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BGG랭킹
BGG전체 : 0
8.1Terraforming Mars: Ares Expedition – Discovery · Foundations · Crisis (2022) -
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.83 / 5
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디자이너
Sydney Engelstein, Jacob Fryxelius, Nick Little (I)
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아티스트
Nio Mendoza
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인원
게임 소개
테라포밍 화성탐사대: 위기, 플레이어들은 원래 아레스 탐험대에서와 마찬가지로 기업으로서 플레이할 것이다. 단계를 선택하고 정상적으로 프로젝트 카드를 재생합니다. 차이점은 참가자들이 자연 재해가 화성을 위기에 빠뜨린 후 화성을 살기 위해 함께 일하고 있다는 것이다. 매 라운드마다 플레이어가 특정 목표를 달성해야 게임에서 위기를 제거할 수 있는 새로운 위기 카드가 추첨됩니다. 위기 카드가 완전히 처리되지 않을 때마다, 그것은 화성을 살 수 있게 유지하는 하나 이상의 테라포밍 지표를 낮출 것이다.
모든 위기가 발생할 때 대처하십시오. 최종적으로 플레이어가 화성의 재테라포밍을 완료하면 게임에서 승리할 수 있는 위기 카드가 추첨된다.
테라포밍 화성탐사대: Discovery는 기본 Ares Expedition에 4가지 새로운 메커니즘을 추가했습니다. 수상, 마일스톤, 업그레이드된 위상 카드 및 와일드 태그입니다.
상은 가장 많은 것을 가진 플레이어에게 주어지는 게임 점수의 끝이다. 게임이 시작될 때 세 개의 상이 추첨되어 플레이어는 게임이 끝날 때 어떤 보상을 받을지 알 수 있다. 해당 아이템을 가장 많이 획득한 플레이어는 5VP를 획득하고, 2위는 2VP를 획득합니다.
마일스톤은 게임 중에 수여되는 VP입니다. 그들은 먼저 이정표를 달성할 수 있도록 플레이어에게 부여된다. 마일스톤은 게임이 끝날 때 3VP의 가치가 있다.
몇몇 새로운 프로젝트 카드와 회사 카드는 플레이어들이 그들의 단계 카드를 업그레이드할 수 있게 해준다. 각 단계 카드에는 플레이어가 업그레이드할 때 선택할 수 있는 두 가지 버전이 있습니다. 업그레이드는 플레이어가 해당 단계를 선택할 때 더 나은 보너스를 제공합니다.
일부 새 프로젝트 카드에는 와일드 태그가 있습니다. 플레이어가 카드를 플레이하려고 할 때 카드를 데크 또는 손에서 공개할 때마다 해당 플레이어가 원하는 태그를 선택합니다. 토큰은 게임의 나머지 부분에서 어떤 태그가 선택되었는지 추적하는 데 사용됩니다.
아레스 탐험대: 파운데이션에는 아레스 익스페디션을 최대 6명까지 플레이할 수 있도록 추가 플레이어 보드, 큐브, 페이즈 카드가 포함되어 있다. 이 확장은 또한 두 개의 추가적인 게임 보드를 포함한다. 하나는 더 큰 점수 트랙입니다. 다른 하나는 네 번째 테라포밍 지표인 인프라를 추가한다.
또한 새로운 테라포밍 메트릭과 새로운 위상 카드를 포함하는 새로운 프로젝트 카드가 있습니다.
모든 위기가 발생할 때 대처하십시오. 최종적으로 플레이어가 화성의 재테라포밍을 완료하면 게임에서 승리할 수 있는 위기 카드가 추첨된다.
테라포밍 화성탐사대: Discovery는 기본 Ares Expedition에 4가지 새로운 메커니즘을 추가했습니다. 수상, 마일스톤, 업그레이드된 위상 카드 및 와일드 태그입니다.
상은 가장 많은 것을 가진 플레이어에게 주어지는 게임 점수의 끝이다. 게임이 시작될 때 세 개의 상이 추첨되어 플레이어는 게임이 끝날 때 어떤 보상을 받을지 알 수 있다. 해당 아이템을 가장 많이 획득한 플레이어는 5VP를 획득하고, 2위는 2VP를 획득합니다.
마일스톤은 게임 중에 수여되는 VP입니다. 그들은 먼저 이정표를 달성할 수 있도록 플레이어에게 부여된다. 마일스톤은 게임이 끝날 때 3VP의 가치가 있다.
