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5.6Sid Meier\'s Civilization: The Boardgame (2002) -
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
120-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.67 / 5
-
디자이너
Glenn Drover
-
아티스트
Paul Niemeyer, James Provenzale
-
인원
게임 소개
이 항목은 2002년 공개된 시드 마이어 문명에 대해 다룬다: 이글 게임의 보드게임. 이 게임은 비슷한 이름의 2010 FFG 게임 시드 마이어의 문명과 관련이 없다: 보드게임.
수상작 PC전략 게임의 보드게임 버전. 시간의 시험에 견딜 수 있는 문명을 창조하세요! 이 게임은 기원전 4000년에 플레이어들이 한 쌍의 마을을 발견하면서 시작된다.
각 플레이어들의 문명:
주변의 세계를 탐험하며 자원과 이를 수호하는 원주민들을 발견한다.새로운 도시를 만들기 위해 정착민을 파견하여 확장합니다.
신기술을 연구하여 다른 플레이어에 비해 이점을 얻습니다.
독특한 &ldquo 구축;세계의 불가사의들 생산을 늘리기 위해 도시의 크기(마을에서 대도시까지 4가지 크기)를 늘립니다.그들의 것을 방어하고, 그렇지 않은 것을 정복하기 위해 군대를 만든다. 특징:
2세트의 규칙(표준 및 고급)은 누구나 게임을 할 수 있도록 한다.
4개 시대의 도시, 정착민, 군대, 해군, 포병, 공군을 대표하는 22개의 다양하고 전문적으로 조각된 놀이용 조각이 특징인 784개의 플라스틱 조각.
100장이 넘는 풀컬러 테크놀로지와 원더 카드.
거대한 46” x 36” Paul Niemeyer의 작품이 등장하는 게임 보드.
이 게임은 2007년 Civilization CHR("open source"project)로 다시 구현되었다
수상작 PC전략 게임의 보드게임 버전. 시간의 시험에 견딜 수 있는 문명을 창조하세요! 이 게임은 기원전 4000년에 플레이어들이 한 쌍의 마을을 발견하면서 시작된다.
각 플레이어들의 문명:
주변의 세계를 탐험하며 자원과 이를 수호하는 원주민들을 발견한다.새로운 도시를 만들기 위해 정착민을 파견하여 확장합니다.
신기술을 연구하여 다른 플레이어에 비해 이점을 얻습니다.
독특한 &ldquo 구축;세계의 불가사의들 생산을 늘리기 위해 도시의 크기(마을에서 대도시까지 4가지 크기)를 늘립니다.그들의 것을 방어하고, 그렇지 않은 것을 정복하기 위해 군대를 만든다. 특징:
2세트의 규칙(표준 및 고급)은 누구나 게임을 할 수 있도록 한다.
4개 시대의 도시, 정착민, 군대, 해군, 포병, 공군을 대표하는 22개의 다양하고 전문적으로 조각된 놀이용 조각이 특징인 784개의 플라스틱 조각.
100장이 넘는 풀컬러 테크놀로지와 원더 카드.
거대한 46” x 36” Paul Niemeyer의 작품이 등장하는 게임 보드.
이 게임은 2007년 Civilization CHR("open source"project)로 다시 구현되었다
This entry covers the 2002 release of Sid Meier´s Civilization: The Boardgame by Eagle Games. This game is unrelated to the similarly named 2010 FFG game Sid Meier\'s Civilization: The Board Game.
A boardgame version of the award-winning PC strategy game. Create a civilization to stand the test of time! The game begins in 4000 BC where the players found a pair of villages of a fledgling people.
Each player’s civilization :
Explores the world around them, discovering resources and the native people that defend them.
Expands by sending settlers out to create new cities.
Researches new technologies to gain advantages over the other players.
Builds unique “Wonders of the World”.
Increases the size of their cities (4 sizes from village to metropolis) to increase production.
Builds military units to defend what’s theirs, and to conquer what’s not.
Features:
2 sets of rules (standard, and advanced) allow anyone to play the game.
784 plastic pieces featuring 22 different, professionally sculpted playing pieces that represent cities, settlers, armies, navies, artillery, and air units from 4 different eras.
Over 100 full color Technology and Wonder cards.
A giant 46” x 36” gameboard featuring the artwork of Paul Niemeyer.
This game has been reimplemented in 2007 as Civilization CHR ("open source" project)
A boardgame version of the award-winning PC strategy game. Create a civilization to stand the test of time! The game begins in 4000 BC where the players found a pair of villages of a fledgling people.
Each player’s civilization :
Explores the world around them, discovering resources and the native people that defend them.
Expands by sending settlers out to create new cities.
Researches new technologies to gain advantages over the other players.
Builds unique “Wonders of the World”.
Increases the size of their cities (4 sizes from village to metropolis) to increase production.
Builds military units to defend what’s theirs, and to conquer what’s not.
Features:
2 sets of rules (standard, and advanced) allow anyone to play the game.
784 plastic pieces featuring 22 different, professionally sculpted playing pieces that represent cities, settlers, armies, navies, artillery, and air units from 4 different eras.
Over 100 full color Technology and Wonder cards.
A giant 46” x 36” gameboard featuring the artwork of Paul Niemeyer.
This game has been reimplemented in 2007 as Civilization CHR ("open source" project)
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