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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-15 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
Saki Haruka (咲遥), Zunda (ずんだ)
-
인원
게임 소개
카와르스()는 일본의 투 플레이어 카드 게임이다. 개구리들은 전쟁 중이고, 양군은 전투에서 맞붙는다.
두 플레이어는 16장의 카드만 있는 단일 덱에서 추첨하여 플레이 매트에서 개구리 카드(소환)를 페이스 다운 또는 페이스 업으로 플레이한다. 개구리는 공격과 방어에 대한 가치를 가지며, 공격 개구리가 상대의 방어 가치보다 공격력이 높을 경우 승리합니다.
카드는 공격 카드로 플레이되고, 즉시 공격하거나, 방어 카드로 측면 공격한다. 얼굴을 아래로 향해서 플레이하는 카드는 공격받을 때까지 공개할 필요가 없다.
몇몇 개구리들은 특별한 능력을 가지고 있는데, 그것들은 공격을 하는 즉시 발동된다. 예를 들어, 기사는\" 상대가 소환한 개구리 중 하나의 모드를 공격에서 방어로 전환할 수 있으며, 그 반대도 마찬가지입니다.
각 플레이어는 시작 시 10개의 히트 포인트를 가지고 있으며, 공격이 수비를 관통하면 플레이어는 히트 포인트를 잃는다. 결정적으로 데크가 소진되면 적중점이 가장 적은 선수가 승리한다. 하지만 갑판이 여전히 경기 중이라면, 먼저 영점에 있는 선수가 진다.
이 게임은 블랙 에디션과 화이트 에디션으로 출시되며, 각기 다른 강점과 특별한 능력을 가진 다양한 개구리 군단이 있다.
사용자요약
두 플레이어는 16장의 카드만 있는 단일 덱에서 추첨하여 플레이 매트에서 개구리 카드(소환)를 페이스 다운 또는 페이스 업으로 플레이한다. 개구리는 공격과 방어에 대한 가치를 가지며, 공격 개구리가 상대의 방어 가치보다 공격력이 높을 경우 승리합니다.
카드는 공격 카드로 플레이되고, 즉시 공격하거나, 방어 카드로 측면 공격한다. 얼굴을 아래로 향해서 플레이하는 카드는 공격받을 때까지 공개할 필요가 없다.
몇몇 개구리들은 특별한 능력을 가지고 있는데, 그것들은 공격을 하는 즉시 발동된다. 예를 들어, 기사는\" 상대가 소환한 개구리 중 하나의 모드를 공격에서 방어로 전환할 수 있으며, 그 반대도 마찬가지입니다.
각 플레이어는 시작 시 10개의 히트 포인트를 가지고 있으며, 공격이 수비를 관통하면 플레이어는 히트 포인트를 잃는다. 결정적으로 데크가 소진되면 적중점이 가장 적은 선수가 승리한다. 하지만 갑판이 여전히 경기 중이라면, 먼저 영점에 있는 선수가 진다.
이 게임은 블랙 에디션과 화이트 에디션으로 출시되며, 각기 다른 강점과 특별한 능력을 가진 다양한 개구리 군단이 있다.
사용자요약
カワーズ (KAWARS) is a two player duelling card game from Japan. Frogs are at war, and both armies face off in a battle.
Both players draw from a single deck, which has only 16 cards, and play (summon) frog cards face-down or face-up on their playmat. The frogs have values for attack and defence, and if an attacking frog has a higher attack than the opponent\'s defence value, it wins.
Cards are either played up as attack cards, and immediately attack, or sideways as defence cards. Cards played face down do not have to be revealed until attacked.
Some of the frogs have special abilities, which are triggered immediately they make an attack. For example, a Knight can switch the mode of one of the opponent\'s summoned Frogs from ATTACK to DEFENSE, and vice versa.
Each player has ten hit points at the start, and if an attack penetrates the defence, the player loses hit points. Crucially, if the deck is exhausted, the player with the fewest hit points wins. But if the deck is still in play, the player at zero hit points first loses.
The game is published in a Black edition and a White edition, with different frog armies with different strengths and special abilities.
user summary
Both players draw from a single deck, which has only 16 cards, and play (summon) frog cards face-down or face-up on their playmat. The frogs have values for attack and defence, and if an attacking frog has a higher attack than the opponent\'s defence value, it wins.
Cards are either played up as attack cards, and immediately attack, or sideways as defence cards. Cards played face down do not have to be revealed until attacked.
Some of the frogs have special abilities, which are triggered immediately they make an attack. For example, a Knight can switch the mode of one of the opponent\'s summoned Frogs from ATTACK to DEFENSE, and vice versa.
Each player has ten hit points at the start, and if an attack penetrates the defence, the player loses hit points. Crucially, if the deck is exhausted, the player with the fewest hit points wins. But if the deck is still in play, the player at zero hit points first loses.
The game is published in a Black edition and a White edition, with different frog armies with different strengths and special abilities.
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