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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
이 경주 게임은 1909년 비행사 루이 비에리오가 프랑스에서 영국으로 비행한 것을 기념하고 선수들에게 돌아오는 여행을 할 수 있는 기회를 제공한다. 플레이어들은 비행사로서 단일 다이와 작은 정사각형 공간으로 구성된 보드를 사용하여 영국 해협을 건너기 위해 경쟁한다.
선수들이 1, 2, 3, 4를 굴리면, 그들은 그들이 선택한 방향으로 그 수만큼의 공간을 이동할 수 있다. 5번이나 6번 굴리는 것은 그들이 어느 방향으로 갈지 결정하기 위해 나침반 스타일의 스피너를 사용하도록 강요한다. 같은 공간에 착륙하는 두 대의 비행기는 주사위를 굴리며 경쟁해야 한다; 이긴 숫자가 더 높으면 그 공간을 유지하고, 진 사람은 굴린 공간의 수로 남쪽으로 떨어진다.
가장자리를 벗어나 하늘로 올라가는 평면은 그 방향을 움직일 수 없다. 바다에 떨어진 비행기는 출발점으로 돌아가야 한다. 널빤지 양쪽 절벽에 부딪힌 비행기들은 완전히 제거된다!
우승자는 결승 광장 중 한 곳에 항공기를 착륙시킨 최초의 조종사입니다." 그들은 부정적인 결과 없이 우승 롤을 지나칠 수 있다.
선수들이 1, 2, 3, 4를 굴리면, 그들은 그들이 선택한 방향으로 그 수만큼의 공간을 이동할 수 있다. 5번이나 6번 굴리는 것은 그들이 어느 방향으로 갈지 결정하기 위해 나침반 스타일의 스피너를 사용하도록 강요한다. 같은 공간에 착륙하는 두 대의 비행기는 주사위를 굴리며 경쟁해야 한다; 이긴 숫자가 더 높으면 그 공간을 유지하고, 진 사람은 굴린 공간의 수로 남쪽으로 떨어진다.
가장자리를 벗어나 하늘로 올라가는 평면은 그 방향을 움직일 수 없다. 바다에 떨어진 비행기는 출발점으로 돌아가야 한다. 널빤지 양쪽 절벽에 부딪힌 비행기들은 완전히 제거된다!
우승자는 결승 광장 중 한 곳에 항공기를 착륙시킨 최초의 조종사입니다." 그들은 부정적인 결과 없이 우승 롤을 지나칠 수 있다.
This race game commemorates the 1909 flight from France to England by aviator Louis Bieriot and offers players the chance to make the return trip. Players compete as aviators to cross the English channel using a single die and a board made up of small square spaces.
If players roll 1, 2, 3, or 4, they may move that number of spaces in any direction they choose. Rolling 5 or 6 compels them to use a compass-styled spinner to determine which direction they will go. Two planes that would land on the same space must compete by rolling the die; the winning higher number keeps the space, while the loser drops south by the number of spaces rolled.
Planes that would go off the edge into the "sky" cannot move that turn. Planes that fall in the sea must go back to the start. Planes that hit the cliffs on either side of the board are eliminated outright!
The winner is the first pilot to land their aircraft "on one of the squares of the Finish." They may overshoot the winning roll without negative consequence.
If players roll 1, 2, 3, or 4, they may move that number of spaces in any direction they choose. Rolling 5 or 6 compels them to use a compass-styled spinner to determine which direction they will go. Two planes that would land on the same space must compete by rolling the die; the winning higher number keeps the space, while the loser drops south by the number of spaces rolled.
Planes that would go off the edge into the "sky" cannot move that turn. Planes that fall in the sea must go back to the start. Planes that hit the cliffs on either side of the board are eliminated outright!
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