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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-5 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
David Artman
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아티스트
-
인원
게임 소개
"Iko" - 하나, 파편, 싱글
"젠도" - 마음을 넓히는 게임인 선의 방식
"익코젠도" - 젠도 게임을 한 주머니에 다 넣었어요!
익코젠도는 젠도의 변형으로, 게임 시작에 모두 참석한 소수의 사람들과 함께 플레이된다. Ikozendo는 단일 비밀 게임이기 때문에 학생들이 비밀 규칙을 찾기 위해 칸을 만들거나 마스터가 규칙 추측을 반증하기 위해 칸을 만들 충분한 피라미드가 없기 때문에 게임 시작 시 모두 참석해야 한다. 한 경기 동안 2개 이하의 캉이 만들어지지 않기 때문에 선수들의 이전 캉스 구성에 대한 기억력은 경기를 끝내는 데 매우 중요하다. 따라서 젠도에서 허용된 것처럼 플레이어가 왔다가 간다면 게임은 "사이클"에 갇힐 수 있다.
"젠도" - 마음을 넓히는 게임인 선의 방식
"익코젠도" - 젠도 게임을 한 주머니에 다 넣었어요!
익코젠도는 젠도의 변형으로, 게임 시작에 모두 참석한 소수의 사람들과 함께 플레이된다. Ikozendo는 단일 비밀 게임이기 때문에 학생들이 비밀 규칙을 찾기 위해 칸을 만들거나 마스터가 규칙 추측을 반증하기 위해 칸을 만들 충분한 피라미드가 없기 때문에 게임 시작 시 모두 참석해야 한다. 한 경기 동안 2개 이하의 캉이 만들어지지 않기 때문에 선수들의 이전 캉스 구성에 대한 기억력은 경기를 끝내는 데 매우 중요하다. 따라서 젠도에서 허용된 것처럼 플레이어가 왔다가 간다면 게임은 "사이클"에 갇힐 수 있다.
"Ikko" - one, a fragment, single
"Zendo" - the way of Zen, a mind-expanding game
"Ikkozendo" - a whole game of Zendo in one pocket!
Ikkozendo is a variant of Zendo that is played with a limited number of people who all are present at the game start. All must be present at game start because Ikkozendo is a single stash game and, as such, there will not be enough pyramids for the Students to build koans to seek the secret rule or for the Master to build koans to disprove a rule guess. Because no more than two koans are made during a game, the players' memory of previous configurations of the koans is critical to finishing the game. Thus, if players come and go, as is allowed in Zendo, then the game can get stuck in "cycles," as the same configurations are reused over and over again to disprove already-attempted guesses.
"Zendo" - the way of Zen, a mind-expanding game
"Ikkozendo" - a whole game of Zendo in one pocket!
Ikkozendo is a variant of Zendo that is played with a limited number of people who all are present at the game start. All must be present at game start because Ikkozendo is a single stash game and, as such, there will not be enough pyramids for the Students to build koans to seek the secret rule or for the Master to build koans to disprove a rule guess. Because no more than two koans are made during a game, the players' memory of previous configurations of the koans is critical to finishing the game. Thus, if players come and go, as is allowed in Zendo, then the game can get stuck in "cycles," as the same configurations are reused over and over again to disprove already-attempted guesses.
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