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BGG랭킹
BGG전체 : 4482
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
15-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.76 / 5
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디자이너
Evgeny Petrov
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아티스트
Irina Pechenkina
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인원
게임 소개
한때 번성했던 로마 제국이 무너졌다. 그들 자신을 위해 땅의 일부를 소유하고 싶은 유혹을 누가 뿌리칠 수 있겠는가? 당신은 포도밭과 채석장 중 어느 것을 더 좋아합니까? 아니면 올리브 나무와 오일 밀이 있는 모든 것을 조금이라도 원하시나요? 당신이 필요로 하는 것은 좋은 거래를 하는 것이다: 교환으로 아름다운 골동품 극장을 제공하거나 몇 개의 귀중한 다이아몬드를 추가하거나; 땅을 분할하고 교환하고, 추측하고, 상대에게 뇌물을 주는 것이다! 로마의 많은 곳에서 번영의 도메인을 만들어라!
로타 로마는 모든 연령대의 정복자 지망생들의 마음을 사로잡을 오리지널 "컷 앤 초이스" 메카닉을 기반으로 한 간단한 전략 게임이다.
모든 플레이어는 시작 전에 건물 카드, 랜드 타일 더미(필드, 시티, 올리브 가든 등 5가지 유형이 있음), 보석/크리스탈, 더 작고 더 큰 땅의 선택 카드, 알림 카드 및 화면으로 개인 건물 세트를 처리합니다.
게임은 4회전으로 진행됩니다.
각 턴에서 플레이어는 상위 5개의 땅 타일을 가져와 자신의 앞에 배치합니다. 그런 다음 건물 카드에서 맨 위에 있는 두 개의 건물을 왼쪽에서 두 개의 땅 위에 배치합니다. 다음으로, 플레이어는 화면을 가져가서 더 큰 것과 더 작은 것인 두 그룹으로 그 다섯 개의 땅을 나누기 시작합니다. 원하는 비율(3\2, 1\4 심지어 5\0). 그리고 더 작은 땅에 수정 하나를 더하세요.
모두가 준비되면, 교환이 시작됩니다.
플레이어는 다른 플레이어가 자신이 만든 땅을 보고 선택할 수 있도록 화면을 놓습니다.
참고: 첫 번째 턴에서 플레이어는 왼쪽에서 두 번째, 오른쪽에서 두 번째, 그리고 다시 왼쪽에서 그리고 마지막으로 오른쪽에서 이웃으로부터 땅을 선택한다. 최대 교호작용의 경우
선택이 이루어지면, 플레이어들은 자신의 땅에 대한 결정을 반영하는 선택 카드를 넣는다.
그리고 나서, 선수들은 왼쪽에서 이웃으로부터 선택된 땅을 빼앗아 그들 자신의 남은 부분에 합류시킨다.
차례로, 그들은 그들의 영역을 구축하고, 그들의 소위 새로운 제국을 더 수익성 있게 만들기 위해 가장 적합한 땅을 차지한다.
어떻게 점수를 얻을까요?
해당 건물이 배치되거나 옆에 배치된 모든 종류의 지형에 대해. 그리고 나서 땅의 수는 각 땅의 유형에 대한 건물의 수와 곱해진다.
더 작은 땅을 선택하기 위해 얻은 결정은 각 결정에 대해 3점 - 점을 가져옵니다.
가장 많은 점수를 받은 선수가 게임에서 이깁니다.
로타 로마는 모든 연령대의 정복자 지망생들의 마음을 사로잡을 오리지널 "컷 앤 초이스" 메카닉을 기반으로 한 간단한 전략 게임이다.
모든 플레이어는 시작 전에 건물 카드, 랜드 타일 더미(필드, 시티, 올리브 가든 등 5가지 유형이 있음), 보석/크리스탈, 더 작고 더 큰 땅의 선택 카드, 알림 카드 및 화면으로 개인 건물 세트를 처리합니다.
게임은 4회전으로 진행됩니다.
각 턴에서 플레이어는 상위 5개의 땅 타일을 가져와 자신의 앞에 배치합니다. 그런 다음 건물 카드에서 맨 위에 있는 두 개의 건물을 왼쪽에서 두 개의 땅 위에 배치합니다. 다음으로, 플레이어는 화면을 가져가서 더 큰 것과 더 작은 것인 두 그룹으로 그 다섯 개의 땅을 나누기 시작합니다. 원하는 비율(3\2, 1\4 심지어 5\0). 그리고 더 작은 땅에 수정 하나를 더하세요.
모두가 준비되면, 교환이 시작됩니다.
