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7.7Look, Sarge, No Charts: WWII – Innovative Rules for Battalion-Level World War Two Miniatures Gaming (2008) -
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Christopher Palmer, John R. "Buck" Surdu, David Wood
-
아티스트
-
인원
게임 소개
보세요, 경사님, 차트는 없습니다: 세계 2차 대전은 플레이어들이 차트 없이 미니어처 워게임을 할 수 있도록 하는 새로운 워게임 규칙 시리즈 중 첫 번째 상품입니다.
제2차 세계 대전의 규칙에서, 각 스탠드는 1개 소대로 구성되며, 일부 구역은 본부, 기관총, 박격포로 표현된다. 게임 규모는 1&128;=50m이며 1회전 시간은 약 15~30분이다.
표준 베이스는 3" 폭의 스탠드와 필요한 깊이만큼 깊다. 저자들은 스탠드당 차량 2대, 총 12개 정도의 보병 숫자를 사용할 것을 권한다.
게임 턴은 두 단계로 나뉜다. 1단계에서 각 중대, 대대, 여단 본부는 6면 주사위를 굴려 각 대열이 활성화될 때를 나타낸다. 2단계에서는 1-6의 값을 가진 덱에서 카드를 뽑는다(각 카드는 두 번 표시된다: 검은색 슈트 1개와 빨간색 슈트 1개)와 조커 1개로 구성된 덱에서 카드를 뽑는다. 그 카드가 나타나면, 현재 카드와 일치하는 HQ 다이롤을 가진 양측의 모든 유닛이 움직일 수 있다: 이동, 발사, 간접 사격, 공격 등. 동시 동작은 없습니다. 여러 장치의 다이 롤이 동일한 경우 스탠드를 먼저 롤링해야 합니다.
많은 차트 없는 시스템(예: 사기)은 효과를 위해 특수 주사위 사용에 의존한다.
규칙의 각 섹션에는 선택적 규칙과 설계자 참고 사항이 있습니다.
야후 그룹: http://games.groups.yahoo.com/group/looksargenocharts/
제2차 세계 대전의 규칙에서, 각 스탠드는 1개 소대로 구성되며, 일부 구역은 본부, 기관총, 박격포로 표현된다. 게임 규모는 1&128;=50m이며 1회전 시간은 약 15~30분이다.
표준 베이스는 3" 폭의 스탠드와 필요한 깊이만큼 깊다. 저자들은 스탠드당 차량 2대, 총 12개 정도의 보병 숫자를 사용할 것을 권한다.
게임 턴은 두 단계로 나뉜다. 1단계에서 각 중대, 대대, 여단 본부는 6면 주사위를 굴려 각 대열이 활성화될 때를 나타낸다. 2단계에서는 1-6의 값을 가진 덱에서 카드를 뽑는다(각 카드는 두 번 표시된다: 검은색 슈트 1개와 빨간색 슈트 1개)와 조커 1개로 구성된 덱에서 카드를 뽑는다. 그 카드가 나타나면, 현재 카드와 일치하는 HQ 다이롤을 가진 양측의 모든 유닛이 움직일 수 있다: 이동, 발사, 간접 사격, 공격 등. 동시 동작은 없습니다. 여러 장치의 다이 롤이 동일한 경우 스탠드를 먼저 롤링해야 합니다.
많은 차트 없는 시스템(예: 사기)은 효과를 위해 특수 주사위 사용에 의존한다.
규칙의 각 섹션에는 선택적 규칙과 설계자 참고 사항이 있습니다.
야후 그룹: http://games.groups.yahoo.com/group/looksargenocharts/
Look, Sarge, No Charts: WWII is the first offering in a new series of wargame rules that seeks to enable players to play miniature wargames without charts.
For the WWII rules, each stand is 1 platoon, with some sections as HQ, machine guns, or mortars represented. The game scale is 1"=50m and one turn about 15-30 minutes.
The standard basing is 3" wide stands and depth as deep as necessary. The authors recommend using two vehicles or guns per stand and about 12 infantry figures.
The game turn is divided into two phases. In the first phase, each company, battalion and brigade HQ rolls a six-sided dice, which represents when each formation may activate. In the second phase, a player draw cards from a deck composed of values 1-6 (with each card represented twice: one black suit and one red suit) plus one joker, which ends the turn and causes the cards to be reshuffled. When that card appears, all units of both sides with HQ die rolls matching the current card may act: move, fire, conduct indirect fire, assault, etc. There is no simultaneous action. In the case of multiple units having the same die roll, the stands must roll for first activation.
Many of the chartless systems (e.g., morale) rely on the use of special dice for effect.
In each section of the rules there are optional rules and designers notes.
Yahoo Group: http://games.groups.yahoo.com/group/looksargenocharts/
For the WWII rules, each stand is 1 platoon, with some sections as HQ, machine guns, or mortars represented. The game scale is 1"=50m and one turn about 15-30 minutes.
The standard basing is 3" wide stands and depth as deep as necessary. The authors recommend using two vehicles or guns per stand and about 12 infantry figures.
The game turn is divided into two phases. In the first phase, each company, battalion and brigade HQ rolls a six-sided dice, which represents when each formation may activate. In the second phase, a player draw cards from a deck composed of values 1-6 (with each card represented twice: one black suit and one red suit) plus one joker, which ends the turn and causes the cards to be reshuffled. When that card appears, all units of both sides with HQ die rolls matching the current card may act: move, fire, conduct indirect fire, assault, etc. There is no simultaneous action. In the case of multiple units having the same die roll, the stands must roll for first activation.
Many of the chartless systems (e.g., morale) rely on the use of special dice for effect.
In each section of the rules there are optional rules and designers notes.
Yahoo Group: http://games.groups.yahoo.com/group/looksargenocharts/
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