-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Benjamin Cheung
-
아티스트
Benjamin Cheung
-
인원
게임 소개
카들(Cardle)은 코드 마스터가 관리하는 페이스다운 테크데크 카드로 인코딩된 숨겨진 6자리 코드를 해독하는 테크데크 게임이다. 선수들은 코드를 깨기 위해 7번의 시도를 한다. 코드 마스터는 플레이어가 비밀 코드를 추론하려고 할 때 코드를 선택하고 단서를 제공한다.
목표 – 플레이어는 코드 마스터가 선택한 코드를 해독하기 위해 7번의 시도를 합니다.
테마 – 이 게임의 주제는 머리부터 머리까지 암호 해독에 의한 암호 분석이다.
게임 플레이 – 이 게임은 협동 모드 또는 정면승부 모드로 플레이할 수 있다. 협동 모드에서는 한 명의 코드 마스터가 있고 다른 모든 플레이어가 코드를 추측하려고 합니다. 정면승부 모드에서는 두 명의 선수 또는 두 팀이 동시에 상대방 선수/팀의 코드를 깨려고 시도합니다. 각 플레이어/팀에는 테크 데크가 있습니다. 각 플레이어/팀은 다른 플레이어/팀의 코드 마스터 역할을 합니다. 플레이어는 자신의 Tech Deck 카드를 사용하여 학습된 추측을 합니다. 추측으로 배치된 카드를 추측 카드라고 합니다. 추측을 한 후, 코드 마스터는 추측 카드를 회전시켜 코드의 위치에 있는 각각의 추측 카드에 대한 비밀 코드에 대한 정보를 제공한다. 추측 카드는 정확한 일치, 값 일치, 변위 또는 부재일 수 있습니다.
WINNING – 협동 모드에서 플레이어는 비밀 코드의 각 위치 값을 추측하여 승리합니다. 정면승부 모드에서는 비밀 코드의 정확한 카드(값과 도메인/슈트)를 추측하면 플레이어/팀이 승리한다. 만약 7턴 후에 어느 선수나 팀도 그들이 비밀 코드에 얼마나 가까운지에 근거하여 그들에게 점수를 주는 코드를 추측하지 못했다.
—디자이너의 설명
목표 – 플레이어는 코드 마스터가 선택한 코드를 해독하기 위해 7번의 시도를 합니다.
테마 – 이 게임의 주제는 머리부터 머리까지 암호 해독에 의한 암호 분석이다.
게임 플레이 – 이 게임은 협동 모드 또는 정면승부 모드로 플레이할 수 있다. 협동 모드에서는 한 명의 코드 마스터가 있고 다른 모든 플레이어가 코드를 추측하려고 합니다. 정면승부 모드에서는 두 명의 선수 또는 두 팀이 동시에 상대방 선수/팀의 코드를 깨려고 시도합니다. 각 플레이어/팀에는 테크 데크가 있습니다. 각 플레이어/팀은 다른 플레이어/팀의 코드 마스터 역할을 합니다. 플레이어는 자신의 Tech Deck 카드를 사용하여 학습된 추측을 합니다. 추측으로 배치된 카드를 추측 카드라고 합니다. 추측을 한 후, 코드 마스터는 추측 카드를 회전시켜 코드의 위치에 있는 각각의 추측 카드에 대한 비밀 코드에 대한 정보를 제공한다. 추측 카드는 정확한 일치, 값 일치, 변위 또는 부재일 수 있습니다.
WINNING – 협동 모드에서 플레이어는 비밀 코드의 각 위치 값을 추측하여 승리합니다. 정면승부 모드에서는 비밀 코드의 정확한 카드(값과 도메인/슈트)를 추측하면 플레이어/팀이 승리한다. 만약 7턴 후에 어느 선수나 팀도 그들이 비밀 코드에 얼마나 가까운지에 근거하여 그들에게 점수를 주는 코드를 추측하지 못했다.
—디자이너의 설명
Cardle is a Tech Deck game where players try to crack a hidden 6-digit code encoded in face-down Tech Deck cards administered by a codemaster. Players have seven tries to break the code. The code master selects the code and provides clues as players try to deduce the secret code.
OBJECTIVE – Players have seven tries to break a code that is selected by the code master.
THEME – The theme of the game is cryptanalysis by head-to-head code-breaking.
