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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
John S. Bailey
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아티스트
Emmie Bailey, Adam Szafranski
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인원
게임 소개
그들의 수수께끼 같은 소환에 답하기 위해 먼 산을 지나 숨겨진 조화의 계곡으로 멀리 여행하고 호수 아래에 사는 오래되고 끔찍한 악을 발견합니다.
용의 호수는 롤 위드 잇 시스템의 네 번째 판타지 어드벤처 모듈로, 임무를 완수하고 미로를 탈출하는 스타일의 게임플레이를 통해 모험을 위한 무한한 가능성을 가진 모듈러형, 솔리타이어 롤 앤드 라이트 어드벤처 게임 시스템이다.
게임플레이는 미로나 지도를 중심으로 진행되며, 플레이어는 이를 통해 탐색하고, 목표를 달성하고, 둠 다이를 통해 적의 공격으로부터 벗어나야 한다. 단순하고, 퍼즐리하고, 미로 스타일의 게임플레이는 각각의 모험을 신선하고 독특하게 느끼게 하는 새로운 규칙, 개념, 구성 요소로 기본 규칙을 구축하면서 각각의 모험에서 다르게 접근된다.
-게시자의 설명
용의 호수는 롤 위드 잇 시스템의 네 번째 판타지 어드벤처 모듈로, 임무를 완수하고 미로를 탈출하는 스타일의 게임플레이를 통해 모험을 위한 무한한 가능성을 가진 모듈러형, 솔리타이어 롤 앤드 라이트 어드벤처 게임 시스템이다.
게임플레이는 미로나 지도를 중심으로 진행되며, 플레이어는 이를 통해 탐색하고, 목표를 달성하고, 둠 다이를 통해 적의 공격으로부터 벗어나야 한다. 단순하고, 퍼즐리하고, 미로 스타일의 게임플레이는 각각의 모험을 신선하고 독특하게 느끼게 하는 새로운 규칙, 개념, 구성 요소로 기본 규칙을 구축하면서 각각의 모험에서 다르게 접근된다.
-게시자의 설명
Journey far and wide through the distant mountains to the hidden Vale of Harmony to answer their enigmatic summons…and discover an ancient and terrible Evil living beneath the Lake.
Lake of the Dragon is the fourth Fantasy Adventure Module in the Roll-With-It system, a modular, solitaire roll-and-write adventure game system with endless possibilities for adventure through an accomplish-the-task-and-escape-the-maze-style gameplay.
Gameplay is centered around a maze or map, through which the player must navigate, accomplish some objective(s), and escape the map under pressure from the enemy\'s attacks via the Doom die. The simple, puzzley, maze-style gameplay is approached differently in each adventure, building on the basic rules with new rules, concepts, and components that make each adventure feel fresh and unique.
-description from the publisher
Lake of the Dragon is the fourth Fantasy Adventure Module in the Roll-With-It system, a modular, solitaire roll-and-write adventure game system with endless possibilities for adventure through an accomplish-the-task-and-escape-the-maze-style gameplay.
Gameplay is centered around a maze or map, through which the player must navigate, accomplish some objective(s), and escape the map under pressure from the enemy\'s attacks via the Doom die. The simple, puzzley, maze-style gameplay is approached differently in each adventure, building on the basic rules with new rules, concepts, and components that make each adventure feel fresh and unique.
-description from the publisher
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