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BGG랭킹
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
M. G. Smith
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아티스트
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인원
게임 소개
Risk 2210에 미션을 추가하는 카드 한 벌입니다(일부적으로 미션 데크가 일반적인 위험에서 수행하는 방식과 유사함). 카드는 난이도를 위해 색상 코드(빨간색, 호박색, 녹색)가 지정되며, 그에 따라 덱을 변경할 수 있습니다. 20 카드 덱을 베이스 게임에 통합하는 다양한 방법에 대한 규칙이 포함되어 있습니다.
드디어 최초 출시 이후 신작 게임부터 아쉬웠던 점이 생겼다. 한 경기가 매우 오랫동안 진행될 수 있고, 5회전 제한을 도입해도 한 경기가 몇 시간 동안 계속될 수 있다는 점이 게임에서 발생하는 주요 어려움 중 하나다. 20개의 미션 카드가 담긴 새로운 팩으로 플레이어들은 다시 한번 게임을 책임지게 된다.
난이도 그레이딩:
각 미션 카드에는 난이도가 매겨져 있으며, 이는 각 카드의 플립 사이드의 오른쪽 상단 모서리에 강조 표시되어 있습니다. 카드는 녹색(쉬움, 황색, 보통, 빨간색) 등급으로 등급이 매겨집니다. 이 등급은 선수들이 각 게임을 하는 데 소비할 수 있는 시간을 더 많이 통제한다는 것을 의미한다. 예를 들어, 빨간색 등급의 (어려운) 미션 카드를 모두 제거하면, 플레이어는 희망적으로 게임 플레이의 길이를 제한할 수 있다. 반면에, 녹색 등급의 (쉬운) 미션 카드를 제거함으로써 이론적으로 플레이의 시간을 크게 늘릴 수 있다. 시간 제약에 따라 어떤 카드를 보관하고 어떤 카드를 남겨둘지 선택할 수 있습니다.
시기:
미션 카드는 언제 정해야 하나요? 임무 자체에 따라, 만약 그들이 모든 초기 증원군(순번 순서 입찰 전에 배치)이 보드에 배치되기 전에 선택된다면, 몇몇은 불공평한 이점을 제공할 수 있다. 따라서 이를 피하기 위해, 모든 초기 증원이 완료된 후 첫 번째 턴 순서 입찰 절차가 진행되기 전에 미션 카드를 무작위로 선택해야 한다. 미션 선택 전에 명심해야 할 한 가지는 다섯 명의 플레이어와 게임을 하지 않을 경우 관련 없는 파괴 카드를 제거해야 한다는 것입니다.
요점 문제:
비록 플레이어들이 이 미션 카드로 어떻게 게임을 해야 하는지에 대한 정해진 규칙은 없지만, 여기 게임 플레이를 향상시키기 위해 어떻게 사용될 수 있는지에 대한 몇 가지 제안이 있다.
* 플레이어는 하나의 미션 승리를 기반으로 작업을 선택할 수 있습니다. 즉, 하나의 미션이 완료되는 즉시 그 미션을 완료한 플레이어가 승리합니다.
* 또는 각 미션 등급에 대해 빨간색 = 3, 황색 = 2, 녹색 = 1의 점수를 부여하고 각 게임마다 사전 점수를 부여하여 게임을 시작할 수 있다. 임무 완수를 통해 목표에 도달하면 승자가 나옵니다.
선수들은 자신의 상황에 가장 잘 맞기 때문에 미션 규칙을 가지고 놀도록 적극적으로 장려된다.
확장:
서기 2210년 위험
드디어 최초 출시 이후 신작 게임부터 아쉬웠던 점이 생겼다. 한 경기가 매우 오랫동안 진행될 수 있고, 5회전 제한을 도입해도 한 경기가 몇 시간 동안 계속될 수 있다는 점이 게임에서 발생하는 주요 어려움 중 하나다. 20개의 미션 카드가 담긴 새로운 팩으로 플레이어들은 다시 한번 게임을 책임지게 된다.
난이도 그레이딩:
각 미션 카드에는 난이도가 매겨져 있으며, 이는 각 카드의 플립 사이드의 오른쪽 상단 모서리에 강조 표시되어 있습니다. 카드는 녹색(쉬움, 황색, 보통, 빨간색) 등급으로 등급이 매겨집니다. 이 등급은 선수들이 각 게임을 하는 데 소비할 수 있는 시간을 더 많이 통제한다는 것을 의미한다. 예를 들어, 빨간색 등급의 (어려운) 미션 카드를 모두 제거하면, 플레이어는 희망적으로 게임 플레이의 길이를 제한할 수 있다. 반면에, 녹색 등급의 (쉬운) 미션 카드를 제거함으로써 이론적으로 플레이의 시간을 크게 늘릴 수 있다. 시간 제약에 따라 어떤 카드를 보관하고 어떤 카드를 남겨둘지 선택할 수 있습니다.
