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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Jonas Dicksen
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아티스트
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인원
게임 소개
6개의 고유한 기업 중 하나를 장악하고 마케팅, 탐색, R&D, 정치 및 운영을 혼합하여 알파 시스템에서 우위를 점하기 위해 경쟁합니다. 인프라를 구축하는 데 집중하고 강력한 마무리를 준비하거나 신속하고 즉각적인 보상을 받으십시오. 의회 회의실에서 당신의 영향력을 이용하여 당신의 바람에 따라 일이 진행되도록 하거나, 경쟁을 지배하기 위해 노골적인 공격성에 의존하세요.
알파 시스템에서 최고의 힘이 되기 위해서는 액션, 크레딧 및 프레스티지의 균형을 유지해야 합니다. 공격할 때마다 프레스티지를 잃고 0이 되면 직원들이 파업을 합니다. 게다가, 프레스티지는 정치 게임을 할 때 그리고 탐험을 하고 잃어버린 식민지와 동맹을 맺으려고 할 때 사용된다. 크레딧은 주로 입찰, 뇌물, 선박 구입에 사용된다.
당신은 당신의 전략을 몰래 계획함으로써 각각의 턴을 시작한다. 여기서 당신은 당신의 행동과 신용을 사용하여 위에 언급된 행성들 및/또는 지역들에 집중한다. 초점을 맞추고 싶은 것에 따라 각 행성 및 지원 영역(마케팅, 탐험, 정치, R&D)에서 0-2개의 액션 토큰을 재생할 수 있습니다. 계획 단계가 끝나면 참여하는 각 작업 단계에서 전술적인 결정을 내려야 합니다.
R&D 작업을 통해 기술 트리의 60개 기술을 모두 조사할 수 있습니다. 기술 트리는 10개의 다른 가지로 나뉘어져 있으며, 가지에 깊이 들어갈수록 더 좋지만 기술이 부족합니다.
마케팅 활동을 통해 다음 단계에서 수행해야 할 마케팅 임무를 선택할 수 있습니다. 이것들은 즉각적인 보상을 제공할 뿐만 아니라 게임이 끝날 때까지 승리 포인트도 제공합니다.
탐험 행동을 통해 당신의 위신이 충분히 높은 한 잃어버린 식민지와 동맹을 시도할 수 있습니다. 이러한 제휴는 즉각적인 보상을 제공할 뿐만 아니라 게임이 끝날 때까지 승리 포인트도 제공합니다.
정치적 행동을 통해 다음 차례 동안 게임에 영향을 미칠 정치적 의제를 시작할 수 있습니다. 모든 안건은 그것들에 입찰함으로써 결정되며, 당신이 더 많은 위신을 가질수록, 당신은 의제에 대한 입찰에 더 많은 영향력을 갖게 될 것이다.
건조 작업을 통해 선박을 건조하고 광산을 업그레이드할 수 있으므로 더 높은 수익을 얻을 수 있습니다. 지뢰를 충분히 멀리 업그레이드하면 게임 종료 시점까지 승리 점수를 얻을 수 있습니다.
공격 액션을 사용하면 승리 점수를 얻기 위해 이웃을 공격하거나 크레딧을 훔칠 수 있으며 5회전이 끝나면 승자가 됩니다가장 많은 승점을 쌓았다.
-디자이너의 설명
알파 시스템에서 최고의 힘이 되기 위해서는 액션, 크레딧 및 프레스티지의 균형을 유지해야 합니다. 공격할 때마다 프레스티지를 잃고 0이 되면 직원들이 파업을 합니다. 게다가, 프레스티지는 정치 게임을 할 때 그리고 탐험을 하고 잃어버린 식민지와 동맹을 맺으려고 할 때 사용된다. 크레딧은 주로 입찰, 뇌물, 선박 구입에 사용된다.
당신은 당신의 전략을 몰래 계획함으로써 각각의 턴을 시작한다. 여기서 당신은 당신의 행동과 신용을 사용하여 위에 언급된 행성들 및/또는 지역들에 집중한다. 초점을 맞추고 싶은 것에 따라 각 행성 및 지원 영역(마케팅, 탐험, 정치, R&D)에서 0-2개의 액션 토큰을 재생할 수 있습니다. 계획 단계가 끝나면 참여하는 각 작업 단계에서 전술적인 결정을 내려야 합니다.
R&D 작업을 통해 기술 트리의 60개 기술을 모두 조사할 수 있습니다. 기술 트리는 10개의 다른 가지로 나뉘어져 있으며, 가지에 깊이 들어갈수록 더 좋지만 기술이 부족합니다.
마케팅 활동을 통해 다음 단계에서 수행해야 할 마케팅 임무를 선택할 수 있습니다. 이것들은 즉각적인 보상을 제공할 뿐만 아니라 게임이 끝날 때까지 승리 포인트도 제공합니다.
