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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Brandon B, Lindsey Felice, Christopher K Lees, Jordan E Perme
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아티스트
Brandon B, Jordan E Perme
-
인원
게임 소개
조랄리의 착한 마녀들과 마법사들이 사악한 적들에게 납치되었습니다! 유일한 희망은 그들의 가족들이 적들을 타도하고 그들의 주문 제작 파트너를 구하기 위한 탐험에 의무적으로 함께하는 것이다. 그들은 새로운 주문을 어슬렁거리며, 고대 유물을 풀어내고, 성공하기 위해 미친 콤보 공격을 할 것이다. 그들은 마녀와 마법사들을 그들만의 몇 가지 속임수로 놀라게 할지도 모른다!
Familiars와 적들은 지구, 바람, 불, 공기, 또는 에테르와 같은 그들만의 독특한 능력을 가진 다섯 명의 Elemental Familiar 중 한 명으로 플레이하는 1-5인용 협동 스타일의 게임이다. 그 게임은 4파로 진행된다. 각 파도의 난이도가 높아지고 마녀나 마법사를 구하기 위해 물리쳐야 하는 새로운 적들이 나타납니다.
각 턴에서 플레이어는 수행할 세 가지 동작 중 하나를 선택해야 합니다. 즉, 물리적 공격, 마법 주문 또는 아티팩트 사용입니다. 그 행동의 성패는 주사위 굴림이나 동전 던지기에 의해 결정된다. 나머지 선수들은 현역 선수의 차례에 기여하고 콤비네이션 동작을 만들 수 있는 기회를 갖는다. 팀 공격을 수행하거나, 특수 능력을 사용하거나, 보상을 현금으로 받아 초기 공격을 강화하거나 친숙한 체력에 도움을 줄 수 있습니다. 그룹 전략은 경기에서 살아남고 이기려면 핵심이다.
적들은 그저 가만히 앉아서 경기 내내 패배를 감수하지 않는다. 그들은 매 라운드마다 패밀리어즈에 대한 파괴적인 공격을 퍼부을 차례가 있다. 패밀리어즈는 자신을 방어하기 위한 몇 가지 묘기가 있거나 다른 라운드에서 살아남기 위해 약한 공격을 바랄 수 있습니다.
적들의 네 개의 파도가 모두 패배하고, 마녀와 마법사들이 모두 구출되고, 적어도 한 명의 퍼니머스가 여전히 서 있을 때 게임은 승리한다.
— 게시자의 설명
Familiars와 적들은 지구, 바람, 불, 공기, 또는 에테르와 같은 그들만의 독특한 능력을 가진 다섯 명의 Elemental Familiar 중 한 명으로 플레이하는 1-5인용 협동 스타일의 게임이다. 그 게임은 4파로 진행된다. 각 파도의 난이도가 높아지고 마녀나 마법사를 구하기 위해 물리쳐야 하는 새로운 적들이 나타납니다.
각 턴에서 플레이어는 수행할 세 가지 동작 중 하나를 선택해야 합니다. 즉, 물리적 공격, 마법 주문 또는 아티팩트 사용입니다. 그 행동의 성패는 주사위 굴림이나 동전 던지기에 의해 결정된다. 나머지 선수들은 현역 선수의 차례에 기여하고 콤비네이션 동작을 만들 수 있는 기회를 갖는다. 팀 공격을 수행하거나, 특수 능력을 사용하거나, 보상을 현금으로 받아 초기 공격을 강화하거나 친숙한 체력에 도움을 줄 수 있습니다. 그룹 전략은 경기에서 살아남고 이기려면 핵심이다.
적들은 그저 가만히 앉아서 경기 내내 패배를 감수하지 않는다. 그들은 매 라운드마다 패밀리어즈에 대한 파괴적인 공격을 퍼부을 차례가 있다. 패밀리어즈는 자신을 방어하기 위한 몇 가지 묘기가 있거나 다른 라운드에서 살아남기 위해 약한 공격을 바랄 수 있습니다.
적들의 네 개의 파도가 모두 패배하고, 마녀와 마법사들이 모두 구출되고, 적어도 한 명의 퍼니머스가 여전히 서 있을 때 게임은 승리한다.
— 게시자의 설명
The Good Witches and Wizards of Joralee have been kidnapped by a horde of evil Foes! The only hope is for their Familiars to dutifully band together on a quest to overthrow the Foes and save their spell-casting partners. They’ll bumble their way through new spells, unleash ancient artifacts, and craft crazy combo attacks to succeed. They may just surprise their Witches and Wizards with a few tricks (and Familiars) of their own!
Familiars and Foes is a 1 to 5 player co-operative style game where you play as one of five Elemental Familiars with their own unique abilities - Earth, Wind, Fire, Air, or Aether. The game is played in four waves. Each wave increases in difficulty and reveals a new set of Foes that must be defeated to save a Witch or Wizard.
On each turn a player must choose one of three actions to perform - a physical attack, cast a spell, or use an artifact. The success or failure of the action is determined by a dice roll or coin flip. The rest of the players have the opportunity to contribute to the active player\'s turn and create combination moves. They can perform team attacks, use special abilities, or cash in rewards to boost the initial attack or benefit Familiar health. Group strategy is key to surviving and beating the game.
The Foes don\'t just sit idly and take beatings the whole game. They have their own turn each round where they release potentially devastating attacks on the Familiars. The Familiars have a few tricks to defend themselves or they can just hope for a weak attack to survive another round.
The game is won when all four waves of Foes have been defeated, all the Witches and Wizards have been rescued, and at least one Familiar is still standing.
—description from the publisher
Familiars and Foes is a 1 to 5 player co-operative style game where you play as one of five Elemental Familiars with their own unique abilities - Earth, Wind, Fire, Air, or Aether. The game is played in four waves. Each wave increases in difficulty and reveals a new set of Foes that must be defeated to save a Witch or Wizard.
On each turn a player must choose one of three actions to perform - a physical attack, cast a spell, or use an artifact. The success or failure of the action is determined by a dice roll or coin flip. The rest of the players have the opportunity to contribute to the active player\'s turn and create combination moves. They can perform team attacks, use special abilities, or cash in rewards to boost the initial attack or benefit Familiar health. Group strategy is key to surviving and beating the game.
The Foes don\'t just sit idly and take beatings the whole game. They have their own turn each round where they release potentially devastating attacks on the Familiars. The Familiars have a few tricks to defend themselves or they can just hope for a weak attack to survive another round.
The game is won when all four waves of Foes have been defeated, all the Witches and Wizards have been rescued, and at least one Familiar is still standing.
—description from the publisher
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