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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tavey Lin
-
아티스트
-
인원
게임 소개
트로페퀘스트는 \"모든 사람들이 좋아하는 공상과학과 판타지 고정관념을 조롱하고 그것들을 말 그대로 플레이어들의 손에 넣는데, 플레이어들은 진부한 장르 소설을 실행 가능한 이야기로 바꾸려고 시도한다. 카드와 보드를 사용하여 플레이어가 재미있고 쉽게 오리지널 스토리를 즉흥적으로 만들 수 있는 가벼운 경쟁 요소를 갖춘 창의적이고 협업적인 게임입니다. 무엇보다도, 그것은 재생될 때마다 독특한 이야기를 만들어낸다.
보드는 가능한 한 많은 진부한 시나리오와 과장된 줄거리 비틀기를 15개의 정사각형으로 포장한 줄거리 맵인 스토리 아크를 제공한다. 갑판이 배경을... 괴짜들과 일반인들의 상상력을 자극하기 위한 장르의 트로피와 비스듬한 대중 문화 참조 도서관. 선수들은 새로운 조합을 섞고, 맞추고, 시도하도록 격려했다.
트로피와 플롯 보드가 선택된 후, 플레이어들은 각각 카드를 받고 차례로 내레이터가 된다. 내레이터는 사용 가능한 다음 사각형의 프롬프트를 읽고 인접 플레이어가 제출한 트로프 카드 풀(데크에서 랜덤으로 한 장 추가)에서 카드를 선택하여 프롬프트를 완료합니다. 이것이 약간의 재미있는 결과를 가져올 수도 있지만, 내레이터의 작업은 아직 시작되지 않았습니다! 다음으로, 내레이터는 장면을 자세히 설명하고, 느슨한 부분을 묶고, 약간의 냄새를 맡아 판매합니다. 이후 플레이어는 카드를 다시 그리고, 카드를 뽑은 플레이어는 추가로 카드를 뽑고, 다음 플레이어는 내레이터가 된다. 15개의 사각형이 모두 재생되고 이야기가 짜릿한 절정에 이를 때까지 헹구고 반복합니다.
그러면 이야기는 끝입니다. 그 모든 것의 요점은 무엇이었습니까? 자, 어떤 면에서, 이 게임의 목표는 함께 웃고, 재미있게 놀고, 기발한 이야기를 하는 것입니다. 그러나, 다른, 더 수학적이고 문자 그대로의 방법으로, 게임의 목표는 게임의 마지막에 누구보다 많은 카드를 가지고 있음으로써 이기는 것이다. 하지만 승리는 또한 큰 책임감을 동반합니다! 글루타가 끝난 후, 우승자는 다른 플레이어가 내레이션한 이야기에서 가장 좋아하는 장면을 선택한다. 그러면 그 플레이어는 선택된 사람, 트로페스 마스터, 트로페 퀘스트 라운드의 우버 승자가 된다.
보드는 가능한 한 많은 진부한 시나리오와 과장된 줄거리 비틀기를 15개의 정사각형으로 포장한 줄거리 맵인 스토리 아크를 제공한다. 갑판이 배경을... 괴짜들과 일반인들의 상상력을 자극하기 위한 장르의 트로피와 비스듬한 대중 문화 참조 도서관. 선수들은 새로운 조합을 섞고, 맞추고, 시도하도록 격려했다.
트로피와 플롯 보드가 선택된 후, 플레이어들은 각각 카드를 받고 차례로 내레이터가 된다. 내레이터는 사용 가능한 다음 사각형의 프롬프트를 읽고 인접 플레이어가 제출한 트로프 카드 풀(데크에서 랜덤으로 한 장 추가)에서 카드를 선택하여 프롬프트를 완료합니다. 이것이 약간의 재미있는 결과를 가져올 수도 있지만, 내레이터의 작업은 아직 시작되지 않았습니다! 다음으로, 내레이터는 장면을 자세히 설명하고, 느슨한 부분을 묶고, 약간의 냄새를 맡아 판매합니다. 이후 플레이어는 카드를 다시 그리고, 카드를 뽑은 플레이어는 추가로 카드를 뽑고, 다음 플레이어는 내레이터가 된다. 15개의 사각형이 모두 재생되고 이야기가 짜릿한 절정에 이를 때까지 헹구고 반복합니다.
