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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

(GMT 웹 사이트:)

크라운 오브 로즈(Crown of Roses)는 15세기 영국에서 일어난 장미 전쟁의 격동기를 배경으로 한 3시간짜리 블록 게임이다. 이 35년간의 긴 분쟁은 많은 귀족 가문들의 소멸을 보았고, 결국 튜더 가문이 왕좌에 앉게 되었다.

장미 왕관에서 플레이어들은 랭커스터 왕가와 그들의 사촌들, 그리고 요크 왕가의 역할을 맡는다. 이 4인승 게임은 강력한 하우스 오브 스태퍼드, 그리고 끊임없이 발전하는 리처드 네빌과 그의 아들 워릭의 리처드 오브 킹메이커에 추가된다.

직관적인 역학을 사용하여, 장미 왕관은 플레이어들에게 엄청난 전략적 깊이와 뛰어난 재생 가능성을 가진 역사적 느낌을 제공한다. 유닛의 시작 위치는 턴마다 그리고 게임마다 다르며, 블록을 사용하면 적의 전력과 배치에 대한 제한된 정보를 얻을 수 있는 "fog of war" 무작위 게임 이벤트는 그 시대의 혼돈의 감을 혼합에 던져주며, 플레이어 액션 카드를 여러 번 사용하면 적의 계획이 우려되는 수준의 불확실성으로 이어진다.

로즈 크라운의 각 게임 턴 동안 플레이어는 자신의 군대를 개선하거나, 현지인들에게 도움을 주거나, 보급품이나 위신을 모으고, 적군을 공격하기 위해 이동하거나, 새로운 집을 모집하거나, 다른 왕위계승을 싸움에 부르거나, 심지어 분쟁의 성격을 바꾸는 등의 행동을 할 수 있는 카드를 플레이합니다. 선수 종목의 활용

유닛 블록이 돌아가며 힘을 보여주며, 각 군대는 다양한 경험치와 전투력을 가질 수 있다. 적중 기반 시스템에 대한 새로운 롤은 전투 결과를 결정하는 데 사용되며, 더 나은 경험이 있는 병력이 전투에서 적중 횟수를 더 많이 기록한다. 적들의 후계자를 모두 죽이면 넌 방해받지 않고 잉글랜드를 통치할 수 있어!

의회에서 선수들은 충분한 고귀한 지지를 모아서 유리한 지위를 얻거나 왕관 자체를 장악하려고 할 수 있다. 몇 년 동안 충분한 표를 모으면 의회의 귀족들이 당신을 그들의 주권자로 환영할 것입니다!

그리고 만약 당신이 지역 상류층에게 충분한 영향력을 행사할 수 있다면, 당신의 경제력은 평민들을 흔들어서 그들이 선택한 군주로 당신을 지지할 것입니다!

그리고 장미 왕관의 4인용 게임은 유닛 블록이 제공하는 독특한 전쟁 안개 측면의 희생 없이 이 모든 것을 가능하게 합니다. 각 선수가 우승할 수 있는 최대 3가지 방법을 가지고 있는 상황에서 누가 차기 영국 왕이 될지 누가 알겠는가!­

시간 척도 변수

MAP 축척 영역 이동

유닛 스케일 귀족 가문과 용병파

플레이어 수 2 ~ 4

개발자: 앤디 영과 케빈 버나츠
미술 감독/포장: 로저 B. 맥고원
MAP ART: 크누트 그르¨니츠
카드 & 카운터 아트: 찰스 키블러
(from GMT website:)

Crown of Roses is a 3-hour block game set during the turbulent years of the Wars of the Roses in 15th Century England. This 35-year long conflict saw the extinction of a large number of noble houses, and would eventually set the house of Tudor upon the throne.

In Crown of Roses, players take on the roles of the dynastic giants - the House of Lancaster and their Beaufort cousins, and the House of York. The four player game adds in the powerful House of Stafford, and the ever-scheming Richard Neville and his son, Richard of Warwick, the 'Kingmaker'.

Using intuitive mechanics, Crown of Roses offers players a historical feeling with tremendous strategic depth and excellent replayability. Unit starting locations vary with each turn and even with each game, and the use of blocks creates the "fog of war" of limited intelligence on enemy strength and deployment. Random game events throw a touch of the chaos of the era into the mix, and the multiple uses for the player action cards leads to a level of uncertainty where enemy plans are concerned.

During each game turn in Crown of Roses, players will play cards to perform actions such as improving their armies, influencing the locals to support them, collecting supplies or prestige, moving to attack enemy forces, to recruit new houses to your cause, calling another Royal Heir into the fray, or even changing the nature of the conflict through the use of player events.

Unit blocks rotate to show strength, and each army can have a variety of experience levels and combat capabilities. A novel roll to hit-based system is used to determine combat results, with better experienced forces scoring hits more often in battle. Kill all of the enemy heirs, and you can rule England unimpeded!

In Parliament, players can try to gain a favorable posting or take control of the crown itself by gathering enough noble support. Gather enough votes for enough years and the nobles of parliament will welcome you as their sovereign!

And if you can create enough influence with the local gentry, your economic might will sway the common folk to support you as their chosen monarch!

And the four player game of Crown of Roses allows all of this and more without the sacrifice of the unique fog of war aspect that the unit blocks provide. With each player having up to three ways to win, who knows who will be the next King of England!"

TIME SCALE Variable

MAP SCALE Area Movement

UNIT SCALE Noble houses and mercenary factions

NUMBER OF PLAYERS Two to Four

DEVELOPERS: Andy Young and Kevin Bernatz
ART DIRECTOR/PACKAGING: Rodger B. MacGowan
MAP ART: Knut Grünitz
CARD & COUNTER ART: Charles Kibler

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