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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-70 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Martha McGill
-
아티스트
Martha McGill, Abigail Rylance
-
인원
게임 소개
\'우리는 우리 형제들의 불완전함을 지적하는 것이 미덕으로 여겨지는 시대의 쓰레기에 다다랐다\" - Zachary Boyd, 1629
스코틀랜드, 1649. 지난 10년간 전쟁, 페스트의 발생, 그리고 지진적인 정치적 격변이 있었다. 종교 당국은 죄악적인 행동을 근절하기 위해 열을 올리고 있으며 마녀 재판은 점점 속도를 내고 있다.
The Dregs of Days에서 플레이어들은 동로디언 마을에서 이웃의 역할을 맡는다. 플레이어들은 짝을 지어 동맹을 맺기 때문에 게임플레이는 경쟁과 협력을 혼합한다.* 공유 풀에서 자산을 구입하여 보유 자산(주택)을 개발하는 것이 목표입니다. 당신의 복지나 명성을 너무 낮게 떨어뜨리거나 마법으로 유죄 판결을 받으면\"의 게임은 끝납니다!
운명 카드는 플레이어가 탐색할 수 있는 시나리오를 제공하는 동시에 자산은 방어적으로 사용되거나 다른 플레이어를 공격할 수 있습니다. 선택적 스토리 카드는 추가적인 역사적 맥락을 제공하며, 각 게임은 기소된 플레이어가 비난하는 주장으로부터 자신을 방어하려고 하는 적어도 하나의 마녀 재판을 특징으로 한다. 게임플레이는 간단하면서도 전략적으로 적당하다. 제멋대로인 가축들, 호전적인 이웃들, 그리고 역사적 기록에서 다채로운 인용을 통해 살아나는 사탄의 이야기들에 대비하라.
워릭 대학의 팀이 제작한 마녀사냥 1649는 두 가지 재미있고 교육적인 게임으로 구성되어 있다. 그 목적은 마녀사냥에 대한 민감하고 비감각적인 탐구를 제공하여 역사적 배경에 대한 이해와 희생자에 대한 공감을 촉진하는 것이다. 이 게임들은 판매 또는 무료 다운로드/온라인 플레이가 가능하다. 모든 수익금은 자선단체에 기부된다.
얼라이언스는 2인용 게임에는 포함되지 않으며 3인용 게임에서는 선택 사항이다. 선수가 홀수인 경기에서는 한 선수가 비동맹이다.
—디자이너의 설명
스코틀랜드, 1649. 지난 10년간 전쟁, 페스트의 발생, 그리고 지진적인 정치적 격변이 있었다. 종교 당국은 죄악적인 행동을 근절하기 위해 열을 올리고 있으며 마녀 재판은 점점 속도를 내고 있다.
The Dregs of Days에서 플레이어들은 동로디언 마을에서 이웃의 역할을 맡는다. 플레이어들은 짝을 지어 동맹을 맺기 때문에 게임플레이는 경쟁과 협력을 혼합한다.* 공유 풀에서 자산을 구입하여 보유 자산(주택)을 개발하는 것이 목표입니다. 당신의 복지나 명성을 너무 낮게 떨어뜨리거나 마법으로 유죄 판결을 받으면\"의 게임은 끝납니다!
운명 카드는 플레이어가 탐색할 수 있는 시나리오를 제공하는 동시에 자산은 방어적으로 사용되거나 다른 플레이어를 공격할 수 있습니다. 선택적 스토리 카드는 추가적인 역사적 맥락을 제공하며, 각 게임은 기소된 플레이어가 비난하는 주장으로부터 자신을 방어하려고 하는 적어도 하나의 마녀 재판을 특징으로 한다. 게임플레이는 간단하면서도 전략적으로 적당하다. 제멋대로인 가축들, 호전적인 이웃들, 그리고 역사적 기록에서 다채로운 인용을 통해 살아나는 사탄의 이야기들에 대비하라.
워릭 대학의 팀이 제작한 마녀사냥 1649는 두 가지 재미있고 교육적인 게임으로 구성되어 있다. 그 목적은 마녀사냥에 대한 민감하고 비감각적인 탐구를 제공하여 역사적 배경에 대한 이해와 희생자에 대한 공감을 촉진하는 것이다. 이 게임들은 판매 또는 무료 다운로드/온라인 플레이가 가능하다. 모든 수익금은 자선단체에 기부된다.
얼라이언스는 2인용 게임에는 포함되지 않으며 3인용 게임에서는 선택 사항이다. 선수가 홀수인 경기에서는 한 선수가 비동맹이다.
—디자이너의 설명
\'We are come to the dregs of days, where it is counted virtue to point out the imperfections of our brethren\'. -Zachary Boyd, 1629
Scotland, 1649. The last decade has seen bouts of warfare, outbreaks of plague and seismic political upheaval. The religious authorities are keen to stamp down on sinful behaviour, and witch trials are gathering pace…
In The Dregs of Days, players take on the role of neighbours in an East Lothian village. Players are allied in pairs, so gameplay blends competition and cooperation.* The aim is to develop your holding (home) by buying assets from a shared pool. Let your welfare or reputation drop too low, or get convicted of witchcraft, and it\'s game over!
Fate cards give players scenarios to navigate, while assets can be used defensively or to attack other players. Optional Story cards offer additional historical context, and each game will feature at least one witch trial, in which accused players try to defend themselves against damning allegations. Gameplay is straightforward while still being moderately strategic. Be prepared for unruly livestock, belligerent neighbours and tales of Satanic orgies, brought to life through colourful quotations from historical records.
Produced by a team at the University of Warwick, Witch Hunt 1649 comprises two fun and educational games. The aim is to provide a sensitive, non-sensationalised exploration of the witch hunts, promoting understanding of the historical backdrop and empathy for victims. The games are available for sale or free download/online play. All proceeds are donated to charity.
Alliances do not feature in 2-player games, and are optional in 3-player games. In games with an odd number of players, one player will be unallied.
—description from the designer
Scotland, 1649. The last decade has seen bouts of warfare, outbreaks of plague and seismic political upheaval. The religious authorities are keen to stamp down on sinful behaviour, and witch trials are gathering pace…
In The Dregs of Days, players take on the role of neighbours in an East Lothian village. Players are allied in pairs, so gameplay blends competition and cooperation.* The aim is to develop your holding (home) by buying assets from a shared pool. Let your welfare or reputation drop too low, or get convicted of witchcraft, and it\'s game over!
Fate cards give players scenarios to navigate, while assets can be used defensively or to attack other players. Optional Story cards offer additional historical context, and each game will feature at least one witch trial, in which accused players try to defend themselves against damning allegations. Gameplay is straightforward while still being moderately strategic. Be prepared for unruly livestock, belligerent neighbours and tales of Satanic orgies, brought to life through colourful quotations from historical records.
Produced by a team at the University of Warwick, Witch Hunt 1649 comprises two fun and educational games. The aim is to provide a sensitive, non-sensationalised exploration of the witch hunts, promoting understanding of the historical backdrop and empathy for victims. The games are available for sale or free download/online play. All proceeds are donated to charity.
Alliances do not feature in 2-player games, and are optional in 3-player games. In games with an odd number of players, one player will be unallied.
—description from the designer
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