-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
Nadir Elfarra, Joe Youst
-
인원
게임 소개
대유럽 전쟁(Great European War)은 1941년 6월 아돌프 히틀러가 소련 침공을 명령하지 않았다는 전제를 바탕으로 유럽에서 2차 대전을 대체하는 2인용 게임이다. 대신 추축국은 북아프리카와 중동에서 추가 작전으로 영국에 대한 해공 공세로 넘어가고, 미국이 참전하기를 기다리며 개입할 가능성이 있는 스탈린을 주시한다.
이 게임은 서방 연합국이 태평양에서 병력과 물류를 전환하는 유럽 우선 전략을 결정한다고 가정한다. 추축국은 경제적 붕괴가 시작되기 전에 전쟁에서 승리해야 한다는 압력을 받고 있고, 연합군은 일본이 태평양의 많은 부분을 점령하기 전에 승리해야 한다는 압력을 받고 있다. 대영제국과 미국에 맞서 추축국의 물류와 계획이 바뀌는 것을 감안하면 지도상에는 최서단 소련만 표시돼 있지만 북아프리카와 중동 지역을 강조하고 있다.
두 명의 플레이어가 있습니다: 추축국과 연합국(서방 연합국과 소련 포함). 두 플레이어 모두 모빌리제이션 포인트를 사용하여 전투 순서를 개발할 수 있습니다. 이 게임은 연합군의 완전한 증강 이전의 초기와 중반 동안의 유럽 전쟁을 보여준다. 양측은 역사적 사건에서 싸운 것과는 현저하게 다른 전쟁을 하게 될 것이다. 이 게임은 서방 연합군이 원래 유럽으로 돌아가기로 계획했던 1943년에 끝난다.
— 게시자의 설명
이 게임은 서방 연합국이 태평양에서 병력과 물류를 전환하는 유럽 우선 전략을 결정한다고 가정한다. 추축국은 경제적 붕괴가 시작되기 전에 전쟁에서 승리해야 한다는 압력을 받고 있고, 연합군은 일본이 태평양의 많은 부분을 점령하기 전에 승리해야 한다는 압력을 받고 있다. 대영제국과 미국에 맞서 추축국의 물류와 계획이 바뀌는 것을 감안하면 지도상에는 최서단 소련만 표시돼 있지만 북아프리카와 중동 지역을 강조하고 있다.
두 명의 플레이어가 있습니다: 추축국과 연합국(서방 연합국과 소련 포함). 두 플레이어 모두 모빌리제이션 포인트를 사용하여 전투 순서를 개발할 수 있습니다. 이 게임은 연합군의 완전한 증강 이전의 초기와 중반 동안의 유럽 전쟁을 보여준다. 양측은 역사적 사건에서 싸운 것과는 현저하게 다른 전쟁을 하게 될 것이다. 이 게임은 서방 연합군이 원래 유럽으로 돌아가기로 계획했던 1943년에 끝난다.
— 게시자의 설명
Great European War is a two-player game of an alternative World War II in Europe, based on the premise that Adolf Hitler did not order the invasion of the Soviet Union in June 1941. Instead, the Axis goes over to a naval-air offensive against the British with additional operations in North Africa and the Middle East, while waiting for America to enter the war and keeping a watchful eye on Stalin who may intervene.
The game assumes that the Western Allies decide on a Europe First Strategy, diverting forces and logistics from the Pacific. The Axis is under pressure to win the war before economic collapse sets in, the Allies to win before the Japanese seize too much of the Pacific. Given the shift in Axis logistics and planning against the British Empire and the US. only the westernmost Soviet Union is shown on the map, but there is emphasis on North Africa and the Middle East.
There are two players: Axis and Allied (to include the Western Allies and the Soviet Union). Both players can develop orders of battle by expending Mobilization Points. The game shows the war in Europe during the early and mid-war years before the full Allied buildup. Both sides will be fighting a war which is markedly different from that fought in the historical event. The game ends in 1943, the time when the Western Allies originally planned to return to Europe.
—description from the publisher
The game assumes that the Western Allies decide on a Europe First Strategy, diverting forces and logistics from the Pacific. The Axis is under pressure to win the war before economic collapse sets in, the Allies to win before the Japanese seize too much of the Pacific. Given the shift in Axis logistics and planning against the British Empire and the US. only the westernmost Soviet Union is shown on the map, but there is emphasis on North Africa and the Middle East.
There are two players: Axis and Allied (to include the Western Allies and the Soviet Union). Both players can develop orders of battle by expending Mobilization Points. The game shows the war in Europe during the early and mid-war years before the full Allied buildup. Both sides will be fighting a war which is markedly different from that fought in the historical event. The game ends in 1943, the time when the Western Allies originally planned to return to Europe.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
508
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18