플레이어는 다른 플레이어가 자신이 만든 땅을 보고 선택할 수 있도록 화면을 놓습니다.
참고: 첫 번째 턴에서 플레이어는 왼쪽에서 두 번째, 오른쪽에서 두 번째, 그리고 다시 왼쪽에서 그리고 마지막으로 오른쪽에서 이웃으로부터 땅을 선택한다. 최대 교호작용의 경우
선택이 이루어지면, 플레이어들은 자신의 땅에 대한 결정을 반영하는 선택 카드를 넣는다.
그리고 나서, 선수들은 왼쪽에서 이웃으로부터 선택된 땅을 빼앗아 그들 자신의 남은 부분에 합류시킨다.
차례로, 그들은 그들의 영역을 구축하고, 그들의 소위 새로운 제국을 더 수익성 있게 만들기 위해 가장 적합한 땅을 차지한다.
어떻게 점수를 얻을까요?
해당 건물이 배치되거나 옆에 배치된 모든 종류의 지형에 대해. 그리고 나서 땅의 수는 각 땅의 유형에 대한 건물의 수와 곱해진다.
더 작은 땅을 선택하기 위해 얻은 결정은 각 결정에 대해 3점 - 점을 가져옵니다.
가장 많은 점수를 받은 선수가 게임에서 이깁니다.
The once thriving Roman Empire fell apart. Who can resist the temptation to claim some of the lands for themselves? Do you prefer vineyards or quarries? Or maybe you want a little bit of everything with some olive groves and an oil mill on top? All you need is to make a good trade: offer a beautiful antique theater in exchange or add a few precious diamonds… Divide and swap lands, outguess and bribe your opponents! Create a prosperous domain from the lots of Rome!
Lotta Rome is a simple strategy game based on the original "cut-and-choose" mechanic that will win the hearts of aspiring conquerors of all ages.
Before the start, all players are dealt with their personal set of buildings with the card of buildings, a pile of lands tiles (there are 5 types - fields, city, olive gardens etc), gems/cristals, choice cards of smaller and bigger lands, reminder cards and screens.
The game is played in 4 turns.
During each turn, players take top 5 tiles of lands and place them in front of themselves. Then they take 2 top buildings from the building card and place them on the 2 lands from the left.
Next, players take their screens and start divivding those 5 pieces of lands into 2 groups - a bigger and a smaller ones. In any ratio they want (3\\2, 1\\4 even 5\\0). And add 1 crystal to the smaller land.
When everyone is ready, the exchange begins.
Players put the screens down allowing other players to see and choose a land that they have made.
Note: at the first turn players choose the lands from a neighbour from the left, at 2nd - from the right, and then again left and finally right. For the max interaction
When selection is made, players put a choice card reflecting their decidion of lands.
Then, players take the chosen lands from the neighbour from the left and join them to the remaining piece of their own.
Turn by turn, they build their domains, taking the most suitable lands to make their so-called new empire more profitable.
How to gain points?
For every kind of terrain with the corresponding building placed on it or next to it. Then the number of lands multiply with the number of buildings for EACH type of lands.
The crystals gained for choosing smaller lands also bring points - 3 points for each crystal.
The player with the most points wins the game.
Lotta Rome is a simple strategy game based on the original "cut-and-choose" mechanic that will win the hearts of aspiring conquerors of all ages.
Before the start, all players are dealt with their personal set of buildings with the card of buildings, a pile of lands tiles (there are 5 types - fields, city, olive gardens etc), gems/cristals, choice cards of smaller and bigger lands, reminder cards and screens.
The game is played in 4 turns.
During each turn, players take top 5 tiles of lands and place them in front of themselves. Then they take 2 top buildings from the building card and place them on the 2 lands from the left.
Next, players take their screens and start divivding those 5 pieces of lands into 2 groups - a bigger and a smaller ones. In any ratio they want (3\\2, 1\\4 even 5\\0). And add 1 crystal to the smaller land.
When everyone is ready, the exchange begins.
Players put the screens down allowing other players to see and choose a land that they have made.
Note: at the first turn players choose the lands from a neighbour from the left, at 2nd - from the right, and then again left and finally right. For the max interaction
When selection is made, players put a choice card reflecting their decidion of lands.
Then, players take the chosen lands from the neighbour from the left and join them to the remaining piece of their own.
Turn by turn, they build their domains, taking the most suitable lands to make their so-called new empire more profitable.
How to gain points?
For every kind of terrain with the corresponding building placed on it or next to it. Then the number of lands multiply with the number of buildings for EACH type of lands.
The crystals gained for choosing smaller lands also bring points - 3 points for each crystal.
The player with the most points wins the game.
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