시기:
미션 카드는 언제 정해야 하나요? 임무 자체에 따라, 만약 그들이 모든 초기 증원군(순번 순서 입찰 전에 배치)이 보드에 배치되기 전에 선택된다면, 몇몇은 불공평한 이점을 제공할 수 있다. 따라서 이를 피하기 위해, 모든 초기 증원이 완료된 후 첫 번째 턴 순서 입찰 절차가 진행되기 전에 미션 카드를 무작위로 선택해야 한다. 미션 선택 전에 명심해야 할 한 가지는 다섯 명의 플레이어와 게임을 하지 않을 경우 관련 없는 파괴 카드를 제거해야 한다는 것입니다.
요점 문제:
비록 플레이어들이 이 미션 카드로 어떻게 게임을 해야 하는지에 대한 정해진 규칙은 없지만, 여기 게임 플레이를 향상시키기 위해 어떻게 사용될 수 있는지에 대한 몇 가지 제안이 있다.
* 플레이어는 하나의 미션 승리를 기반으로 작업을 선택할 수 있습니다. 즉, 하나의 미션이 완료되는 즉시 그 미션을 완료한 플레이어가 승리합니다.
* 또는 각 미션 등급에 대해 빨간색 = 3, 황색 = 2, 녹색 = 1의 점수를 부여하고 각 게임마다 사전 점수를 부여하여 게임을 시작할 수 있다. 임무 완수를 통해 목표에 도달하면 승자가 나옵니다.
선수들은 자신의 상황에 가장 잘 맞기 때문에 미션 규칙을 가지고 놀도록 적극적으로 장려된다.
확장:
서기 2210년 위험
A deck of cards that adds missions to Risk 2210 (similar in some ways to the way the Mission Deck does in regular Risk). Cards are color coded (in red, amber, and green) for difficulty and the deck can be altered accordingly. Included are rules for various ways of incorporating the 20 card deck into the base game.
Here at last we have something that has been sorely lacking from the new game since its initial release. One of the main difficulties that has arisen in the game is the fact that a single game can go on for a very long time, and even with the introduction of the 5 turn limit a single game can still go on for a number of hours. With this brand new pack of twenty mission cards players are once again put back in charge of the game.
Difficulty Gradings:
Each mission card has been given a difficulty grade as is highlighted in the top right hand corner on the flip side of each card. The cards are graded green - easy, amber - moderate and red - difficult. What this grading means is that players have more control over the length of time that they’ll likely spend playing each game. For example, removing all of the red graded (difficult) mission cards, players can hopefully limit the length of game play. On the other hand, by removing the green graded (easy) mission cards this could theoretically greatly extend the length of play. With the time constraints, it’s up to you to choose which cards to keep and which to leave.
When:
When should the mission cards be chosen? Depending upon the mission itself some could offer an unfair advantage if they were chosen prior to all initial reinforcements (those placed before bidding for turn order) having been placed on the board. To therefore avoid this, the mission cards should be chosen at random after all initial reinforcements have been placed, but before the first turn order bidding process has taken place. One thing to bare in mind prior to mission selection is to remove any irrelevant destroy ‘x’ cards if not playing with five players.
A Matter of Points:
Although there are no set rules as to how players should play with this set of missions cards, here are a few suggestions as to how they can be used to enhance game play.
* Players can choose to work on the basis of a one mission win i.e. as soon as one mission is completed then the player completing that mission has won.
* Alternatively, a game could be played on a points basis with each grade of mission being awarded points i.e red = 3, amber = 2 and green = 1, and each game having a pre-agreed points target. Once that target has been reached through the completion of missions then you have a winner.
Players are actively encouraged to play around with the mission rules as best fits their own situations.
Expands:
Risk 2210 A.D.
Here at last we have something that has been sorely lacking from the new game since its initial release. One of the main difficulties that has arisen in the game is the fact that a single game can go on for a very long time, and even with the introduction of the 5 turn limit a single game can still go on for a number of hours. With this brand new pack of twenty mission cards players are once again put back in charge of the game.
Difficulty Gradings:
Each mission card has been given a difficulty grade as is highlighted in the top right hand corner on the flip side of each card. The cards are graded green - easy, amber - moderate and red - difficult. What this grading means is that players have more control over the length of time that they’ll likely spend playing each game. For example, removing all of the red graded (difficult) mission cards, players can hopefully limit the length of game play. On the other hand, by removing the green graded (easy) mission cards this could theoretically greatly extend the length of play. With the time constraints, it’s up to you to choose which cards to keep and which to leave.
When:
When should the mission cards be chosen? Depending upon the mission itself some could offer an unfair advantage if they were chosen prior to all initial reinforcements (those placed before bidding for turn order) having been placed on the board. To therefore avoid this, the mission cards should be chosen at random after all initial reinforcements have been placed, but before the first turn order bidding process has taken place. One thing to bare in mind prior to mission selection is to remove any irrelevant destroy ‘x’ cards if not playing with five players.
A Matter of Points:
Although there are no set rules as to how players should play with this set of missions cards, here are a few suggestions as to how they can be used to enhance game play.
* Players can choose to work on the basis of a one mission win i.e. as soon as one mission is completed then the player completing that mission has won.
* Alternatively, a game could be played on a points basis with each grade of mission being awarded points i.e red = 3, amber = 2 and green = 1, and each game having a pre-agreed points target. Once that target has been reached through the completion of missions then you have a winner.
Players are actively encouraged to play around with the mission rules as best fits their own situations.
Expands:
Risk 2210 A.D.
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