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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chris Shin, James Watson, Rachel Woodfint
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아티스트
Barret Frymire
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인원
게임 소개
West of Souls는 1-6명의 플레이어를 위한 혁신적인 솔로 또는 협동 판타지 모험입니다. 어둠과 독설의 괴물에 시달리는 엘로리아의 세계로 들어가십시오. 귀사와 귀사는 세계의 인프라와 미래에 직접적인 영향을 미치는 결정을 검토하고 내릴 것입니다. West of Souls에서 발견된 광범위하게 분기되는 스토리라인과 수많은 NPC는 독특한 게임 플레이와 미래의 재생 능력을 보장한다.
이 게임에서 적들과 마주치고 고통스러운 선택들이 넘쳐나고 심지어 가장 간단한 결정들도 당신이 알고 있는 것처럼 세상을 바꿀 수 있다. 플레이어들은 자신들의 동기를 통해 임박한 Eloria’s의 운명을 막기로 결정한 있을 것 같지 않은 영웅의 역할을 맡을 것이다. 금이든 용맹이든, 아니면 주변 세계에 대한 깊은 공감이든, 선수들은 시나리오에 대한 승리를 얻고 그들의 여정을 계속하기 위해 함께 노력해야 한다.
플레이어는 끊임없이 변화하는 세계를 통해 발전함에 따라 자신의 능력을 개발하고, 점점 더 효과적인 기어를 얻으며, 캐릭터에 특정한 추가적인 기술을 공개할 것이다. 각각의 완료된 시나리오에 따라 플레이어 선택은 파티’ 퀘스트의 미래 방향을 결정하여 플레이어가 자신의 스토리 개발에 참여할 수 있도록 보장한다.
게임은 탐험과 여행 단계로 구성된 시나리오로 나뉘며, 각 턴은 낮의 시간(아침, 낮, 해질녘, 밤)으로 나뉜다. 게임의 여정 단계에서, 게임 맵을 여행하는 캐릭터들은 자신의 퀘스트와 엘로리아&rsquo의 오염된 과거에 대한 정보를 얻기 위해 장소를 발견하고, 이벤트를 촉발하고, 몬스터와 싸우고, 세상과 상호 작용하고, NPC와 대화한다. 액션 포인트 기반 턴은 영혼의 서쪽에서 사용됩니다. 각 플레이어는 자신의 차례에 완료할 수 있는 정의된 수의 액션을 가집니다(스킬을 잠금 해제했거나 다른 기어를 찾지 못한 경우). 충분한 정보가 수집되고 플레이어가 올바른 위치에 도착하면 탐색 단계가 시작됩니다.
West of Souls의 한 가지 독특한 측면은 탐험 단계가 비선형 서사, 카드 기반 전투 조우, 던전 크롤링의 혼합이라는 것이다. 또한, 플레이 중인 모든 캐릭터가 동일한 탐색을 함께 입력할 필요가 없으므로 여러 탐색이 동시에 발생할 수 있다. 탐험 단계 내에서 플레이어는 고통스러운 선택을 하고, 기술 점검을 완료하며, 앞으로 나아가기 위해 야수를 물리쳐야 한다. 중요한 이야기 요소, 지식, 역사는 게임을 진행하면서 플레이어들에게 드러날 것이다.에서는 죽음이 선택사항이지만, 플레이어는 게임에서 영구히 제거되지 않는다. 이 서사시 여행의 주요 자원은 시간과 스트레스이다. 만약 당신의 팀이 정해진 시간 내에 그들의 목표를 달성하지 못한다면, 엘로리아는 파멸할 것이다. 마찬가지로, 만약 그 만남들이 당신의 파티에 너무 많은 것을 증명하고 당신의 스트레스 수준이 한계점에 도달한다면, 당신은 게임에서 질 것이다. 플레이어가 어렵게 증가하는 적을 물리치고 필요한 임무를 완수하면서 각 시나리오의 마지막에 승리가 달성된다.
스카이 몬스터 게임즈의 이번 플래그십 게임은 비선형 스토리텔링 및 캐릭터 커스터마이징과 결합하여 전투 역학의 사용을 극대화하는 야심찬 스토리텔링 오디세이이다.
-디자이너의 설명
이 게임에서 적들과 마주치고 고통스러운 선택들이 넘쳐나고 심지어 가장 간단한 결정들도 당신이 알고 있는 것처럼 세상을 바꿀 수 있다. 플레이어들은 자신들의 동기를 통해 임박한 Eloria’s의 운명을 막기로 결정한 있을 것 같지 않은 영웅의 역할을 맡을 것이다. 금이든 용맹이든, 아니면 주변 세계에 대한 깊은 공감이든, 선수들은 시나리오에 대한 승리를 얻고 그들의 여정을 계속하기 위해 함께 노력해야 한다.
플레이어는 끊임없이 변화하는 세계를 통해 발전함에 따라 자신의 능력을 개발하고, 점점 더 효과적인 기어를 얻으며, 캐릭터에 특정한 추가적인 기술을 공개할 것이다. 각각의 완료된 시나리오에 따라 플레이어 선택은 파티’ 퀘스트의 미래 방향을 결정하여 플레이어가 자신의 스토리 개발에 참여할 수 있도록 보장한다.
게임은 탐험과 여행 단계로 구성된 시나리오로 나뉘며, 각 턴은 낮의 시간(아침, 낮, 해질녘, 밤)으로 나뉜다. 게임의 여정 단계에서, 게임 맵을 여행하는 캐릭터들은 자신의 퀘스트와 엘로리아&rsquo의 오염된 과거에 대한 정보를 얻기 위해 장소를 발견하고, 이벤트를 촉발하고, 몬스터와 싸우고, 세상과 상호 작용하고, NPC와 대화한다. 액션 포인트 기반 턴은 영혼의 서쪽에서 사용됩니다. 각 플레이어는 자신의 차례에 완료할 수 있는 정의된 수의 액션을 가집니다(스킬을 잠금 해제했거나 다른 기어를 찾지 못한 경우). 충분한 정보가 수집되고 플레이어가 올바른 위치에 도착하면 탐색 단계가 시작됩니다.
