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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Luis Francisco, Sérgio Halaban
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아티스트
Max Grecke, Luis Francisco
-
인원
게임 소개
새로운 광산들이 계속 발견되는 것 같아... 하지만 이 광산들은 그렇게 크지 않고 모든 난쟁이들은 하루 만에 그 광산들을 최대한 활용하기 위해 달려야 할 것이다! Quartz의 주사위 버전에서는 베팅이 그대로 유지됩니다: 모든 사람들은 광산을 탐험하고 하루가 끝날 때쯤 도시에서 채굴된 크리스탈을 팔아야 한다. 가장 많은 돈을 모으는 난쟁이는 광산을 독차지할 것이다.
그 경기는 6라운드로 나뉜다. 각 참가자는 순서에 따라 다음을 수행해야 합니다:
1. 크리스탈을 캐냅니다:
플레이어는 가방에서 크리스탈을 꺼내 카트에 담습니다.
채굴된 결정이 불안정한 결정일 경우 플레이어는
리롤 마커를 받습니다. 플레이어가 가질 수 있는 리롤 토큰 수에는 제한이 없습니다.
2. 주사위 굴리기:
각 플레이어는 한 번에 최대 3개의 주사위 굴리기를 할 수 있습니다. 첫 번째로, 5개의 주사위를 모두 굴려야 합니다. 두 번째와 세 번째에서 그들은 원하는 만큼 주사위를 굴릴 수 있다. 롤 마커가 있는 경우 플레이어는 해당 마커를 삭제하여 추가 롤을 수행할 수 있습니다.
3. 액션 수행:
주사위의 결과에 따라 플레이어는 하나 이상의 액션을 수행할 수 있습니다. 동일한 작업의 면을 더 많이 사용할 수 있을수록 작업이 더 효율적일 것입니다. 액션은 플레이어가 더 많은 결정체를 채굴하거나, 결정체를 훔치거나, 가슴에 결정체를 저장하거나, 불안정한 결정체를 상대에게 전달할 수 있게 한다.
게임이 끝날 때 모든 사람은 자신이 가진 결정의 가치에 따라 점수를 받으며, 동등한 결정의 집합에 대한 보너스 점수를 받을 수 있다. 각각의 불안정한 결정체는 주인에게 3점의 페널티를 덜 주고 가슴에 가장 적은 결정체를 가진 선수는 5점을 잃는다.
그 경기는 6라운드로 나뉜다. 각 참가자는 순서에 따라 다음을 수행해야 합니다:
1. 크리스탈을 캐냅니다:
플레이어는 가방에서 크리스탈을 꺼내 카트에 담습니다.
채굴된 결정이 불안정한 결정일 경우 플레이어는
리롤 마커를 받습니다. 플레이어가 가질 수 있는 리롤 토큰 수에는 제한이 없습니다.
2. 주사위 굴리기:
각 플레이어는 한 번에 최대 3개의 주사위 굴리기를 할 수 있습니다. 첫 번째로, 5개의 주사위를 모두 굴려야 합니다. 두 번째와 세 번째에서 그들은 원하는 만큼 주사위를 굴릴 수 있다. 롤 마커가 있는 경우 플레이어는 해당 마커를 삭제하여 추가 롤을 수행할 수 있습니다.
3. 액션 수행:
주사위의 결과에 따라 플레이어는 하나 이상의 액션을 수행할 수 있습니다. 동일한 작업의 면을 더 많이 사용할 수 있을수록 작업이 더 효율적일 것입니다. 액션은 플레이어가 더 많은 결정체를 채굴하거나, 결정체를 훔치거나, 가슴에 결정체를 저장하거나, 불안정한 결정체를 상대에게 전달할 수 있게 한다.
게임이 끝날 때 모든 사람은 자신이 가진 결정의 가치에 따라 점수를 받으며, 동등한 결정의 집합에 대한 보너스 점수를 받을 수 있다. 각각의 불안정한 결정체는 주인에게 3점의 페널티를 덜 주고 가슴에 가장 적은 결정체를 가진 선수는 5점을 잃는다.
It seems that new mines keep being discovered... But these mines aren\'t that big and all the dwarves will have to run to get the most out of them in just one day! In this dice version of Quartz, the bet remains the same: Everyone must explore the mine and sell the mined crystals in the city at the end of the day. The dwarf who manages to collect the most money will have the mine all to himself.
The game is divided into six rounds. On their turn each player must:
1. Mine a crystal:
The player draws a crystal from the bag and places it on his cart.
If the mined crystal is an unstable crystal, the player receives a
reroll marker. There is no limit to the number of reroll tokens a player can have.
2. Roll the dice:
Each player has up to three dice rolls per turn. In the first, all 5 dice must be rolled. In the second and third they can reroll as many dice as they want. If it has a Reroll Marker, the player can discard it to perform an extra reroll.
3. Perform actions:
According to the result of the dice the player will be able to perform one or more actions. The more faces of the same action are available, the more efficient that action will be. Actions allow the player to mine more crystals, steal crystals, store crystals in the chest, or transfer unstable crystals to opponents.
At the end of the game everyone receives points according to the value of the crystals they have, being entitled to bonus points for collections of equal crystals. Each unstable crystal will penalize its owner 3 points less and the player with the fewest crystals in the chest loses 5 points.
The game is divided into six rounds. On their turn each player must:
1. Mine a crystal:
The player draws a crystal from the bag and places it on his cart.
If the mined crystal is an unstable crystal, the player receives a
reroll marker. There is no limit to the number of reroll tokens a player can have.
2. Roll the dice:
Each player has up to three dice rolls per turn. In the first, all 5 dice must be rolled. In the second and third they can reroll as many dice as they want. If it has a Reroll Marker, the player can discard it to perform an extra reroll.
3. Perform actions:
According to the result of the dice the player will be able to perform one or more actions. The more faces of the same action are available, the more efficient that action will be. Actions allow the player to mine more crystals, steal crystals, store crystals in the chest, or transfer unstable crystals to opponents.
At the end of the game everyone receives points according to the value of the crystals they have, being entitled to bonus points for collections of equal crystals. Each unstable crystal will penalize its owner 3 points less and the player with the fewest crystals in the chest loses 5 points.
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