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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-90 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Daniel James Drake
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아티스트
Calen Blake
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인원
게임 소개
앤드로맨서(Anthromancer)는 오리지널 오라클 뿐만 아니라 오리지널 신고전주의 전략과 찬스 게임의 모음을 특징으로 하는 테이블탑 게임 시스템이다. 그것은 주로 \"Mercenarium\"이라고 불리는 2-4명의 추상 전략 게임을 중심으로 구성된다.
메르세나리움에서 플레이어는 다양한 에지 값을 가진 카드를 번갈아 배치하고 이동하여 상대 카드의 에지 값을 극복하고 캡처합니다. 5장의 카드를 가장 먼저 획득한 플레이어가 이깁니다. 캡처는 구매자의 방향으로 회전하는 적의 카드를 제어하여 전장의 상대적인 강점을 바꾸고 적의 계획을 전복시키는 데 사용될 수 있다. 또한 각 플레이어는 보드 상태를 극적으로 변경하는 강력한 능력을 부여하는 15개의 고유한 \'Hymn\' 카드 중 1개를 받는다.
이 게임은 체스와 약간 비슷하지만 갑판의 무작위성과 찬송가의 비대칭적인 힘 때문에 예측 가능성이 훨씬 적다. 기술은 움직임의 패턴을 예측하는 것을 배우고 기꺼이 위험을 감수하는 것을 배우면서 얻어진다.
메르세나리움에서 플레이어는 다양한 에지 값을 가진 카드를 번갈아 배치하고 이동하여 상대 카드의 에지 값을 극복하고 캡처합니다. 5장의 카드를 가장 먼저 획득한 플레이어가 이깁니다. 캡처는 구매자의 방향으로 회전하는 적의 카드를 제어하여 전장의 상대적인 강점을 바꾸고 적의 계획을 전복시키는 데 사용될 수 있다. 또한 각 플레이어는 보드 상태를 극적으로 변경하는 강력한 능력을 부여하는 15개의 고유한 \'Hymn\' 카드 중 1개를 받는다.
이 게임은 체스와 약간 비슷하지만 갑판의 무작위성과 찬송가의 비대칭적인 힘 때문에 예측 가능성이 훨씬 적다. 기술은 움직임의 패턴을 예측하는 것을 배우고 기꺼이 위험을 감수하는 것을 배우면서 얻어진다.
Anthromancer is a tabletop game system that features a suite of original neoclassical strategy and chance games, as well as an original oracle. It is primarily organized around a 2-4 player abstract strategy game called \'Mercenarium\'.
In Mercenarium, players take turns placing and moving cards with various edge values in an attempt to overcome the edge values of opposing cards and capture them. The first player to capture 5 cards wins. Captures can be spent to gain control of enemy cards which pivot to the orientation of the buyer, changing the relative strengths on the battlefield and subverting enemy plans. In addition, each player is dealt 1 of 15 unique \'hymn\' cards, which grant powerful abilities that dramatically alter the board state.
The game feels a bit like chess, but with far less predictability, due to the randomness of the deck and the asymmetrical powers of the hymns. Skill is gained by learning to predict patterns of movement, and being willing to take risks.
In Mercenarium, players take turns placing and moving cards with various edge values in an attempt to overcome the edge values of opposing cards and capture them. The first player to capture 5 cards wins. Captures can be spent to gain control of enemy cards which pivot to the orientation of the buyer, changing the relative strengths on the battlefield and subverting enemy plans. In addition, each player is dealt 1 of 15 unique \'hymn\' cards, which grant powerful abilities that dramatically alter the board state.
The game feels a bit like chess, but with far less predictability, due to the randomness of the deck and the asymmetrical powers of the hymns. Skill is gained by learning to predict patterns of movement, and being willing to take risks.
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