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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.46 / 5

게임 소개

나이트메어 대성당은 폴란드의 후기 초현실주의 화가이자 조각가인 즈지스와프 벡신스키의 잊혀지지 않는 예술 작품을 두드러지게 보여준다.

악몽의 성당은 1–4인을 위한 전략 게임으로, 전략적 이점을 얻기 위해 지도를 통제하고 자원을 관리하며 목표를 따르고 빠르고 격렬한 충돌을 벌일 시기를 선택하여 승리를 얻는 게임이다. 게임이 진행되는 동안, 여러분은 유닛을 제작하고, 요새를 건설하고, 지도를 중심으로 기동하고, 추종자들을 의식 트랙에 오르도록 하기 위해 액션을 수행하고, 다른 플레이어들의 액션을 따라 할 것입니다. 게임이 진행되는 동안, 잊혀지지 않는 성당이 보드의 중앙에서 성장할 것이고, 그것이 완성되면, 여러분은 —를 마주하고 통제할 수 있는 능력을 얻게 될 것입니다! — 세상에 방출되는 악몽의 물리적인 징후. 나이트메어 대성당은 전략과 전술을 모두 갖춘 게임으로, 목표를 따르는 영리한 방법을 찾고 다양한 전략을 결합하는 것이 승리로 가는 궁극적인 경로입니다.

각 플레이어는 액션 카드 세트를 가지고 있습니다. 이러한 액션 카드는 플레이어가 자신의 턴을 하거나 다른 플레이어가 해당 액션을 수행할 때 반응으로 활성화될 수 있는 다양한 효과를 표시합니다. 활성 플레이어일 때는 드리머를 현재 야간 공간에 인접하지 않은 주간 공간으로 이동하고 자신의 액션 카드에 설명된 대로 해당 주간 공간과 관련된 액션을 수행합니다.
비활성 상태인 플레이어는 선택한 일일 액션에 반응할 수 있습니다.

그 게임은 두 단계로 나뉜다. 첫 번째 단계에서는 게임이 진행됨에 따라 명목상의 악몽 대성당이 하나씩 지어진다. 마지막 대성당 작품이 메인보드에 올려지면 나이트메어 대성당이 완성되며, 이 시점에서 게임은 2단계로 전환된다. 이때부터 완성된 대성당의 존재를 전달하는 강력한 존재인 악몽은 그들의 길을 따라 게임 보드인 삼켜지는 유닛으로 들어간다. 그러나 플레이어로서 악몽을 제어하기 위한 액션을 수행할 수도 있습니다.

게임 종료는 다음 방법 중 하나로 트리거됩니다.

시간 마커가 시간 트랙의 특정 공간에 도달합니다.
한 명의 플레이어가 의식 트랙의 마지막 단계에 도달합니다.
특정 개수의 장치가 소모되었습니다.


Nightmare Cathedral prominently features the haunting artwork by the late polish surrealist painter and sculptor Zdzisław Beksiński.

Nightmare Cathedral is a strategy game for 1–4 players, where victory is gained by controlling the map, managing resources, following objectives and selecting when to engage in fast and furious conflicts to gain strategic advantage. Over the course of the game, you will perform actions — and follow the actions of other players — to produce units, build fortifications, maneuver around the map, and spend your followers to climb the ritual track. Throughout the game, a haunting Cathedral will grow in the center of the board, and once it is completed, you will face — and gain the ability to control! — the physical manifestations of nightmares that are released upon the world. Nightmare Cathedral is a game of both strategy and tactics, where finding clever ways to follow your objectives and combining different strategies is the ultimate route to victory.

Each player has a set of Action cards. These Action cards display various effects that may be activated either on that player\'s own turn, or as a reaction when other players perform that action. When you are the Active Player, you will move your Dreamer to a Day space that is not adjacent to its current Night space and perform the Action associated with that Day space, as outlined on your own Action card.
Inactive Players may react to your chosen Day Action.

The game is divided into two stages. During the first stage, the titular Nightmare Cathedral is built, piece by piece, as the game progresses. Once the final Cathedral piece is placed on the main board, the Nightmare Cathedral is finished, at which point the game transitions to the second stage. From this moment on, Nightmares, powerful beings channeling the presence of the completed Cathedral, enter the game board, Devouring Units in their path. However, as a player, you may also take actions to control a Nightmare, Commanding it to do your bidding.

The game end is triggered in one of the following ways:


The Time marker reaches a certain space on the Time track.
A single player reaches the final step of the Ritual track.
A certain number of Units have been devoured.


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