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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jack Caesar, Alessio Cavatore
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아티스트
Tom Babbey, Daarken, Jason Engle, Steve Prescott, Tyler Walpole
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인원
게임 소개
드래곤본드: 발레나의 전투는 발레나의 활기찬 세계에 생명을 불어넣는 판타지 미니어처 전쟁 게임이다; 플레이어들은 승리를 위한 필사적인 전투에서 웅장한 용, 전설적인 지휘관, 강력한 영웅, 강력한 괴물, 용감한 군인들을 출전시킨다.
발레르나 전투는 플레이어가 자신의 유닛을 지칠 때까지 밀어붙이거나 완벽한 기회를 위해 저장하는 것 중 하나를 선택하도록 장려하는 독특한 피로 시스템을 활용한다.
플레이어는 교대로 피로 토큰을 그 위에 놓음으로써 유닛을 활성화한다(피로 토큰이 많을수록 효과가 떨어진다). 유닛이 이동하고 공격하며 시나리오에 따라 목표 점수를 획득하기 위해 경쟁합니다. 4라운드 후에, 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다.
공격용 주사위와 방어용 주사위에는 세 가지 종류가 있습니다. 유닛이 유리한 위치에 있으면 주사위를 더 강한 것으로 업그레이드합니다. 만약 그들이 옆으로 눕거나 지쳤을 때와 같이 불리한 위치에 있다면, 그들은 더 약한 주사위를 사용할 것이다.
그들의 군대를 만들 때, 플레이어들은 그들의 강력한 용과 장군들을 드래곤 본드로 묶을 수 있고, 둘 다 훨씬 더 강력하게 만들 수 있다 - 이것은 대가를 치르게 된다. 두 장치 중 하나를 죽이면 두 장치가 모두 손실됩니다!
워게임은 완전히 모듈화되어 있다. 대장을 변경함으로써 부대의 규칙을 변경할 수 있고 장군들은 전체 군대의 행동에 영향을 미칠 수 있습니다.
발레르나 전투는 플레이어가 자신의 유닛을 지칠 때까지 밀어붙이거나 완벽한 기회를 위해 저장하는 것 중 하나를 선택하도록 장려하는 독특한 피로 시스템을 활용한다.
플레이어는 교대로 피로 토큰을 그 위에 놓음으로써 유닛을 활성화한다(피로 토큰이 많을수록 효과가 떨어진다). 유닛이 이동하고 공격하며 시나리오에 따라 목표 점수를 획득하기 위해 경쟁합니다. 4라운드 후에, 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다.
공격용 주사위와 방어용 주사위에는 세 가지 종류가 있습니다. 유닛이 유리한 위치에 있으면 주사위를 더 강한 것으로 업그레이드합니다. 만약 그들이 옆으로 눕거나 지쳤을 때와 같이 불리한 위치에 있다면, 그들은 더 약한 주사위를 사용할 것이다.
그들의 군대를 만들 때, 플레이어들은 그들의 강력한 용과 장군들을 드래곤 본드로 묶을 수 있고, 둘 다 훨씬 더 강력하게 만들 수 있다 - 이것은 대가를 치르게 된다. 두 장치 중 하나를 죽이면 두 장치가 모두 손실됩니다!
워게임은 완전히 모듈화되어 있다. 대장을 변경함으로써 부대의 규칙을 변경할 수 있고 장군들은 전체 군대의 행동에 영향을 미칠 수 있습니다.
Dragonbond: Battles of Valerna is a fantasy miniature wargame that brings the vibrant world of Valerna to life; players field magnificent dragons, legendary commanders, mighty heroes, powerful monsters, and brave soldiers in a desperate battle for victory.
Battles of Valerna utilizes a unique fatigue system that encourages players to make the choice between pushing their units to exhaustion or saving them for a perfect opportunity.
Players take turns activating units by placing fatigue tokens on them (the more fatigue tokens a unit has on it the less effective it becomes). Units move and attack, competing to score objective points dependent on the scenario. After four rounds, the player with the most points wins.
There are three types of dice for attack and defense. If a unit is in an advantageous position they upgrade their dice to a stronger one. If they are in a disadvantageous position for example if they are flanked or exhausted, they would use a weaker dice.
When building their army, players can choose to dragonbond their mighty dragons and generals, making both even more powerful - this comes at a cost. If either unit is killed, both units are lost!
The Wargame is completely modular. By changing the captain you can change the rules for the unit and the generals impact upon the behaviour for the entire army.
Battles of Valerna utilizes a unique fatigue system that encourages players to make the choice between pushing their units to exhaustion or saving them for a perfect opportunity.
Players take turns activating units by placing fatigue tokens on them (the more fatigue tokens a unit has on it the less effective it becomes). Units move and attack, competing to score objective points dependent on the scenario. After four rounds, the player with the most points wins.
There are three types of dice for attack and defense. If a unit is in an advantageous position they upgrade their dice to a stronger one. If they are in a disadvantageous position for example if they are flanked or exhausted, they would use a weaker dice.
When building their army, players can choose to dragonbond their mighty dragons and generals, making both even more powerful - this comes at a cost. If either unit is killed, both units are lost!
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