라운드를 위한 포트의 제어권을 얻을 수 있다. 먼저 5개의 열쇠를 획득하고 자신의 차례에 성곽 항구를 장악하는 플레이어가 이 게임에서 승리합니다.
전투만이 키를 얻을 수 있는 유일한 방법입니다. 모든 플레이어는 3개의 키로 시작하고 나머지 2개의 키는 이웃 플레이어로부터 얻어야 한다. 전투 역학은 간단한 공식을 기반으로 한다: 주사위 포인트에 공격 포인트와 병사 수를 곱한 값, 경기 중에는 최대 20명의 병사를 전투에 보낼 수 있으며 기본적으로 공격 포인트 수는 1개이다브레이브 데스티니 카드로 늘릴 수 있다. 마을 자원을 수집한 후 자신의 차례에만 공격을 가할 수 있으며, 전투에서 승리하면 키 1개와 동전 5개를 획득할 수 있습니다. 패배한 부대는 그가 병사들을 치료할 병원이 없는 한 전투에 투입되는 병사들의 수를 줄일 것이다.
각 경기 후에 진 사람은 특별한 카드를 뽑을 수 있고, 카드는 다른 사람에게 언제든지 보여주어야 하며, 일부 카드는 한 번만 유효하고 카드 풀로 반환되어야 하며, 다른 카드는 플레이어가 영구적으로 보유한다. 오직 방어자만이 특별한 카드를 주장할 수 있고 공격자만이 열쇠와 동전을 주장할 수 있다.
매 라운드 후 캐슬 포트의 제어는 시계 방향으로 한 플레이어에서 다음 플레이어로 바뀝니다. 플레이어는 익스플로러 스피릿 카드를 사용하여 다음 2라운드를 위한 포트의 제어권을 얻을 수 있다. 먼저 5개의 열쇠를 획득하고 자신의 차례에 성곽 항구를 장악하는 플레이어가 이 게임에서 승리합니다.
전투만이 키를 얻을 수 있는 유일한 방법입니다. 모든 플레이어는 3개의 키로 시작하고 나머지 2개의 키는 이웃 플레이어로부터 얻어야 한다. 전투 역학은 간단한 공식을 기반으로 한다: 주사위 포인트에 공격 포인트와 병사 수를 곱한 값, 경기 중에는 최대 20명의 병사를 전투에 보낼 수 있으며 기본적으로 공격 포인트 수는 1개이다브레이브 데스티니 카드로 늘릴 수 있다. 마을 자원을 수집한 후 자신의 차례에만 공격을 가할 수 있으며, 전투에서 승리하면 키 1개와 동전 5개를 획득할 수 있습니다. 패배한 부대는 그가 병사들을 치료할 병원이 없는 한 전투에 투입되는 병사들의 수를 줄일 것이다.
각 경기 후에 진 사람은 특별한 카드를 뽑을 수 있고, 카드는 다른 사람에게 언제든지 보여주어야 하며, 일부 카드는 한 번만 유효하고 카드 풀로 반환되어야 하며, 다른 카드는 플레이어가 영구적으로 보유한다. 오직 방어자만이 특별한 카드를 주장할 수 있고 공격자만이 열쇠와 동전을 주장할 수 있다.
The 5th Key is a medieval turn-based strategy game where the goal is to obtain five or more keys and gain control on the central island. During the game you can use special cards which will give you strategic advantages and are designed to make the game fun and balanced.
After each round the control of the Castle port changes from one player to the next in clockwise order. A player can use the Explorer Spirit card to obtain the control of the port for the next 2 rounds,. The first player to obtain 5 keys and gain control on the castle port on his turn wins the game.
Battles are the only way to obtain keys. Every player starts with 3 keys and the remaining 2 keys need to be obtained from the neighbour players, the battle mechanics are based on a simple formula: dice points multiplied by the attack points plus the number of soldiers, during the match you can send a maximum of 20 soldiers for a battle and by default the number of attack points is 1, but it can be increased with the Brave Destiny Card. You can only launch an attack at your turn after collecting your village resources, If you win the battle you can claim 1 key and 5 coins if available. The loosing party will loose the number of soldiers sent to the battle unless he has hospitals to treat his soldiers.
After each battle the losing party will be allowed to draw a special card, the card needs to be displayed at any time to others, some cards are valid only once and need to be returned to the card pool, other cards are held permanently by the player. Only the defender can claim the special card and only the attacker can claim the key and the coins.
After each round the control of the Castle port changes from one player to the next in clockwise order. A player can use the Explorer Spirit card to obtain the control of the port for the next 2 rounds,. The first player to obtain 5 keys and gain control on the castle port on his turn wins the game.
Battles are the only way to obtain keys. Every player starts with 3 keys and the remaining 2 keys need to be obtained from the neighbour players, the battle mechanics are based on a simple formula: dice points multiplied by the attack points plus the number of soldiers, during the match you can send a maximum of 20 soldiers for a battle and by default the number of attack points is 1, but it can be increased with the Brave Destiny Card. You can only launch an attack at your turn after collecting your village resources, If you win the battle you can claim 1 key and 5 coins if available. The loosing party will loose the number of soldiers sent to the battle unless he has hospitals to treat his soldiers.
After each battle the losing party will be allowed to draw a special card, the card needs to be displayed at any time to others, some cards are valid only once and need to be returned to the card pool, other cards are held permanently by the player. Only the defender can claim the special card and only the attacker can claim the key and the coins.
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