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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Jeffrey D. Allers
-
아티스트
Rick Bastos
-
인원
게임 소개
한 무리의 모험가들이 근처의 지하 감옥을 정리하고 막 마을을 떠났다. 마을 사람들은 용기를 내서 그들이 어떤 귀중한 전리품을 남겼는지 보러 갔다.
다른 유형의 약탈물을 특징으로 하는 비대칭 카드 그리드가 배치된다. 첫 번째 플레이어는 카드 사이의 직선을 따라 그리드를 분할하여 자신을 위한 하나의 약탈 카드 세트를 주장한다.
각각의 연속적인 플레이어는 플레이 중인 파일을 더 나눌 수 있다. 만약 다른 플레이어가 당신이 분할하기로 선택한 더미에 대한 권리를 주장한다면, 그 플레이어는 약탈물 더미에서 쫓겨나고 또 다른 턴을 하게 될 것이다. 만약 당신이 전리품 선택에서 쫓겨나지 않고 턴 오더가 당신에게 돌아온다면, 당신은 그 카드들을 가지고 있다.
모든 사람들이 그들의 전리품을 모으고 색별로 정리하면, 플레이어들은 각각 다른 점수 매김 메커니즘을 가진 상인 카드를 작성한다. 각 상인은 전리품의 색상에 할당되며, 점수 매김은 해당 색상으로 수집된 전리품에만 반영된다.
플레이어는 던전의 옆방으로 이동하여(새로운 약탈 카드 구성이 배치되는 것으로 표시됨), 교묘하게 약탈물을 쪼개 가장 유용한 상인을 드래프트 하는 과정을 반복한다.
5개의 전리품 방이 분할된 후 플레이어는 지정된 상인을 기준으로 전리품의 각 색상에 점수를 매긴다. 대부분의 포인트가 승리합니다!
-출판사의 설명
다른 유형의 약탈물을 특징으로 하는 비대칭 카드 그리드가 배치된다. 첫 번째 플레이어는 카드 사이의 직선을 따라 그리드를 분할하여 자신을 위한 하나의 약탈 카드 세트를 주장한다.
각각의 연속적인 플레이어는 플레이 중인 파일을 더 나눌 수 있다. 만약 다른 플레이어가 당신이 분할하기로 선택한 더미에 대한 권리를 주장한다면, 그 플레이어는 약탈물 더미에서 쫓겨나고 또 다른 턴을 하게 될 것이다. 만약 당신이 전리품 선택에서 쫓겨나지 않고 턴 오더가 당신에게 돌아온다면, 당신은 그 카드들을 가지고 있다.
모든 사람들이 그들의 전리품을 모으고 색별로 정리하면, 플레이어들은 각각 다른 점수 매김 메커니즘을 가진 상인 카드를 작성한다. 각 상인은 전리품의 색상에 할당되며, 점수 매김은 해당 색상으로 수집된 전리품에만 반영된다.
플레이어는 던전의 옆방으로 이동하여(새로운 약탈 카드 구성이 배치되는 것으로 표시됨), 교묘하게 약탈물을 쪼개 가장 유용한 상인을 드래프트 하는 과정을 반복한다.
5개의 전리품 방이 분할된 후 플레이어는 지정된 상인을 기준으로 전리품의 각 색상에 점수를 매긴다. 대부분의 포인트가 승리합니다!
-출판사의 설명
A group of adventurers has just left town after clearing out a nearby dungeon. The townsfolk have worked up the courage to go see what valuable loot they may have left behind.
An asymmetric grid of cards featuring different types of loot is laid out. The first player splits the grid along any single straight line between cards, claiming one set of loot cards for themselves.
Each successive player can choose to further divide any pile in play. If another player has laid claim to the pile you choose to split, that player is "kicked off" that pile of loot and will take another turn. If turn order returns to you without you having been kicked off your loot selection, you keep those cards.
Once everyone has collected their loot, and organized it by color, players draft a merchant card, each with different scoring mechanisms. Each merchant is assigned to a color of loot, with their scoring mechanism only counting towards the loot collected in that color.
Players move to the next room in the dungeon (represented by a new loot card configuration being laid out) and repeat the process of cleverly splitting loot and looking to draft the most useful merchant.
After 5 rooms of loot have been split, players score each color of loot based on the merchant assigned. Most points wins!
-description from publisher
An asymmetric grid of cards featuring different types of loot is laid out. The first player splits the grid along any single straight line between cards, claiming one set of loot cards for themselves.
Each successive player can choose to further divide any pile in play. If another player has laid claim to the pile you choose to split, that player is "kicked off" that pile of loot and will take another turn. If turn order returns to you without you having been kicked off your loot selection, you keep those cards.
Once everyone has collected their loot, and organized it by color, players draft a merchant card, each with different scoring mechanisms. Each merchant is assigned to a color of loot, with their scoring mechanism only counting towards the loot collected in that color.
Players move to the next room in the dungeon (represented by a new loot card configuration being laid out) and repeat the process of cleverly splitting loot and looking to draft the most useful merchant.
After 5 rooms of loot have been split, players score each color of loot based on the merchant assigned. Most points wins!
-description from publisher
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