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BGG랭킹
BGG전체 : 2370
CHILDRENSGAMES : 48
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-20 분
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연령
4+
BGG추천: 3+ -
게임 난이도
1.12 / 5
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디자이너
Klaus Zoch
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아티스트
Doris Matthäus, Klaus Zoch
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인원
게임 소개
주제: 기억력 좋은 닭들이 꽁지를 뺏기 위해 달리기 시합을 합니다.
목표: 플레이어의 닭을 추월하면서 그 닭의 꼬리 깃털을 훔치는 것입니다. 꼬리 깃털을 가장 먼저 다 모은 플레이어가 승리합니다.
게임 준비: 두 세트의 크고 두꺼운 판지 타일이 있습니다. 12개 한 세트는 팔각형 모양 꼬꼬마당 타일이고, 나머지 24개 세트는 달걀 모양 경기장 타일입니다. 각각의 팔각 타일은 다른 닭과 관련된 그림을 보여주며, 그림이 같은 운동장 타일이 2개씩 있습니다. 팔각 타일은 뒷면을 위로 해서 무작위로 펼쳐둡니다. 달걀 타일은 무작위로 팔각 타일을 중앙에 두고 둘러싸도록 둥글게 놓습니다. 각 플레이어는 자신의 색깔로 된 커다란 나무 닭 한 마리를 가지고 있으며, 각 닭의 등에는 나무 "꼬리 깃털"이 박힐 수 있는 구멍이 있습니다. 각각의 닭은 오직 하나의 꼬리 깃털로 시작합니다. 그런 다음 닭을 달걀 타일 위에 무작위로 배치합니다. 닭들이 서로 비슷한 거리만큼 떨어져 있도록 놓아주세요.
게임 방법: 자기 차례에 플레이어들은 닭을 시계방향으로 길을 따라 닭을 움직이려고 시도합니다. 플레이어의 차례가 되면, 자기 닭 앞에 있는 다음 계란 타일의 그림을 봅니다. 그런 다음 플레이어는 뒷면이 보이는 12개의 운동장 타일 중 하나를 넘깁니다. 뒤집은 타일 그림이 계란 타일 그림과 같다면 플레이어는 해당 계란 타일로 이동하고 팔각타일을 뒤로 뒤집습니다. 그리고 이 과정을 반복합니다. 플레이어가 다음 계란 타일과 일치하지 않는 팔각타일을 뒤집었다면, 차례는 끝나고 그 플레이어의 닭은 제자리에서 멈춥니다.
만일 다음 타일 위에 다른 플레이어 닭이 있는 상태라면, 그 닭 앞의 그림과 일치하는 팔각타일을 뒤집어야 합니다. 플레이어가 성공하면, 그 플레이어의 닭은 다른 닭을 뛰어넘어 다음 계란 타일에 착륙하게 되고, 그 과정에서 다른 닭이 가지고 있던 꼬리 깃털을 모두 훔치게 됩니다. 한 플레이어가 모든 꼬리 깃털을 가지고 있을 때, 그 플레이어가 게임에서 승리합니다.
요약: 메모리를 말의 움직임과 연결하는 창의적인 메모리 게임입니다. 자기 차례와 다른 플레이어의 차례에 뒤집혔던 12개 팔각 타일의 그림을 성공적으로 암기한 플레이어는 자신의 차례에서 멈추지 않고 경기장 타일을 이동할 수 있으며, 그렇게 함으로써 게임에서 승리할 수 있습니다. 팔각 타일의 배치가 무작위로 이뤄지기 때문에 매 판마다 새로운 느낌을 줍니다.
이 게임이 마음에 드셨다면 <치킨차차 숨바꼭질>도 함께 즐겨보세요!
목표: 플레이어의 닭을 추월하면서 그 닭의 꼬리 깃털을 훔치는 것입니다. 꼬리 깃털을 가장 먼저 다 모은 플레이어가 승리합니다.
게임 준비: 두 세트의 크고 두꺼운 판지 타일이 있습니다. 12개 한 세트는 팔각형 모양 꼬꼬마당 타일이고, 나머지 24개 세트는 달걀 모양 경기장 타일입니다. 각각의 팔각 타일은 다른 닭과 관련된 그림을 보여주며, 그림이 같은 운동장 타일이 2개씩 있습니다. 팔각 타일은 뒷면을 위로 해서 무작위로 펼쳐둡니다. 달걀 타일은 무작위로 팔각 타일을 중앙에 두고 둘러싸도록 둥글게 놓습니다. 각 플레이어는 자신의 색깔로 된 커다란 나무 닭 한 마리를 가지고 있으며, 각 닭의 등에는 나무 "꼬리 깃털"이 박힐 수 있는 구멍이 있습니다. 각각의 닭은 오직 하나의 꼬리 깃털로 시작합니다. 그런 다음 닭을 달걀 타일 위에 무작위로 배치합니다. 닭들이 서로 비슷한 거리만큼 떨어져 있도록 놓아주세요.
게임 방법: 자기 차례에 플레이어들은 닭을 시계방향으로 길을 따라 닭을 움직이려고 시도합니다. 플레이어의 차례가 되면, 자기 닭 앞에 있는 다음 계란 타일의 그림을 봅니다. 그런 다음 플레이어는 뒷면이 보이는 12개의 운동장 타일 중 하나를 넘깁니다. 뒤집은 타일 그림이 계란 타일 그림과 같다면 플레이어는 해당 계란 타일로 이동하고 팔각타일을 뒤로 뒤집습니다. 그리고 이 과정을 반복합니다. 플레이어가 다음 계란 타일과 일치하지 않는 팔각타일을 뒤집었다면, 차례는 끝나고 그 플레이어의 닭은 제자리에서 멈춥니다.
