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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
STRATEGY : 0 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Christophe Lebrun
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아티스트
Aurélie Lebrun du Puytison, Nasos Maloudis, Sergey Shikin
-
인원
게임 소개
"금은 전쟁의 생명선입니다!"
훈족들이 유럽을 휩쓸면서, 그들은 게르만 부족들을 강제로 탈출시켰다. 이 호전적인 민족들은 서제국의 국경 내에 퍼져 있으며 약탈과 전쟁으로 인해 결국 제국의 붕괴를 초래할 것이다. 고대의 황혼과 중세의 새벽에 소위 야만적인 국가들이 이전의 제국 영토에 왕국을 세웠다.
비대칭적이고 경쟁적인 전략 게임인 바르바리안 킹덤에서는 각 플레이어가 자신의 신생 왕국을 통제하고 서유럽에 대한 패권을 놓고 경쟁한다. 7개의 영토를 장악하거나 두 명의 상대 왕을 제거한 첫 번째 플레이어가 게임에서 이깁니다.
차례로, 각 플레이어는 자신이 선택한 하나의 행동을 선택하고 해결한다:
모집:비용을 지불함으로써 예비군에서 전사를 배치한다.
과세:돌격:주를 침공하거나 적 부대를 공격한다 바다를 향해
클레임: 비용을 지불함으로써 지방을 장악하려고 한다
공격 및 클레임 행동은 상대가 즉시 이의를 제기하고 전투로 해결할 수 있다. 전투 중에, 결과를 뒤집기 위해 상대에게 뇌물이 지급될 수 있다.
플레이어들은 (도당 최대 1단위의 제한으로) 자신의 병력을 배치할 때 경계해야 하며, 상대를 주시해야 하며, 그들의 왕국과 왕의 비대칭적인 힘을 이용해야 한다.
— 게시자의 설명
훈족들이 유럽을 휩쓸면서, 그들은 게르만 부족들을 강제로 탈출시켰다. 이 호전적인 민족들은 서제국의 국경 내에 퍼져 있으며 약탈과 전쟁으로 인해 결국 제국의 붕괴를 초래할 것이다. 고대의 황혼과 중세의 새벽에 소위 야만적인 국가들이 이전의 제국 영토에 왕국을 세웠다.
비대칭적이고 경쟁적인 전략 게임인 바르바리안 킹덤에서는 각 플레이어가 자신의 신생 왕국을 통제하고 서유럽에 대한 패권을 놓고 경쟁한다. 7개의 영토를 장악하거나 두 명의 상대 왕을 제거한 첫 번째 플레이어가 게임에서 이깁니다.
차례로, 각 플레이어는 자신이 선택한 하나의 행동을 선택하고 해결한다:
모집:비용을 지불함으로써 예비군에서 전사를 배치한다.
과세:돌격:주를 침공하거나 적 부대를 공격한다 바다를 향해
클레임: 비용을 지불함으로써 지방을 장악하려고 한다
공격 및 클레임 행동은 상대가 즉시 이의를 제기하고 전투로 해결할 수 있다. 전투 중에, 결과를 뒤집기 위해 상대에게 뇌물이 지급될 수 있다.
플레이어들은 (도당 최대 1단위의 제한으로) 자신의 병력을 배치할 때 경계해야 하며, 상대를 주시해야 하며, 그들의 왕국과 왕의 비대칭적인 힘을 이용해야 한다.
— 게시자의 설명
"Gold is the lifeblood of the war!"
As the Hun horde swept across Europe, they forced the Germanic tribes into exodus. These warlike peoples spread within the borders of the Western Empire and, by dint of looting and war, will eventually cause the collapse of the Empire. In the twilight of Antiquity and at the dawn of the Middle Ages, the so-called "barbarian nations" founded kingdoms on the former imperial territory.
In Barbarian Kingdoms, an asymmetrical and competitive strategy game, each player controls his own nascent kingdom and competes for supremacy over Western Europe. The first player to control seven territories or to eliminate two opposing kings wins the game.
In turn, each player chooses and resolves a single action of their choice:
Recruitment: deploy a warrior from the reserve by paying a cost
Taxation: collect money from the provinces of his kingdom
Assault: invade a province or attack an enemy unit
Maneuvers: reposition his units in his provinces or towards the sea
Claim: try to take control of a province by paying a cost
Assault and Claim actions can be immediately challenged by an opponent and resolved by a battle. During the battle, a bribe may be paid to the opponent to try to reverse the outcome.
Players must be vigilant in positioning their forces (with the constraint of a maximum of one unit per province), keep an eye on their opponents, and take advantage of their two asymmetrical powers: that of their kingdom and that of their king.
—description from the publisher
As the Hun horde swept across Europe, they forced the Germanic tribes into exodus. These warlike peoples spread within the borders of the Western Empire and, by dint of looting and war, will eventually cause the collapse of the Empire. In the twilight of Antiquity and at the dawn of the Middle Ages, the so-called "barbarian nations" founded kingdoms on the former imperial territory.
In Barbarian Kingdoms, an asymmetrical and competitive strategy game, each player controls his own nascent kingdom and competes for supremacy over Western Europe. The first player to control seven territories or to eliminate two opposing kings wins the game.
In turn, each player chooses and resolves a single action of their choice:
Recruitment: deploy a warrior from the reserve by paying a cost
Taxation: collect money from the provinces of his kingdom
Assault: invade a province or attack an enemy unit
Maneuvers: reposition his units in his provinces or towards the sea
Claim: try to take control of a province by paying a cost
Assault and Claim actions can be immediately challenged by an opponent and resolved by a battle. During the battle, a bribe may be paid to the opponent to try to reverse the outcome.
Players must be vigilant in positioning their forces (with the constraint of a maximum of one unit per province), keep an eye on their opponents, and take advantage of their two asymmetrical powers: that of their kingdom and that of their king.
—description from the publisher
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