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BGG랭킹
BGG전체 : 3907
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.39 / 5
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디자이너
Justin Kemppainen
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아티스트
Samuel R. Shimota
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인원
게임 소개
오래 전에, 한때 온화했던 리바이어던 사람들은 그들의 정신을 잃고 세상을 갈기갈기 찢었다. 몇 세대에 걸친 은신과 투쟁 끝에, 인류는 광란의 레비아탄들이 회복될 수 있다는 것을 발견했다. 기꺼이 위험을 무릅쓰려는 등반가들은 야생을 탐험하고 세계를 돌아다니는 레비아 사람들을 치료하기 위해 일련의 결합 결정체들을 제거하기 위해 함께 일해야 한다.
Leviathan Wilds에서는 2-4명의 플레이어가 이 거대한 존재들과 대결할 것이며, 각각의 생명체는 게임의 보드를 구성하는 나선형 스토리북의 확산을 가로질러 묘사될 것이다. 이 책은 또한 게임의 스토리를 중심으로 구축된 커넥티드 캠페인 모드의 기초를 형성하며, 20개의 시나리오 각각은 약 45분 정도 지속될 것으로 추정된다. 더 엄격한 난이도를 사용하여 재생 가능성을 높일 수도 있습니다.
각 캐릭터의 다중 사용 카드는 독특하여 다양한 방식으로 보드 주위를 오르고, 뛰고, 활공할 수 있다. 만약 카드가 바닥나면 플레이어는 그들의 손아귀를 잃고 휴식 공간에 도달할 수 있을 때까지 보드 아래로 떨어지기 시작하며, 이는 그들의 카드를 리셋한다. 휴식 공간으로 이동하는 것은 넘어지지 않고 자신의 손을 다시 잡을 수 있는 방법을 제공한다. 다른 공간은 캐릭터의 체력이나 그립을 감소시키거나 전체 적중점을 감소시키는 상태인 병을 증가시킨다.
리바이어던은 체력을 떨어뜨리는 표적 공격부터 공간 사이에서 플레이어를 움직이거나 그립을 느슨하게 하는 효과에 이르기까지 플레이어의 턴 초반에 다양한 효과를 유발하는 자체 카드 덱을 가지고 있다. 게임이 진행됨에 따라 리바이어던은 점차 "분노"를 얻으며, 이는 이벤트 카드의 효과를 강화한다.
플레이어들은 행동 포인트 — 순서 시작 시 카드로 결정되는 숫자 — 그리고 남은 능력 카드를 사용하여 결정에 도달하여 0으로 줄임으로써 생물체의 몸에 겹쳐진 사각 격자 주위를 이동할 수 있다. 승리는 강도가 다양한 모든 결정체를 0으로 줄임으로써 얻어진다.
Leviathan Wilds에서는 2-4명의 플레이어가 이 거대한 존재들과 대결할 것이며, 각각의 생명체는 게임의 보드를 구성하는 나선형 스토리북의 확산을 가로질러 묘사될 것이다. 이 책은 또한 게임의 스토리를 중심으로 구축된 커넥티드 캠페인 모드의 기초를 형성하며, 20개의 시나리오 각각은 약 45분 정도 지속될 것으로 추정된다. 더 엄격한 난이도를 사용하여 재생 가능성을 높일 수도 있습니다.
각 캐릭터의 다중 사용 카드는 독특하여 다양한 방식으로 보드 주위를 오르고, 뛰고, 활공할 수 있다. 만약 카드가 바닥나면 플레이어는 그들의 손아귀를 잃고 휴식 공간에 도달할 수 있을 때까지 보드 아래로 떨어지기 시작하며, 이는 그들의 카드를 리셋한다. 휴식 공간으로 이동하는 것은 넘어지지 않고 자신의 손을 다시 잡을 수 있는 방법을 제공한다. 다른 공간은 캐릭터의 체력이나 그립을 감소시키거나 전체 적중점을 감소시키는 상태인 병을 증가시킨다.
리바이어던은 체력을 떨어뜨리는 표적 공격부터 공간 사이에서 플레이어를 움직이거나 그립을 느슨하게 하는 효과에 이르기까지 플레이어의 턴 초반에 다양한 효과를 유발하는 자체 카드 덱을 가지고 있다. 게임이 진행됨에 따라 리바이어던은 점차 "분노"를 얻으며, 이는 이벤트 카드의 효과를 강화한다.
플레이어들은 행동 포인트 — 순서 시작 시 카드로 결정되는 숫자 — 그리고 남은 능력 카드를 사용하여 결정에 도달하여 0으로 줄임으로써 생물체의 몸에 겹쳐진 사각 격자 주위를 이동할 수 있다. 승리는 강도가 다양한 모든 결정체를 0으로 줄임으로써 얻어진다.
Long ago, the once-gentle leviathans lost their minds and tore the world apart. After generations of hiding and struggle, humanity discovered that the frenzied leviathans can be restored. Climbers willing to take the risk must explore the wilds and work together to remove a series of binding crystals to heal the leviathans roaming the world.
In Leviathan Wilds, 2-4 players will confront these colossal beings, with each creature being depicted across the spread of a spiral-bound storybook that makes up the game\'s board. The book also forms the basis of a connected campaign mode built around the game\'s story, with each of twenty included scenarios estimated to last around 45 minutes. Tougher difficulty levels are also available for added replayability.
Each character\'s deck of multi-use cards is unique, allowing them to climb, jump, and glide around the board in different ways. The number of cards left in the slim deck represents their grip on the leviathan\'s body; if the deck runs out, the player loses their grip and begins to fall down the board until they\'re able to reach a rest space, which resets their deck. Moving onto rest spaces also provides a way to regain one\'s grip without falling. Other spaces reduce a character\'s health or grip or they increase blight, a status that reduces their overall hit points.
The leviathan has its own deck of cards, which triggers various effects at the beginning of a player\'s turn, from targeted attacks that reduce health to effects that move players between spaces or loosen their grip. As the game progresses, the leviathan gradually gains "rage", which intensifies the effect of its event cards.
Players\' characters can move around a square grid overlaid on the creature\'s body by spending action points — the number being determined by a card played at the start of their turn — and their remaining hand of ability cards to reach the crystals and reduce them to zero. Victory is achieved by reducing all crystals, which vary in strength, to zero.
In Leviathan Wilds, 2-4 players will confront these colossal beings, with each creature being depicted across the spread of a spiral-bound storybook that makes up the game\'s board. The book also forms the basis of a connected campaign mode built around the game\'s story, with each of twenty included scenarios estimated to last around 45 minutes. Tougher difficulty levels are also available for added replayability.
Each character\'s deck of multi-use cards is unique, allowing them to climb, jump, and glide around the board in different ways. The number of cards left in the slim deck represents their grip on the leviathan\'s body; if the deck runs out, the player loses their grip and begins to fall down the board until they\'re able to reach a rest space, which resets their deck. Moving onto rest spaces also provides a way to regain one\'s grip without falling. Other spaces reduce a character\'s health or grip or they increase blight, a status that reduces their overall hit points.
The leviathan has its own deck of cards, which triggers various effects at the beginning of a player\'s turn, from targeted attacks that reduce health to effects that move players between spaces or loosen their grip. As the game progresses, the leviathan gradually gains "rage", which intensifies the effect of its event cards.
Players\' characters can move around a square grid overlaid on the creature\'s body by spending action points — the number being determined by a card played at the start of their turn — and their remaining hand of ability cards to reach the crystals and reduce them to zero. Victory is achieved by reducing all crystals, which vary in strength, to zero.
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