만일 다음 타일 위에 다른 플레이어 닭이 있는 상태라면, 그 닭 앞의 그림과 일치하는 팔각타일을 뒤집어야 합니다. 플레이어가 성공하면, 그 플레이어의 닭은 다른 닭을 뛰어넘어 다음 계란 타일에 착륙하게 되고, 그 과정에서 다른 닭이 가지고 있던 꼬리 깃털을 모두 훔치게 됩니다. 한 플레이어가 모든 꼬리 깃털을 가지고 있을 때, 그 플레이어가 게임에서 승리합니다.
요약: 메모리를 말의 움직임과 연결하는 창의적인 메모리 게임입니다. 자기 차례와 다른 플레이어의 차례에 뒤집혔던 12개 팔각 타일의 그림을 성공적으로 암기한 플레이어는 자신의 차례에서 멈추지 않고 경기장 타일을 이동할 수 있으며, 그렇게 함으로써 게임에서 승리할 수 있습니다. 팔각 타일의 배치가 무작위로 이뤄지기 때문에 매 판마다 새로운 느낌을 줍니다.
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Theme: Chickens are learning to dance ("cha cha") by completing circuits around the yard.
Goal: To "cha cha" your chicken past every single other player's chicken, stealing each one's "tail feathers" as you go by them. The first player to collect all of the tail feathers wins.
Setup: There are two sets of large, thick cardboard tiles. One set of 12 are shaped as octagons, and the other set of 24 are shaped as eggs. Each octagon shows a different chicken-related image, and the same image appears on two of the eggs. The octagons are spread out randomly on the table, face down. The eggs are then arranged randomly, but face up, in a large circle around the octagons, creating a kind of "pathway" of egg tiles that is encircling the "yard" (of octagons). Each player has a single large wooden chicken in their color, and each chicken has slots on its backside into which wooden "tail feathers" may be stuck. Each chicken begins with only one tail feather, in its color. The chickens are then placed randomly on the egg tiles, with an equal number of unoccupied tiles separating each chicken from the next chicken "ahead" of it on the pathway as separate it from the next chicken "behind" it, with the goal that they be well spread out on the pathway.
Gameplay: The game is then played in turns, with players attempting to move their chickens clockwise around the pathway. On a player's turn, she looks at the image on the next egg tile in front of her chicken. The player then turns over one of the 12 face down octagon yard tiles. If the tile turned over shows the same image as the egg tile, the player moves forward one space on to that egg tile, turns the octagon back face down, and then repeats the process with the next egg tile. When the player turns over an octagon with an image that does not match the next egg tile in front of her, her turn ends and her chicken goes no farther. If the next tile in front of a player is occupied by someone else's chicken, then the player looks at the image that is on the egg tile in front of the other chicken, and then attempts to turn over the octagon showing *that* image. If the player succeeds, her chicken "leapfrogs" over the chicken in front of her to land on that egg tile, and in the process steals all tail feathers that the other chicken had - including those it stole from other players in the same manner. When one player has all of the tail feathers, that player wins the game.
In Sum: A creative memory game that ties memory to pawn movement. The first player to successfully memorize the images on each of the 12 octagon tiles, both from their own turns and from watching other players flip the octagons on their turns, will be able to move their chicken around the yard without stopping, and in doing so will win the game. The placement of the octagons is random, so the challenge is fresh each game.
This game is part of The Chicken Family of Zoch
The Zicke Zacke Igelkacke version has the same rules but hedgehogs instead of chicken, and it's in a smaller box.
The Hasbro version has the same rules, but is a Dragon Tales re-theme with large cardboard dragons as player pieces.
Goal: To "cha cha" your chicken past every single other player's chicken, stealing each one's "tail feathers" as you go by them. The first player to collect all of the tail feathers wins.
Setup: There are two sets of large, thick cardboard tiles. One set of 12 are shaped as octagons, and the other set of 24 are shaped as eggs. Each octagon shows a different chicken-related image, and the same image appears on two of the eggs. The octagons are spread out randomly on the table, face down. The eggs are then arranged randomly, but face up, in a large circle around the octagons, creating a kind of "pathway" of egg tiles that is encircling the "yard" (of octagons). Each player has a single large wooden chicken in their color, and each chicken has slots on its backside into which wooden "tail feathers" may be stuck. Each chicken begins with only one tail feather, in its color. The chickens are then placed randomly on the egg tiles, with an equal number of unoccupied tiles separating each chicken from the next chicken "ahead" of it on the pathway as separate it from the next chicken "behind" it, with the goal that they be well spread out on the pathway.
Gameplay: The game is then played in turns, with players attempting to move their chickens clockwise around the pathway. On a player's turn, she looks at the image on the next egg tile in front of her chicken. The player then turns over one of the 12 face down octagon yard tiles. If the tile turned over shows the same image as the egg tile, the player moves forward one space on to that egg tile, turns the octagon back face down, and then repeats the process with the next egg tile. When the player turns over an octagon with an image that does not match the next egg tile in front of her, her turn ends and her chicken goes no farther. If the next tile in front of a player is occupied by someone else's chicken, then the player looks at the image that is on the egg tile in front of the other chicken, and then attempts to turn over the octagon showing *that* image. If the player succeeds, her chicken "leapfrogs" over the chicken in front of her to land on that egg tile, and in the process steals all tail feathers that the other chicken had - including those it stole from other players in the same manner. When one player has all of the tail feathers, that player wins the game.
In Sum: A creative memory game that ties memory to pawn movement. The first player to successfully memorize the images on each of the 12 octagon tiles, both from their own turns and from watching other players flip the octagons on their turns, will be able to move their chicken around the yard without stopping, and in doing so will win the game. The placement of the octagons is random, so the challenge is fresh each game.
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