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8Succeed or Die! The Battles of Rafah and El Arish (2022) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
150-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Paul Rohrbaugh
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아티스트
Tim Allen
-
인원
게임 소개
우리가 전쟁에서 이기려면 첫 전투에서 이겨야 한다. 전투는 후퇴 없이 치러져야 하며, 사상자가 발생하더라도 모든 목표를 달성해야 한다. 우리는 성공하거나 죽거나 해야 한다.” –이스라엘 탈&rsquo 장군은 시나이 강으로 국경을 넘기 전에 장교들에게 경고했습니다.
Success or die는 이집트 팔레스타인군과 이스라엘 탈&rsquo 장군과 에이브러햄 요피&rsquo의 기갑부대(사단) 사이에 시나이 반도에서 벌어진 라파와 엘 아리시 전투의 저복잡도 전쟁 시뮬레이션이다. 탈르스쿼 장군의 우다는 시나이 국경 근처의 중요한 도로 교차로를 확보하기 위해 라파와 그 주변의 팔레스타인 제7보병사단의 땅굴을 공격하는 임무를 맡았다. 일단 확보되면, 요피 장군의 우그다는 시나이 반도 깊숙한 곳으로 진격하여 샤론 장군의 우그다가 아부 아길라나 엘 아리쉬에서 이집트군을 격파할 수 없다면 미틀라 고개를 점령할 수 있는 돌파구가 될 것이다. 탈 장군은 만약 요피 장군의 목표가 미틀라 고개가 된다면 가자에서 적의 공격을 막고 엘 아리쉬를 함락시킴으로써 요피 장군을 지원할 것이다. 이집트군은 제4기갑사단을 포함한 강력한 병력을 보유하고 있었으며, 이스라엘군보다 수적으로 우세한 연합군의 무기를 보유하고 있었다. 이스라엘&rsquo들은 완전한 공중 패권을 누렸지만, 숫자는 그들에게 불리했고, 이스라엘&rsquo들이 성공하려면 그들이 모을 수 있는 모든 기술, 대담함, 행운이 필요할 것이다.
플레이어들은 이 전장에서 현지 지휘관들의 역할로 캐스팅된다. 둘 다 그들의 역사적인 상대들보다 잘하거나 더 잘 해야 한다는 도전을 받을 것이다.
각 육각형은 지름이 약 4분의 1마일이다. 한 바퀴는 4시간의 시간을 나타낸다. 각 부대는 대대(II) 또는 중대(I)이다.
— 게시자의 설명
Success or die는 이집트 팔레스타인군과 이스라엘 탈&rsquo 장군과 에이브러햄 요피&rsquo의 기갑부대(사단) 사이에 시나이 반도에서 벌어진 라파와 엘 아리시 전투의 저복잡도 전쟁 시뮬레이션이다. 탈르스쿼 장군의 우다는 시나이 국경 근처의 중요한 도로 교차로를 확보하기 위해 라파와 그 주변의 팔레스타인 제7보병사단의 땅굴을 공격하는 임무를 맡았다. 일단 확보되면, 요피 장군의 우그다는 시나이 반도 깊숙한 곳으로 진격하여 샤론 장군의 우그다가 아부 아길라나 엘 아리쉬에서 이집트군을 격파할 수 없다면 미틀라 고개를 점령할 수 있는 돌파구가 될 것이다. 탈 장군은 만약 요피 장군의 목표가 미틀라 고개가 된다면 가자에서 적의 공격을 막고 엘 아리쉬를 함락시킴으로써 요피 장군을 지원할 것이다. 이집트군은 제4기갑사단을 포함한 강력한 병력을 보유하고 있었으며, 이스라엘군보다 수적으로 우세한 연합군의 무기를 보유하고 있었다. 이스라엘&rsquo들은 완전한 공중 패권을 누렸지만, 숫자는 그들에게 불리했고, 이스라엘&rsquo들이 성공하려면 그들이 모을 수 있는 모든 기술, 대담함, 행운이 필요할 것이다.
플레이어들은 이 전장에서 현지 지휘관들의 역할로 캐스팅된다. 둘 다 그들의 역사적인 상대들보다 잘하거나 더 잘 해야 한다는 도전을 받을 것이다.
각 육각형은 지름이 약 4분의 1마일이다. 한 바퀴는 4시간의 시간을 나타낸다. 각 부대는 대대(II) 또는 중대(I)이다.
— 게시자의 설명
"If we are to win the war, we must win the first battle. The battle must be fought with no retreats, every objective must be taken—no matter the cost in casualties. We must succeed or die.” –General Israel Tal’s admonition to his officers before crossing the boundary into the Sinai.
Succeed or die is a low complexity level wargame simulation of the battles of Rafah and El Arish, fought in the Sinai between the Egyptian Palestinian forces and elements of General Israel Tal’s and Avraham Yoffi’s armored Ugdahs (divisions) during the Six Day War. General Tal’s Ugdah was tasked with attacking the dug in Palestinian 7th Infantry Division in and around Rafah to secure the crucial road intersection near the Sinai/Israel border. Once secured, General Yoffi’s Ugdah would become the breakthrough force that would then drive deep into the Sinai to either take the Mitla Pass if General Sharon’s Ugdah was unable to defeat the Egyptians at Abu Ageila, or El Arish. General Tal would support General Yoffi by preventing any enemy attacks out of Gaza as well as taking El Arish if General Yoffi’s goal became the Mitla Pass. The Egyptian’s had powerful forces in the area, including their 4th Armored Division and a combined arms formation that combined outnumbered the attacking Israeli formations. The Israeli’s enjoyed total air supremacy, but numbers were against them, and it would take all of the skill, daring and luck they could muster if the Israeli’s were to succeed.
Players are cast in the roles of the local commanders on this battlefield. Both will be challenged to do as well, or better than their historical counterparts.
Each hex is about a quarter of a mile across. A turn represents four hours of time. Each unit is either a battalion (II) or company (I).
—description from the publisher
Succeed or die is a low complexity level wargame simulation of the battles of Rafah and El Arish, fought in the Sinai between the Egyptian Palestinian forces and elements of General Israel Tal’s and Avraham Yoffi’s armored Ugdahs (divisions) during the Six Day War. General Tal’s Ugdah was tasked with attacking the dug in Palestinian 7th Infantry Division in and around Rafah to secure the crucial road intersection near the Sinai/Israel border. Once secured, General Yoffi’s Ugdah would become the breakthrough force that would then drive deep into the Sinai to either take the Mitla Pass if General Sharon’s Ugdah was unable to defeat the Egyptians at Abu Ageila, or El Arish. General Tal would support General Yoffi by preventing any enemy attacks out of Gaza as well as taking El Arish if General Yoffi’s goal became the Mitla Pass. The Egyptian’s had powerful forces in the area, including their 4th Armored Division and a combined arms formation that combined outnumbered the attacking Israeli formations. The Israeli’s enjoyed total air supremacy, but numbers were against them, and it would take all of the skill, daring and luck they could muster if the Israeli’s were to succeed.
Players are cast in the roles of the local commanders on this battlefield. Both will be challenged to do as well, or better than their historical counterparts.
Each hex is about a quarter of a mile across. A turn represents four hours of time. Each unit is either a battalion (II) or company (I).
—description from the publisher
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