그러면 이야기는 끝입니다. 그 모든 것의 요점은 무엇이었습니까? 자, 어떤 면에서, 이 게임의 목표는 함께 웃고, 재미있게 놀고, 기발한 이야기를 하는 것입니다. 그러나, 다른, 더 수학적이고 문자 그대로의 방법으로, 게임의 목표는 게임의 마지막에 누구보다 많은 카드를 가지고 있음으로써 이기는 것이다. 하지만 승리는 또한 큰 책임감을 동반합니다! 글루타가 끝난 후, 우승자는 다른 플레이어가 내레이션한 이야기에서 가장 좋아하는 장면을 선택한다. 그러면 그 플레이어는 선택된 사람, 트로페스 마스터, 트로페 퀘스트 라운드의 우버 승자가 된다.
TropeQuest pokes fun at everyone\'s favorite sci-fi and fantasy stereotypes and puts them literally into the hands of the players, who attempt to turn a pile of genre fiction cliches into a workable narrative. It\'s a creative, collaborative game with a lighthearted competitive element that uses cards and a board to make it fun and easy for players to improvise an original story. Best of all, it generates a unique tale each and every time it\'s played.
The board provides the story arc, a plot map that packs as many cliched scenarios and overwrought plot twists as possible into fifteen squares. The deck brings the setting... a library of genre tropes and oblique pop culture references to tickle the imaginations of geeks and laypersons alike. Players and encouraged to mix, match, and try out new combinations.
After a deck of tropes and a plot board are chosen, players are each dealt a hand of cards and take turns being the Narrator. The Narrator reads the prompt on the next available square and chooses a card from a pool of trope cards submitted by adjacent players (plus one random from the deck) to finish the prompt. While this may yield some hilarious results, the Narrator\'s work has not yet begun! Next, the Narrator "sells" the scene by elaborating, tying up loose ends, spicing it up a bit. Afterwards, the players redraw cards, the player whose card was picked draws an extra one, and the next player becomes the Narrator. Rinse and repeat until all fifteen squares have been played and the story has reached its thrilling climax.
So, the story is over. What was the point of it all? Well, in a way, the goal of the game is to laugh, have fun, and tell a quirky story together. However, in another, more mathematical and literal way, the goal of the game is to win by having more cards than anyone else at the end of the game. But winning also comes with great responsibility! After the gloating is over, the winner then chooses their favorite scene in the story Narrated by another player. That player then becomes the Chosen One, Master of Tropes and The Uber-Winner of that round of TropeQuest.
The board provides the story arc, a plot map that packs as many cliched scenarios and overwrought plot twists as possible into fifteen squares. The deck brings the setting... a library of genre tropes and oblique pop culture references to tickle the imaginations of geeks and laypersons alike. Players and encouraged to mix, match, and try out new combinations.
After a deck of tropes and a plot board are chosen, players are each dealt a hand of cards and take turns being the Narrator. The Narrator reads the prompt on the next available square and chooses a card from a pool of trope cards submitted by adjacent players (plus one random from the deck) to finish the prompt. While this may yield some hilarious results, the Narrator\'s work has not yet begun! Next, the Narrator "sells" the scene by elaborating, tying up loose ends, spicing it up a bit. Afterwards, the players redraw cards, the player whose card was picked draws an extra one, and the next player becomes the Narrator. Rinse and repeat until all fifteen squares have been played and the story has reached its thrilling climax.
So, the story is over. What was the point of it all? Well, in a way, the goal of the game is to laugh, have fun, and tell a quirky story together. However, in another, more mathematical and literal way, the goal of the game is to win by having more cards than anyone else at the end of the game. But winning also comes with great responsibility! After the gloating is over, the winner then chooses their favorite scene in the story Narrated by another player. That player then becomes the Chosen One, Master of Tropes and The Uber-Winner of that round of TropeQuest.
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