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6.5USAAF: US Strategic Bombing Operations Over the Third Reich, 1944 (2008) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.25 / 5
-
디자이너
Ty Bomba, Christopher Cummins, Joseph Miranda
-
아티스트
Nicolás Eskubi, Joe Youst
-
인원
게임 소개
오늘날 가장 정확한 추정치는 연합군의 독일군에 대한 전략적 공습이 누적되지 않았다면 1944년 2월 이후 약 24개월 동안 유럽 전쟁이 지속되었을 것이라는 것이다. 이는 전쟁이 13개월에서 15개월 사이에 단축되었다는 것을 의미한다. 우리는 더 이상 확신할 수 없기 때문에 "거의 그럴 것 같음"과 "그 사이의 어딘가에"라고 말한다. 즉, 1944년 말부터 서방 연합군과 소련의 지상군은 폭격기의 성공에 자원을 거부하는 효과를 더하기 시작했다. 정확히 한 가지 노력의 효과는 항상 논쟁의 문제로 남아있을 것이다.
그러나 우리는 1944년 12월 종료일을 이 경기에서 우리에게 유리하게 사용할 수 있다. 우리는 그 이전에 독일 전쟁의 어떠한 붕괴도 폭탄의 영향 때문이었을 것이라는 것을 확실히 알고 있다. 만약 " 인용;폭격기 Barons"는 그들이 비행기만으로 전쟁에서 승리할 수 있다는 것을 증명하기 위해, 우리는 이제 그들이 그 날까지 그것을 해야만 했다는 것을 알 수 있다. 따라서 오늘날의 워게임 취미에서 폭격기 남작 지망생들도 승리하기 위해 그때까지 그들의 노력을 결실시켜야 한다.
일반적으로 각 "게임 턴"은 한 달 동안의 항공 운항 누적 효과를 나타낸다. 하지만, 3번 게임은 두 달력을 나타냅니다. D-Day 상륙을 위한 전장 준비를 지원하기 위해 이 기간 동안 미군 항공기 전력의 상당 부분이 이 작전에서 이탈했기 때문이다. 각 캠페인마다 최대 10번의 게임 턴이 있습니다.
이 게임에 포함된 커다란 크기의 상징적인 카운터(총 176개)는 유명한 예술가 니콜라스 에스쿠비의 것이다. 이들은 독일 FLAK 여단 및 사단과 함께 공군 집단과 날개를 대표한다. 역사적으로 이 작전에 관여한 모든 대형 외에도, 확장된 독일 Me-262 전투 명령도 포함되어 있다. 이를 통해 플레이어들은 미국의 맹공을 최종적으로 완전히 막을 수 있었던 놀라운 비행기들의 수를 정확히 결정할 수 있게 될 것이다.
지도에서 각 대형 육각은 좌우에서 반대쪽으로 33.33마일(54Km)을 나타냅니다. 이 게임은 중간 정도의 복잡성으로 두 명의 플레이어를 대상으로 하며 완료하는 데 약 6시간이 소요된다.
그러나 우리는 1944년 12월 종료일을 이 경기에서 우리에게 유리하게 사용할 수 있다. 우리는 그 이전에 독일 전쟁의 어떠한 붕괴도 폭탄의 영향 때문이었을 것이라는 것을 확실히 알고 있다. 만약 " 인용;폭격기 Barons"는 그들이 비행기만으로 전쟁에서 승리할 수 있다는 것을 증명하기 위해, 우리는 이제 그들이 그 날까지 그것을 해야만 했다는 것을 알 수 있다. 따라서 오늘날의 워게임 취미에서 폭격기 남작 지망생들도 승리하기 위해 그때까지 그들의 노력을 결실시켜야 한다.
일반적으로 각 "게임 턴"은 한 달 동안의 항공 운항 누적 효과를 나타낸다. 하지만, 3번 게임은 두 달력을 나타냅니다. D-Day 상륙을 위한 전장 준비를 지원하기 위해 이 기간 동안 미군 항공기 전력의 상당 부분이 이 작전에서 이탈했기 때문이다. 각 캠페인마다 최대 10번의 게임 턴이 있습니다.
