Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0

  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

주식 군주제 내에서 당신은 주식 시장에 상장된 작은 왕국의 통치자 역할을 하게 될 것이다. 경쟁은 거침이 없을 것이다. 승리하기 위해서는 플레이어들이 전쟁, 기술, 무역의 교묘한 조합으로 주식 시장을 지배하기 위해 왕국을 가져와야 한다.

재고 상태
주식국은 기괴한 형태의 정부를 가진 부유한 제국이다: 주식 군주제. 최고 주권자는 절대적인 권력을 행사하지만 그의 당선과 임기는 이 땅의 진정한 주인인 주주들의 만족에 의해 결정된다.

코로네이션 챌린지
새로운 최고 통치자를 지명할 때가 왔다. 여느 때처럼, 대관식 챌린지는 왕국의 가장 부유한 가문들 중에서 가장 재능 있는 참가자를 찾기 위해 발행된다. 챌린지의 승자는 주식 국가의 통치자가 될 것이다.도전은 제국의 변방이자 미개한 섬들 중 하나에서 일어날 것이다. 이 섬에는 마톡족이 살고 있는데, 다소 둔감하고 소박한 생명체들은 매우 기본적인 생활 방식을 가지고 있다. 마톡은 선과 악을 구별할 수 없기 때문에 조작하거나 부패하기 쉽다. 그들은 복잡한 일을 맡기지는 않지만 간단한 지시를 잘 따르고 몇 개의 반짝이는 동전과 교환하여 어떤 명령이든 준수할 것이다.
챌린지를 시작할 때 모든 참가자에게 동일한 차원의 시작 영역과 3개월의 시간이 할당되어 전략적 기술을 보여주고 주주들을 풍요롭게 하는 데 가장 중요한 역할을 합니다.<섬의 왕국들의 관리는 주식국들의 주식 군주제를 반영한다: 각 씨온들은 진정한 절대 군주로서 자유롭게 행동할 것이지만, 그의 선택은 주식 시장에 의해 평가될 것이다. 그러나 시장을 지배하는 것은 쉽지 않을 것이다: 모든 주주들은 궁극적으로 더 부유해지고 그들의 주식 가치가 상승하기를 원하지만, 그들 중 일부는 이것이 어떻게 이루어져야 하는지에 대한 구체적인 선호도를 가지고 있다. 가장 눈에 띄는 두 가지 예는 분명히 정복자와 개척자 전류이다. 정복자들은 군사적 확장을 통해 이익을 추구하는 권력자를 원하는 반면, 개척자들은 기술적 성장에 투자하여 자신들을 풍요롭게 해줄 통치자를 선호한다. 그러므로 증권 국가의 왕좌에 앉고 싶은 사람은 누구나 자신의 왕국을 효과적으로 관리해야 할 뿐만 아니라 적어도 부분적으로는 정복자와 개척자의 이익에 대해 막대한 배당과 지원을 분배해야 할 것이다. 궁극적으로 대관식 챌린지의 승자는 시장에 자신을 투입하고 왕국의 주식 가치를 급등시킬 수 있는 통치자가 될 것이다.

GAME-FLOW
게임 흐름은 3단계로 구성됩니다: 게임 설정, 라운드 및 종료.

셋업 섬 만들기: 플레이어 수에 따라 섬이 만들어집니다(2인용 게임에서는 20억 개 이상의 맵 레이아웃을 만들 수 있으며, 4인용 게임에서는 리소스 및 노하우 토큰을 계산하지 않고 만들 수 있습니다).
• 시작 영토 경매: 플레이어들은 자신들의 왕국을 위해 가능한 최고의 선발 영토를 차지하기 위해 노력했다.
• 영역 설정: 모든 통치자가 자신의 영역의 초기 설정을 자율적으로 선택합니다.

