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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-80 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Benjamin Cheung
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아티스트
Benjamin Cheung
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인원
게임 소개
Gears of Industry는 2-4명의 플레이어를 위한 개인화된 카드 게임입니다. 모든 플레이어는 두 개의 테크 덱(52장)으로 구성된 동일한 고정 카드 풀에서 개인화된 덱을 구축합니다. 각 플레이어는 자신의 개성과 플레이 스타일을 반영하여 고유한 플레이 경험을 만들기 위해 26장의 플레이 덱을 사용자 지정합니다. 플레이어는 또한 맞춤형 15카드 마켓데크 기여를 가져옵니다. 플레이어는 자신의 개인화된 마켓 데크 기여를 하나의 공동 마켓 데크로 결합합니다. 이 게임의 주제는 포스트 산업 시대의 경제 공장 엔진을 만드는 게임이다. 액티브 플레이어가 시장에서 3장의 카드를 가지고 있을 때, 그 플레이어는 시장 충돌(포커 핸드 경쟁)을 촉발할 수 있다. 그들은 점수를 얻기 위해 포커 손을 만들어 다른 선수들과 경쟁한다. 시장 충돌의 승자들은 그들이 형성한 포커 핸드의 순위에 따라 승리 포인트를 얻는다. 가장 먼저 7점을 획득한 사람이 게임에서 이깁니다. 플레이어의 공장과 시장 카드의 가치로 동점이 깨집니다.
게임 플레이 – 각 플레이어의 개인화된 플레이 덱에는 공장을 나타내는 기술 카드(기어 카드)가 포함됩니다. 공장 카드를 사용하면 두 시장에서 다른 카드를 사용할 수 있습니다. 가로형(왼쪽 또는 오른쪽 방향) 공장 카드는 마켓 카드를 플레이하는 데 사용됩니다. 직립형과 거꾸로 된 팩토리 카드는 시장을 활성화시킬 수 있다. 각 시장에는 두 개의 중립적인 시장 카드가 있습니다. 그들의 차례에서, 활동적인 플레이어는 그들의 마켓 카드 또는 중립 마켓 카드 중 하나에 게임 효과를 사용할 수 있다. 활성 플레이어는 마켓 크래시를 트리거할 수 있습니다. 마켓 크래시(Market Clash) 동안 모든 플레이어는 마켓 카드, 두 개의 중립 마켓 카드, 마켓 부스트 방향의 공장 카드를 사용하여 최고의 포커 핸드를 만들어 마켓에서 경쟁한다. 시장 충돌의 승자들은 그들이 형성한 포커 핸드의 순위에 따라 승리 포인트를 얻는다. 승리한 선수들은 포커를 할 때 최대 3개의 종류 중 1개의 승리 포인트를 얻거나, 더 높은 순위의 손을 할 때 2개의 포인트를 얻는다. 출고 시 카드는 마켓 카드가 재생될 때와 마켓 충돌 단계 중에 회전됩니다.
게임 플레이 – 각 플레이어의 개인화된 플레이 덱에는 공장을 나타내는 기술 카드(기어 카드)가 포함됩니다. 공장 카드를 사용하면 두 시장에서 다른 카드를 사용할 수 있습니다. 가로형(왼쪽 또는 오른쪽 방향) 공장 카드는 마켓 카드를 플레이하는 데 사용됩니다. 직립형과 거꾸로 된 팩토리 카드는 시장을 활성화시킬 수 있다. 각 시장에는 두 개의 중립적인 시장 카드가 있습니다. 그들의 차례에서, 활동적인 플레이어는 그들의 마켓 카드 또는 중립 마켓 카드 중 하나에 게임 효과를 사용할 수 있다. 활성 플레이어는 마켓 크래시를 트리거할 수 있습니다. 마켓 크래시(Market Clash) 동안 모든 플레이어는 마켓 카드, 두 개의 중립 마켓 카드, 마켓 부스트 방향의 공장 카드를 사용하여 최고의 포커 핸드를 만들어 마켓에서 경쟁한다. 시장 충돌의 승자들은 그들이 형성한 포커 핸드의 순위에 따라 승리 포인트를 얻는다. 승리한 선수들은 포커를 할 때 최대 3개의 종류 중 1개의 승리 포인트를 얻거나, 더 높은 순위의 손을 할 때 2개의 포인트를 얻는다. 출고 시 카드는 마켓 카드가 재생될 때와 마켓 충돌 단계 중에 회전됩니다.
Gears of Industry is a Personalized Card Game (PCG) for 2-4 players. All players build their personalized decks from the same fixed card pool of two Tech Decks (52-cards). Each player customizes their own 26-card play deck to create a unique play experience to reflect their personality and play-style. Players also bring a customized 15-card Market deck contribution. Players combine their personalized Market deck contributions into a single communal Market deck. The theme of the game is an economic factory engine building game during the modern post-industrial era
Players play card(s) into markets. When the active player has three cards in a market that player can trigger a market clash (poker hand competition). They compete against other players by making poker hands to score points. The winners of the market clash scores victory points based on the rank of the poker hand they formed. The first to get to 7 victory points wins the game. Ties are broken with the value of a player’s factory and market cards.
GAME PLAY – Each player\'s personalized play deck will contain Technology cards (Gear cards) which represent factories. Factory cards allow other cards to be played into the two Markets. Horizontal (left or right-facing) Factory cards pay for playing Market cards. Upright and upside-down Factory cards can boost a market. Each market contains two neutral market cards. On their turn, the active player can use game effects on their Market cards or one of the neutral Market cards. The active player can trigger a Market Clash. During a Market Clash all the players compete in a Market by making the best poker hand they can using the player’s market cards, the two neutral market cards, and one factory card in the market boost orientation. The winners of the market clash scores victory points based on the rank of the poker hand they formed. Winning players score 1 victory point for a poker hand up to a three of a kind, or 2 points for higher ranked hands. Factory cards are rotated when Market cards are played and during the Market Clash step.
Players play card(s) into markets. When the active player has three cards in a market that player can trigger a market clash (poker hand competition). They compete against other players by making poker hands to score points. The winners of the market clash scores victory points based on the rank of the poker hand they formed. The first to get to 7 victory points wins the game. Ties are broken with the value of a player’s factory and market cards.
GAME PLAY – Each player\'s personalized play deck will contain Technology cards (Gear cards) which represent factories. Factory cards allow other cards to be played into the two Markets. Horizontal (left or right-facing) Factory cards pay for playing Market cards. Upright and upside-down Factory cards can boost a market. Each market contains two neutral market cards. On their turn, the active player can use game effects on their Market cards or one of the neutral Market cards. The active player can trigger a Market Clash. During a Market Clash all the players compete in a Market by making the best poker hand they can using the player’s market cards, the two neutral market cards, and one factory card in the market boost orientation. The winners of the market clash scores victory points based on the rank of the poker hand they formed. Winning players score 1 victory point for a poker hand up to a three of a kind, or 2 points for higher ranked hands. Factory cards are rotated when Market cards are played and during the Market Clash step.
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