West of Souls의 한 가지 독특한 측면은 탐험 단계가 비선형 서사, 카드 기반 전투 조우, 던전 크롤링의 혼합이라는 것이다. 또한, 플레이 중인 모든 캐릭터가 동일한 탐색을 함께 입력할 필요가 없으므로 여러 탐색이 동시에 발생할 수 있다. 탐험 단계 내에서 플레이어는 고통스러운 선택을 하고, 기술 점검을 완료하며, 앞으로 나아가기 위해 야수를 물리쳐야 한다. 중요한 이야기 요소, 지식, 역사는 게임을 진행하면서 플레이어들에게 드러날 것이다.
스카이 몬스터 게임즈의 이번 플래그십 게임은 비선형 스토리텔링 및 캐릭터 커스터마이징과 결합하여 전투 역학의 사용을 극대화하는 야심찬 스토리텔링 오디세이이다.
-디자이너의 설명
West of Souls is innovative solo or cooperative fantasy adventure for 1-6 players. Enter the world of Eloria, plagued by darkness and monsters of a vitriolic nature. You and your party will explore and make decisions that directly affect the world’s infrastructure and future. The vastly branching storylines and numerous NPCs found in West of Souls ensure unique game play and future replay ability.
Enemy encounters and agonizing choices abound in this game and even the simplest of decisions may alter the world as you know it. Players will take up the mantle of an unlikely hero who, through motives of their own, have decided to stop Eloria’s impending doom. Be it gold, valor, or a deep empathy for the world around them, the players must work together to gain victory over scenarios and continue on their journey.
As players progress through the ever-changing world, they will develop their abilities, gain increasingly effective gear, and unlock additional skills specific to their character. Following each completed scenario, player choices will determine the future direction of the party’s quest, guaranteeing player involvement in the development of their own story.
The game is split into scenarios that are comprised of an exploration and journey phase, and each turn is split into a time of day (morning, mid-day, dusk, night). In the journey phase of the game, characters with travel throughout the game map discovering locations, triggering events, battling monsters, interacting with the world, and talking with NPCs to gain information about their quest and Eloria’s tainted past. Action point-based turns are used within West of Souls. Each player will have a defined number of actions that may be completed on their turn (unless you have unlocked a skill or found some gear that says otherwise). Once enough information has been gathered and players are in the correct location, the exploration phase begins.
One unique aspect of West of Souls is that the exploration phase is a hybrid of non-linear narrative, card-based battle encounters, and dungeon crawling. In addition, all characters in play do not have to enter the same exploration together, allowing for multiple explorations to occur simultaneously. Within the exploration phase, players will be forced to make harrowing choices, complete skill checks, and defeat beast to move forward. Vital story elements, lore, and history will be revealed to the players as they progress through the game.
While death is an option in West of Souls, a player is never permanently removed from the game. The main resources in this epic journey are time and stress. If your team does not accomplish their goal within the allotted time frame, Eloria is cast into ruin. Likewise, if the encounters prove too much for your party and your stress level reaches a breaking point, you will lose the game. Victory is achieved at the end of each scenario as players defeat enemies of increasing difficultly and complete the necessary tasks.
This flagship game from Sky Monster Games is an ambitious story telling odyssey that maximizes the use of battle mechanics in combination with non-linear storytelling and character customization.
-description from designer
Enemy encounters and agonizing choices abound in this game and even the simplest of decisions may alter the world as you know it. Players will take up the mantle of an unlikely hero who, through motives of their own, have decided to stop Eloria’s impending doom. Be it gold, valor, or a deep empathy for the world around them, the players must work together to gain victory over scenarios and continue on their journey.
As players progress through the ever-changing world, they will develop their abilities, gain increasingly effective gear, and unlock additional skills specific to their character. Following each completed scenario, player choices will determine the future direction of the party’s quest, guaranteeing player involvement in the development of their own story.
The game is split into scenarios that are comprised of an exploration and journey phase, and each turn is split into a time of day (morning, mid-day, dusk, night). In the journey phase of the game, characters with travel throughout the game map discovering locations, triggering events, battling monsters, interacting with the world, and talking with NPCs to gain information about their quest and Eloria’s tainted past. Action point-based turns are used within West of Souls. Each player will have a defined number of actions that may be completed on their turn (unless you have unlocked a skill or found some gear that says otherwise). Once enough information has been gathered and players are in the correct location, the exploration phase begins.
One unique aspect of West of Souls is that the exploration phase is a hybrid of non-linear narrative, card-based battle encounters, and dungeon crawling. In addition, all characters in play do not have to enter the same exploration together, allowing for multiple explorations to occur simultaneously. Within the exploration phase, players will be forced to make harrowing choices, complete skill checks, and defeat beast to move forward. Vital story elements, lore, and history will be revealed to the players as they progress through the game.
While death is an option in West of Souls, a player is never permanently removed from the game. The main resources in this epic journey are time and stress. If your team does not accomplish their goal within the allotted time frame, Eloria is cast into ruin. Likewise, if the encounters prove too much for your party and your stress level reaches a breaking point, you will lose the game. Victory is achieved at the end of each scenario as players defeat enemies of increasing difficultly and complete the necessary tasks.
This flagship game from Sky Monster Games is an ambitious story telling odyssey that maximizes the use of battle mechanics in combination with non-linear storytelling and character customization.
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