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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-75 분
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연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Damir Debanic
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아티스트
Hrvoje Silic
-
인원
게임 소개
위드 월스는 20세기 초 공포를 배경으로 한 사회적 추론 요소를 가진 편집증이 주도하는 숨겨진 배신자 게임이다. 게임플레이는 단순히 플레이어 상호작용을 위한 촉매로 설계되고 사용 가능한 옵션을 정의하는 목적을 제공하는 직관적인 규칙을 가진 플레이어 상호작용에 집중된다.<당신들은 지역 요양원에서 발생한 사건을 조사하기 위해 파견된 요원들입니다. 현장에 도착하자마자 여러분은 여러분 중에 사기꾼이 있다는 것을 알게 됩니다.
당신의 목표는 모든 목격자들이 추가 심문을 위해 살아있을 수 있도록 하는 동시에 가능한 한 많은 정보를 수집하는 것이다.
당신의 의제에 따라 당신의 차례 동안 이벤트 카드를 그리고 그것들을 플레이함으로써 이야기를 진행하라, 의무적인 플레이는 당신이 몇 가지 나쁜 선택에 직면할 것이라는 것을 의미한다 - 이 게임에서 대부분의 선택은 나쁘다. 이야기가 진행될수록 배신자에 대한 단서가 점점 더 많이 발견되지만, 배신자가 살아있는 상태에서 어떤 이야기든 끝에 도달한다는 것은 요원들이 게임에서 진다는 것을 의미한다. 반역자는 임무를 완수하기 전에 저지되어야 한다. 독특한 스토리 진행 게시판은 팀 전체의 진행 상황을 표시하는 데 사용되며, 개별 마인드시트는 플레이어가 피할 수 없는 광기로 하강하는 것을 따른다.
게임은 에이전트가 배신자를 발견하고 제거함으로써 이기거나 모든 에이전트를 제거하거나 스토리의 끝에 도달하여 목표를 달성함으로써 배신자가 승리할 때 종료됩니다.
스페셜 2 플레이어 게임 모드는 사소한 규칙 변경만으로 서스펜스, 사회적 추론 요소, 편집증을 유지한다.
여기에는 여러분이 놀고 있는 세상만큼 불완전하고 독특한 나무로 만들어진 하나의 조사 초점 다이가 포함되어 있습니다.. 이 세상처럼.
당신의 목표는 모든 목격자들이 추가 심문을 위해 살아있을 수 있도록 하는 동시에 가능한 한 많은 정보를 수집하는 것이다.
당신의 의제에 따라 당신의 차례 동안 이벤트 카드를 그리고 그것들을 플레이함으로써 이야기를 진행하라, 의무적인 플레이는 당신이 몇 가지 나쁜 선택에 직면할 것이라는 것을 의미한다 - 이 게임에서 대부분의 선택은 나쁘다. 이야기가 진행될수록 배신자에 대한 단서가 점점 더 많이 발견되지만, 배신자가 살아있는 상태에서 어떤 이야기든 끝에 도달한다는 것은 요원들이 게임에서 진다는 것을 의미한다. 반역자는 임무를 완수하기 전에 저지되어야 한다. 독특한 스토리 진행 게시판은 팀 전체의 진행 상황을 표시하는 데 사용되며, 개별 마인드시트는 플레이어가 피할 수 없는 광기로 하강하는 것을 따른다.
게임은 에이전트가 배신자를 발견하고 제거함으로써 이기거나 모든 에이전트를 제거하거나 스토리의 끝에 도달하여 목표를 달성함으로써 배신자가 승리할 때 종료됩니다.
스페셜 2 플레이어 게임 모드는 사소한 규칙 변경만으로 서스펜스, 사회적 추론 요소, 편집증을 유지한다.
여기에는 여러분이 놀고 있는 세상만큼 불완전하고 독특한 나무로 만들어진 하나의 조사 초점 다이가 포함되어 있습니다.. 이 세상처럼.
Within Walls is a Paranoia driven hidden traitor game with social deduction elements set in the early 20th century horror setting. The gameplay is heavily focused on player interaction with intuitive rules that are designed merely as a catalyst for player interaction and serve the purpose to define available options.
You are agents sent to investigate an incident in a local sanatorium. Upon arrival on the scene you realize there is an impostor among you.
Your goal is to gather as much information as possible while making sure all witnesses remain alive for further questioning.
Move through the Story by drawing Event cards and playing them during your turn in accordance with your agenda, the mandatory play means you will be faced with several bad choices - in this game most choices are bad. As the story advances more and more clues are found about the traitor, however reaching the end of any story Act with the traitor alive means that the agents lose the game. The traitor(s) must be stopped before reaching the completion of his mission. A unique story progress board is used to mark the progress of the team as a whole while individual Mind sheets follow players\' descent into inevitable madness.
The game ends either when the Agents win by discovering and eliminating the Traitor or when the Traitor wins by either eliminating all Agents or reaching the end of the story and completing his goal.
The special 2 player game mode keeps the suspense, social deduction elements and paranoia with only minor rule changes.
Included is one Investigation focus die made of wood, as imperfect as the world you are playing in and unique,, again.. as this world.
You are agents sent to investigate an incident in a local sanatorium. Upon arrival on the scene you realize there is an impostor among you.
Your goal is to gather as much information as possible while making sure all witnesses remain alive for further questioning.
Move through the Story by drawing Event cards and playing them during your turn in accordance with your agenda, the mandatory play means you will be faced with several bad choices - in this game most choices are bad. As the story advances more and more clues are found about the traitor, however reaching the end of any story Act with the traitor alive means that the agents lose the game. The traitor(s) must be stopped before reaching the completion of his mission. A unique story progress board is used to mark the progress of the team as a whole while individual Mind sheets follow players\' descent into inevitable madness.
The game ends either when the Agents win by discovering and eliminating the Traitor or when the Traitor wins by either eliminating all Agents or reaching the end of the story and completing his goal.
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