라운드
• 3게임 라운드: 3게임 라운드는 실제 액션이 일어나는 곳이다. 왕들은 자신들의 왕국의 스파이들과 마톡들에게 명령을 내려 그들의 전략을 계획하고 실행해야 합니다. 이것은 플레이어가 스파이를 이동시키고 마톡과 함께 액션을 수행할 수 있는 14개의 명령 카드를 통해 수행된다.

엔드게임
• 주주에게 배당금 분배: 화이트위스키의 머니, 잉곳 및 판매 수익은 배당금을 지불하는 데 사용되며, 이는 왕국의 주식 가치를 상승시킵니다.
• 승자 발표: 주가가 최고가에 도달한 플레이어는 새로운 주식 최고 주권자로 등극합니다ates.

-디자이너의 설명

Within Stock Monarchy you will play as the ruler of a small Kingdom listed on the stock market. The competition will be relentless. To win, players must bring their Kingdom to dominate the stock market with a savvy combination of warfare, technology and trade.

THE STOCK STATES
The Stock States are a rich empire with a bizarre form of government: a stock monarchy. The Supreme Sovereign wields absolute power, but his election and term in office are determined by the satisfaction of the stockholders, the true masters of the Land.

CORONATION CHALLENGE
The time has come to nominate a new Supreme Sovereign. As usual, the Coronation Challenge is issued so as to find the most talented contestant amongst the richest Houses of the Realm. The winner of the Challenge will be crowned Ruler of the Stock States.
The Challenge will take place on one of the peripheral and uncivilized islands of the empire. The Island is inhabited by Mattoks, somewhat obtuse and naïve creatures with a very basic lifestyle. Mattoks can’t quite discern between good and evil and are therefore easy to manipulate or to corrupt. They are not to be entrusted with complex tasks, but they are excellent at following simple instructions and will comply with whatever command in exchange for a few shiny coins.
At the beginning of the Challenge every participant will be assigned a starting region of equal dimension and three months’ time to showcase their strategic skills and – most important of all – to enrich the stockholders.
The management of the Realms on the Island mirrors the stock monarchy of the Stock States: each scion will be free to act as an authentic absolute monarch, but his choices will be evaluated by the stock market. Dominating the market, however, will not be easy: all shareholders ultimately desire to grow richer and see the value of their shares rise, but some of them also have specific preferences on how this should be done. The two most prominent examples are definitely the conqueror and pioneer currents. The conquerors want a Ruler in power who pursues profit through military expansion, while the pioneers prefer one who will enrich them by investing in technological growth. Therefore, whoever wants to sit on the Throne of the Stock States will not only have to effectively administer his own Realm, but will also have to distribute copious dividends and support, at least in part, the interests of conquerors and pioneers. Ultimately, the winner of the Coronation Challenge will be the Ruler who is able to impose himself on the market and make the value of the shares of his Realm soar.

GAME-FLOW
The Game-Flow has 3 stages: Setup, Round and End Game.

SETUP
• Creating the island: the Island is created, depending on the number of Players (in a 2-Player game it is possible to create more
than 2 billion different Map layouts, in a 4 Player game more than a trillion, and that\'s without counting Resources and Know-How Tokens).
• Auctioning the Starting Territories: Players bid to seize the best possible starting Territory for their Realms.
• Setting up the Realms: every Ruler autonomously chooses the initial Setup of their Realm.

ROUND
• 3 Game Rounds: The 3 Game Rounds is where the real action takes place. The Kings have to plan and implement their strategies by issuing orders to the Spies and Mattoks of their own Realm. This is done through the 14 Command Cards, which let Players move their Spies and carry out Actions with the Mattoks.

END GAME
• Distributing dividends to the shareholders: the Money, Ingots and revenue from the sale of White Whiskey are used to pay
dividends, which drives up the value of the shares of the Realm.
• Announcing the winner: the Player whose shares have reached the highest value is crowned as new Supreme Sovereign of the Stock States.

-description from designer

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.10

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 650

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 474

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 406

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 379

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 611

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 621

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 729

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 933

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1020

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 596

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 508

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 694

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 367

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 742

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 440

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News