GAME PLAY – The game can be played in cooperative or head-to-head mode. In cooperative mode, there is one codemaster and all the other players are trying to guess the code. In head-to-head mode, two players or two teams are simultaneously trying to break the code of the other player/team. Each player/team has a Tech Deck. Each player/team serves as the codemaster for the other player/team. Players make an educated guess using their Tech Deck cards. Cards placed as a guess are called guess cards. After making a guess, the codemaster rotates the guess cards to provide information about the secret code for each of the guess cards in their positions of the code. A guess card can be an exact match, value match, displaced, or absent.
WINNING – In cooperative mode, the players win by guessing the values of each of the positions of the secret code. In head-to-head mode, a player/team wins if they guess the exact cards (value and domain/suit) of the secret code. If after 7 turns, neither player/team has guessed the code they are awarded points based on how close to the secret code they are.
—description from the designer
OBJECTIVE – Players have seven tries to break a code that is selected by the code master.
THEME – The theme of the game is cryptanalysis by head-to-head code-breaking.
GAME PLAY – The game can be played in cooperative or head-to-head mode. In cooperative mode, there is one codemaster and all the other players are trying to guess the code. In head-to-head mode, two players or two teams are simultaneously trying to break the code of the other player/team. Each player/team has a Tech Deck. Each player/team serves as the codemaster for the other player/team. Players make an educated guess using their Tech Deck cards. Cards placed as a guess are called guess cards. After making a guess, the codemaster rotates the guess cards to provide information about the secret code for each of the guess cards in their positions of the code. A guess card can be an exact match, value match, displaced, or absent.
WINNING – In cooperative mode, the players win by guessing the values of each of the positions of the secret code. In head-to-head mode, a player/team wins if they guess the exact cards (value and domain/suit) of the secret code. If after 7 turns, neither player/team has guessed the code they are awarded points based on how close to the secret code they are.
—description from the designer
베스트게시물
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기
-
Lv.21
ekil123
-
7
-
246
-
2024-09-07
-
Lv.21
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기 2일차
-
Lv.21
ekil123
-
8
-
206
-
2024-09-08
-
Lv.21
-
[자유]
마린월드 재판
-
Lv.8
당찬공기밥
-
8
-
542
-
2024-08-15
-
Lv.8
-
[콘텐츠]
산 지 10년만에 첫 게임 해보고 쓰는 카탄 리뷰
-
Lv.6
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
321
-
2024-08-05
-
Lv.6
-
[콘텐츠]
[만화] 아컴호러 카드게임으로 보드게임 입문하기
-
Lv.6
당근씨
-
8
-
607
-
2024-08-28
-
Lv.6
-
[벚꽃 결투]
소설「벚꽃 내리는 시대의 신화」번역 완료
-
Lv.34
로보
-
10
-
463
-
2024-08-17
-
Lv.34
-
[자유]
배송 포장 문제가 계속 무시 당하는 것 같아서 기분이 안좋네요
-
Lv.7
HooEh
-
7
-
882
-
2024-08-09
-
Lv.7
-
[콘텐츠]
🎲보드게임툰🎨 - 어콰이어
-
Lv.40
올뺌씨
-
8
-
526
-
2024-04-30
-
Lv.40
-
[콘텐츠]
[만화] 파주슈필 기대중!
-
Lv.47
채소밭
-
7
-
533
-
2024-05-17
-
Lv.47
-
[자유]
1862 소소팁
-
Lv.13
[GM]안타레스
-
13
-
475
-
2024-08-16
-
Lv.13
-
[콘텐츠]
멸망을 맞은 인류의 생존 그리고 성장, <에이언즈 엔드 레거시>
-
관리자
신나요
-
11
-
2404
-
2024-08-12
-
관리자
-
[자유]
코보게가 자꾸 악수만 두는 이유를 모르겠습니다
-
Lv.7
분식순대
-
15
-
1316
-
2024-08-09
-
Lv.7
-
[자유]
(24.09.02) 코보게 닷컴 배송 상태 정리
-
Lv.15
당근퇴끼
-
9
-
1406
-
2024-08-07
-
Lv.15
-
[자유]
소비자들의 이야기를 잘 들어주십시오. (배송 및 여러가지 문제점)
-
Lv.5
ZEN
-
14
-
860
-
2024-08-07
-
Lv.5
-
[아컴호러 카드게임]
아컴호러 카드게임 "진홍색 열쇠" 프리릴리즈 파티 후기
-
Lv.3
Dnej2233
-
8
-
946
-
2024-07-21
-
Lv.3