-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Ben Morayta
-
아티스트
-
인원
게임 소개
꿈의 끝에서 당신은 꿈을 꾸는 사람으로, 양심 너머의 땅을 헤매고, 좋은 일과 나쁜 일을 마주치며 연기한다.잠자는 동안 여러분이 발견하고 초점을 맞추는 모든 신호는 여러분의 탐색에 유용할 수 있지만, 여러분이 안절부절 못하거나 너무 많은 시간을 들이지 않는 경우에만 유용할 수 있습니다.
명쾌한 꿈을 이룰 수 있을 만큼 꿈의 풍경을 조절할 수 있는가?
게임플레이
테이블 위에 몇 개의 타일/카드가 있고, 옆에 새로운 타일/카드가 3개 쌓여 있는 것부터 시작합니다.
타일/카드는 양면입니다. 한쪽은 "꿈"이고, 다른 한쪽은 "활력적인 신호"입니다.
각 턴마다 당신은 당신의 꿈에 타일 하나를 붙여야 합니다. 당신은 어느 쪽에서 게임을 할지 결정하지만, 결정하기 전에 오직 "꿈" 쪽만 볼 수 있다.
사인 요구 사항에 맞는 인접한 꿈을 배치하여 "활력 있는 사인"에 초점을 맞춰야 합니다.
같은 종류의 활력징후가 너무 많으면 안절부절못하게 되고, 그런 징후들이 제거되어 어떤 꿈들은 징후가 되고, 이는 결국 불안감을 야기할 수 있다.
두 개의 스택이나 플레이 영역에서 타일이 떨어지면 잠에서 깨서 지게 됩니다.
6가지 다른 활력징후를 모두 초점에 맞추면 명쾌한 꿈을 이룰 수 있다.
—디자이너의 설명
명쾌한 꿈을 이룰 수 있을 만큼 꿈의 풍경을 조절할 수 있는가?
게임플레이
테이블 위에 몇 개의 타일/카드가 있고, 옆에 새로운 타일/카드가 3개 쌓여 있는 것부터 시작합니다.
타일/카드는 양면입니다. 한쪽은 "꿈"이고, 다른 한쪽은 "활력적인 신호"입니다.
각 턴마다 당신은 당신의 꿈에 타일 하나를 붙여야 합니다. 당신은 어느 쪽에서 게임을 할지 결정하지만, 결정하기 전에 오직 "꿈" 쪽만 볼 수 있다.
사인 요구 사항에 맞는 인접한 꿈을 배치하여 "활력 있는 사인"에 초점을 맞춰야 합니다.
같은 종류의 활력징후가 너무 많으면 안절부절못하게 되고, 그런 징후들이 제거되어 어떤 꿈들은 징후가 되고, 이는 결국 불안감을 야기할 수 있다.
두 개의 스택이나 플레이 영역에서 타일이 떨어지면 잠에서 깨서 지게 됩니다.
6가지 다른 활력징후를 모두 초점에 맞추면 명쾌한 꿈을 이룰 수 있다.
—디자이너의 설명
In At the Edge of Dreams, you play as the dreamer, wandering through a land beyond conscience, and encountering good and bad things.
Every sign you find and bring to focus while sleeping can be useful in your quest, but only if you don\'t get restless, or take too much time.
Can you control your dream landscape enough to achieve a lucid dream?
Gameplay
You start with a few tiles/cards on the table, and 3 stacks of new tiles/cards to the side.
Tiles/cards are double-sided. One side is a "dream", the other is a "vital sign".
Each turn you must play 1 tile onto your dream. You decide which side the tile will be played on, but only get to see the "dream" side before deciding.
You must bring "vital signs" into focus by placing adjacent dreams that match the sign requirements.
If you have too many vital signs of the same kind, you become restless, and those signs are removed, causing some dreams to become signs, which in turn can cause restlessness.
If you run out of tiles from two stacks or from the play area, you wake up and lose.
You win by achieving a lucid dream by bringing all 6 different vital signs into focus.
—description from the designer
Every sign you find and bring to focus while sleeping can be useful in your quest, but only if you don\'t get restless, or take too much time.
Can you control your dream landscape enough to achieve a lucid dream?
Gameplay
You start with a few tiles/cards on the table, and 3 stacks of new tiles/cards to the side.
Tiles/cards are double-sided. One side is a "dream", the other is a "vital sign".
Each turn you must play 1 tile onto your dream. You decide which side the tile will be played on, but only get to see the "dream" side before deciding.
You must bring "vital signs" into focus by placing adjacent dreams that match the sign requirements.
If you have too many vital signs of the same kind, you become restless, and those signs are removed, causing some dreams to become signs, which in turn can cause restlessness.
If you run out of tiles from two stacks or from the play area, you wake up and lose.
You win by achieving a lucid dream by bringing all 6 different vital signs into focus.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
534
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
435
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18