몇몇 새로운 프로젝트 카드와 회사 카드는 플레이어들이 그들의 단계 카드를 업그레이드할 수 있게 해준다. 각 단계 카드에는 플레이어가 업그레이드할 때 선택할 수 있는 두 가지 버전이 있습니다. 업그레이드는 플레이어가 해당 단계를 선택할 때 더 나은 보너스를 제공합니다.
일부 새 프로젝트 카드에는 와일드 태그가 있습니다. 플레이어가 카드를 플레이하려고 할 때 카드를 데크 또는 손에서 공개할 때마다 해당 플레이어가 원하는 태그를 선택합니다. 토큰은 게임의 나머지 부분에서 어떤 태그가 선택되었는지 추적하는 데 사용됩니다.
아레스 탐험대: 파운데이션에는 아레스 익스페디션을 최대 6명까지 플레이할 수 있도록 추가 플레이어 보드, 큐브, 페이즈 카드가 포함되어 있다. 이 확장은 또한 두 개의 추가적인 게임 보드를 포함한다. 하나는 더 큰 점수 트랙입니다. 다른 하나는 네 번째 테라포밍 지표인 인프라를 추가한다.
또한 새로운 테라포밍 메트릭과 새로운 위상 카드를 포함하는 새로운 프로젝트 카드가 있습니다.
In, Terraforming Mars Ares Expedition: Crisis, players will play as corporations, just as in the original Ares Expedition. You choose phases and play project cards as normal. The difference is players are working together to keep Mars habitable after a natural disaster has landed the planet in crisis. Every round, a new Crisis card will be drawn that will require the players to achieve a certain goal to remove that crisis from play. Each turn that a Crisis card is not completely dealt with, it will lower one or more of the terraforming metrics that keep Mars habitable.
Handle all the crises as they arise. Eventually, a Crisis card will be drawn that allows the players to win the game once they have completed re-terraforming Mars.
Terraforming Mars Ares Expedition: Discovery adds four new mechanics to base Ares Expedition: awards, milestones, upgraded phase cards, and wild tags.
Awards are end of game scoring that are granted to the player with the most of something. Three awards are draw at the beginning of the game so that players know what they will be rewarded for at the end of the game. The player with the most of that item earns 5VP, second place earns 2VP.
Milestones are VP that are awarded during the game. They are granted to the player to first achieve the milestone. Milestones are worth 3 VP at the end of the game.
Some new project and corporation cards allow players to upgrade their phase cards. Each phase card has two different version that players choose from when they upgrade them. The upgrade gives the player a better bonus when they choose that phase.
Some new project cards have a wild tag. Whenever a player reveals this card either from the deck (due to an effect) or from their hand because they are going to play it, that player chooses what tag they want it to be. Tokens are used to keep track of what tag was chosen for the rest of the game.
Ares Expedition: Foundations contains additional player boards, cubes, and phase cards so that Ares Expedition can be played with up to six players. This expansion also includes two additional game boards. One is a larger score track. The other adds a fourth terraforming metric: infrastructure.
Additionally, there are new project cards that involve the new terraforming metric and a new phase card.
Handle all the crises as they arise. Eventually, a Crisis card will be drawn that allows the players to win the game once they have completed re-terraforming Mars.
Terraforming Mars Ares Expedition: Discovery adds four new mechanics to base Ares Expedition: awards, milestones, upgraded phase cards, and wild tags.
Awards are end of game scoring that are granted to the player with the most of something. Three awards are draw at the beginning of the game so that players know what they will be rewarded for at the end of the game. The player with the most of that item earns 5VP, second place earns 2VP.
Milestones are VP that are awarded during the game. They are granted to the player to first achieve the milestone. Milestones are worth 3 VP at the end of the game.
Some new project and corporation cards allow players to upgrade their phase cards. Each phase card has two different version that players choose from when they upgrade them. The upgrade gives the player a better bonus when they choose that phase.
Some new project cards have a wild tag. Whenever a player reveals this card either from the deck (due to an effect) or from their hand because they are going to play it, that player chooses what tag they want it to be. Tokens are used to keep track of what tag was chosen for the rest of the game.
Ares Expedition: Foundations contains additional player boards, cubes, and phase cards so that Ares Expedition can be played with up to six players. This expansion also includes two additional game boards. One is a larger score track. The other adds a fourth terraforming metric: infrastructure.
Additionally, there are new project cards that involve the new terraforming metric and a new phase card.
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