탐험 행동을 통해 당신의 위신이 충분히 높은 한 잃어버린 식민지와 동맹을 시도할 수 있습니다. 이러한 제휴는 즉각적인 보상을 제공할 뿐만 아니라 게임이 끝날 때까지 승리 포인트도 제공합니다.
정치적 행동을 통해 다음 차례 동안 게임에 영향을 미칠 정치적 의제를 시작할 수 있습니다. 모든 안건은 그것들에 입찰함으로써 결정되며, 당신이 더 많은 위신을 가질수록, 당신은 의제에 대한 입찰에 더 많은 영향력을 갖게 될 것이다.
건조 작업을 통해 선박을 건조하고 광산을 업그레이드할 수 있으므로 더 높은 수익을 얻을 수 있습니다. 지뢰를 충분히 멀리 업그레이드하면 게임 종료 시점까지 승리 점수를 얻을 수 있습니다.
공격 액션을 사용하면 승리 점수를 얻기 위해 이웃을 공격하거나 크레딧을 훔칠 수 있으며 5회전이 끝나면 승자가 됩니다가장 많은 승점을 쌓았다.
-디자이너의 설명
Take control of one of six unique Corporations and vie for dominance in the Alpha System by utilizing a mix of Marketing, Exploration, R&D, Politics and Operations. Focus on building up your infrastructure and set yourself up for a strong finish or go for fast and immediate rewards. Use your Influence in the council chamber to make sure things progress according to your wishes, or resort to outright aggression to dominate the competition.
In your quest to become the foremost power in the Alpha System you will need to balance Actions, Credits and Prestige. Every time you attack you lose Prestige and if it reaches zero your workers go on strike. In addition, Prestige is used when playing Politics and when you Explore and try to ally with lost Colonies. Credits are mainly used for bids, bribes and to buy ships.
You start each turn by hiddenly planning your strategy, where you use your Actions and Credits to focus on the abovementioned planets and/or areas. You can play 0-2 Action tokens on each Planet and support area (Marketing, Exploration, Politics, R&D) depending on what you want to focus. Once the planning phase is over you must make tactical decisions during each Action Phase you participate in.
R&D actions allow you to research any of the 60 technologies in the tech tree. The tech tree is divided into 10 different branches and the deeper you go in a branch the better, but also scarcer, the techs.
Marketing actions allow you to choose marketing missions that must be accomplished during the upcoming turn. These will yield immediate rewards but also victory points by game’s end.
Exploration actions allow you to try to ally with lost colonies, as long as your prestige is high enough. These alliances will yield immediate rewards but also victory points by game’s end.
Politics actions allow you to initiate political agendas that will influence the game during the next turn. All agendas are decided by bidding on them and the more prestige you have, the more influence will you have for bidding on agendas.
Build actions allow you to build ships and upgrade your mines, which will make them yield higher income. If you upgrade your mines far enough they will also give you victory points by game’s end.
Attack actions allow you to attack your neighbors in order to gain victory points and/or to try and steal their credits and perhaps destroy any facilities they might have.
After 5 turns have been played, the winner is the player who has amassed the most victory points.
-description from designer
In your quest to become the foremost power in the Alpha System you will need to balance Actions, Credits and Prestige. Every time you attack you lose Prestige and if it reaches zero your workers go on strike. In addition, Prestige is used when playing Politics and when you Explore and try to ally with lost Colonies. Credits are mainly used for bids, bribes and to buy ships.
You start each turn by hiddenly planning your strategy, where you use your Actions and Credits to focus on the abovementioned planets and/or areas. You can play 0-2 Action tokens on each Planet and support area (Marketing, Exploration, Politics, R&D) depending on what you want to focus. Once the planning phase is over you must make tactical decisions during each Action Phase you participate in.
R&D actions allow you to research any of the 60 technologies in the tech tree. The tech tree is divided into 10 different branches and the deeper you go in a branch the better, but also scarcer, the techs.
Marketing actions allow you to choose marketing missions that must be accomplished during the upcoming turn. These will yield immediate rewards but also victory points by game’s end.
Exploration actions allow you to try to ally with lost colonies, as long as your prestige is high enough. These alliances will yield immediate rewards but also victory points by game’s end.
Politics actions allow you to initiate political agendas that will influence the game during the next turn. All agendas are decided by bidding on them and the more prestige you have, the more influence will you have for bidding on agendas.
Build actions allow you to build ships and upgrade your mines, which will make them yield higher income. If you upgrade your mines far enough they will also give you victory points by game’s end.
Attack actions allow you to attack your neighbors in order to gain victory points and/or to try and steal their credits and perhaps destroy any facilities they might have.
After 5 turns have been played, the winner is the player who has amassed the most victory points.
-description from designer
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