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좀비사이드: 무기를 들어라
Zombicide: Gear Up (2022)
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  • 인원

    1-6 명

    BGG추천: 1-3 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    1.85 / 5

게임 소개

좀비 살상제: 기어 업(Gear Up)은 좀비사이드의 세계를 배경으로 한 협동 플립 앤 라이트 게임이다.

설정을 위해 각 플레이어는 4개의 무기와 데미지, 갑옷, 탄약 자국을 보여주는 서바이버 카드를 가지고 간다. 게임 수준(악몽을 꾸기 쉽다)을 결정한 다음 각 플레이어에게 카드의 "세 번째 거리 레벨" 옆에 배치할 적절한 수의 일반 및 특수 좀비 카드를 제공합니다. 10개의 턴 카드를 섞고, 9개의 카드를 연속해서 배치하고, 이 카드들 중 마지막 7개에 7개의 스팽글 카드를 배치하세요.

각 플레이어가 어떤 색의 무기를 사용하는지 보여주는 다음 턴 카드를 차례로 공개합니다. 각 무기는 "타격 형태"(일반적으로 폴리오미노)를 가지고 있으며, 타격 형태를 좀비의 윤곽에 맞춰야 사용할 수 있으며, 이전에 발생한 손상과 겹치지 않습니다. 몇몇 좀비들은 세 번째 거리에서 두 번째 거리로 이동하면서 플레이어를 향해 전진할 수 있다. 만약 좀비가 당신의 첫 번째 거리에 있고 전진한다면, 당신은 그 카드에 표시되지 않은 빨간 별들과 같은 피해를 입는다. 만약 당신이 좀비에게 탄약이나 갑옷을 표시한다면, 당신은 생존자 카드에 그 기호들을 동그라미로 표시합니다; 당신은 하나의 좀비 공간을 표시하기 위해 탄약을 사용할 수 있고, 당신은 피해를 입는 대신 갑옷을 사용할 수 있습니다.

세 번째 턴이 끝난 후, 플레이어들이 세 번째 거리에 카드를 추가하는 방법을 집단적으로 결정하면서 더 많은 좀비들을 게임에 투입할 첫 번째 스프렌트 카드를 공개합니다. 좀비 카드에 마지막 공간을 표시할 때마다 게임에서 제거한 다음 무기 중 하나를 업그레이드하여 여러 번 사용하거나 빨간색 별을 가릴 때 방어구를 얻을 수 있습니다. 9번 턴 후에 10번 턴 카드를 개편하고, 그 중 9번을 마지막 7번 턴 카드 아래에 레벨 1과 2의 보스 카드와 함께 배치한다. 한 선수 앞에 보스를 배치합니다. 턴 중에 보스가 앞에 있거나 활성화된 장거리 무기를 가지고 있다면 가까이 있는 좀비 대신 보스를 공격할 수 있다. 만약 당신이 두 번째 라운드에서 9번째 턴이 끝나기 전에 보스를 물리친다면, 당신은 이긴다; 만약 그렇지 않다면, 혹은 어떤 선수가 데미지에 의해 죽는다면, 당신은 게임에서 진다.

좀비제의 솔리타이어 모드의 경우: 기어 업, 미사용 생존자 3명을 위한 동반 카드를 꺼내 생존자 카드 옆에 놓으십시오. 턴 카드에 웃는 얼굴이 있으면, 자신의 무기 외에도 동료 중 한 명의 힘을 활성화할 수 있습니다. 각 동반자는 라운드에 한 번만 사용할 수 있습니다.

Zombicide: Gear Up is a co-operative flip-and-write game set in the world of Zombicide.

To set up, each player takes a survivor card, which shows four weapons, along with damage, armor, and ammo tracks. Determine the level of play (easy to nightmare), then give each player the appropriate number of random regular and special zombie cards to place next to the "third street level" of their card. Shuffle the ten turn cards, then lay out nine in a row, placing seven spawn cards by the last seven of these cards.

On a turn, reveal the next turn card, which shows which color weapon each player activates. Each weapon has a "hit shape" (typically a polyomino), and you must fit the hit shape into the outline of a zombie to use it, with no overlaps to any damage you\'ve dealt previously. Some zombies might then advance toward players, moving from their third street to their second one. If a zombie is on your "first street" and would advance, you take damage equal to the unmarked red stars on that card. If you mark off ammo or armor on a zombie, you circle those symbols on your survivor card; you can spend one ammo to mark off a single zombie space, and you can spend armor instead of taking damage.

After the third turn, you reveal the first spawn card, which will put more zombies in play, with players collectively deciding how to add those cards to their third streets. Whenever you mark off the final space on a zombie card, remove it from play, then upgrade one of your weapons, perhaps gaining the ability to use it multiple times or gain armor when you cover red stars. After nine turns, reshuffle the ten turn cards, then lay out nine of them, along with the level 1 and 2 boss cards under the final seven turn cards. Place the boss in front of one player. During a turn, if the boss is in front of you or if you have an activated long-range weapon, you can attack the boss instead of zombies close to you. If you defeat the boss before the ninth turn ends in the second round, you win; if not — or if any player is killed by damage — then you lose the game.

For the solitaire mode of Zombicide: Gear Up, take companion cards for three survivors not in play and place them next to your survivor card. When a turn card has a smiley face on it, you can activate the power of one of your companions, in addition to your own weapon. Each companion can be used only once in a round.

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