이 게임에 포함된 커다란 크기의 상징적인 카운터(총 176개)는 유명한 예술가 니콜라스 에스쿠비의 것이다. 이들은 독일 FLAK 여단 및 사단과 함께 공군 집단과 날개를 대표한다. 역사적으로 이 작전에 관여한 모든 대형 외에도, 확장된 독일 Me-262 전투 명령도 포함되어 있다. 이를 통해 플레이어들은 미국의 맹공을 최종적으로 완전히 막을 수 있었던 놀라운 비행기들의 수를 정확히 결정할 수 있게 될 것이다.
지도에서 각 대형 육각은 좌우에서 반대쪽으로 33.33마일(54Km)을 나타냅니다. 이 게임은 중간 정도의 복잡성으로 두 명의 플레이어를 대상으로 하며 완료하는 데 약 6시간이 소요된다.
Best estimates today have it that the war in Europe most likely would have continued for about 24 months after February 1944 had it not been for the cumulative effects of the Allied strategic aerial offensive against the Germans. That means the war was most likely shortened somewhere between 13 and 15 months by the effects of that campaign. We say "most likely" and "somewhere between" because we can't be more certain. That is, starting at the end of 1944, the Western Allied and Soviet ground advances began to add their resource-denying effects to the successes being scored by the bombers. Where precisely the effects of the one effort picked up and the other left off is, and will likely always remain, a matter of debate.
We can, however, use that December 1944 cut off date to our advantage in this game. We know for certain that prior to that time any collapse of the German war effort would mostly certainly have been due to the bombings' effects. If the "Bomber Barons" were to prove they could win a war with their planes alone, we can now see they had to do it by that date. Thus the would-be Bomber Barons in today's wargame hobby must also bring their efforts to fruition by that time in the game in order to win.
In general, each "game turn" represents the cumulative effects of one month of aerial operations. Note, though, Game Turn 3 represents two calendar months. That's because a large portion of US aircraft strength was drawn away from this campaign during that time in order to assist in the battlefield preparation for the D-Day landings. There are a maximum of 10 game turns to each campaign.
The large-size, fully iconic, counters included with the game (176 total), are by famed artist Nicolas Eskubi. They represent air groups and wings, along with German FLAK brigades and divisions. Aside from all the formations historically involved in the campaign, an extended German Me-262 order of battle is included. That will allows players to determine, once and for all, exactly how many of those remarkable planes it would've taken to have finally and fully stopped the American onslaught.
Each large hex on the map represents 33.33 miles (54 Km) from side to opposite side. The game is of intermediate complexity, is intended for two players, and takes about six hours to complete.
We can, however, use that December 1944 cut off date to our advantage in this game. We know for certain that prior to that time any collapse of the German war effort would mostly certainly have been due to the bombings' effects. If the "Bomber Barons" were to prove they could win a war with their planes alone, we can now see they had to do it by that date. Thus the would-be Bomber Barons in today's wargame hobby must also bring their efforts to fruition by that time in the game in order to win.
In general, each "game turn" represents the cumulative effects of one month of aerial operations. Note, though, Game Turn 3 represents two calendar months. That's because a large portion of US aircraft strength was drawn away from this campaign during that time in order to assist in the battlefield preparation for the D-Day landings. There are a maximum of 10 game turns to each campaign.
The large-size, fully iconic, counters included with the game (176 total), are by famed artist Nicolas Eskubi. They represent air groups and wings, along with German FLAK brigades and divisions. Aside from all the formations historically involved in the campaign, an extended German Me-262 order of battle is included. That will allows players to determine, once and for all, exactly how many of those remarkable planes it would've taken to have finally and fully stopped the American onslaught.
Each large hex on the map represents 33.33 miles (54 Km) from side to opposite side. The game is of intermediate complexity, is intended for two players, and takes about six hours to complete.
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