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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Paul Toderas
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아티스트
Alexandru Sabo
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인원
게임 소개
Farm Franz에서 각 플레이어는 토큰을 생성하기 위해 일치해야 하는 속도 카드를 사용하여 자신의 농장 작업을 만들어야 합니다.
이 게임은 고속이며 플레이어가 필요하지 않거나 사용할 수 없는 카드를 테이블 중간에 버리고 다른 사용자가 카드를 집어들어 사용할 수 있는 공통 시장 개념을 사용한다. 물론 다른 플레이어가 자신의 카드를 사용하면 플레이어는 포인트를 얻습니다.
각 플레이어는 동일한 수의 카드와 유형의 카드로 구성된 자신의 덱을 가지고 있지만, 각 덱은 주어진 플레이어의 파벌을 나타내는 고유한 백을 가지고 있습니다.
게임이 시작되면 각 플레이어는 자신의 데크 상단에서 플레이어 보드의 농장 지역까지 3장의 카드를 배치합니다. 그러면 게임이 정말 시작된다. 턴이 없어요, 실시간으로 경기가 진행되고 있어요. 플레이어들은 자신의 데크에서 새로운 카드를 하나씩 꺼내어 농장 세 곳에 깔아놓은 카드나 공동 시장이 있는 테이블 가운데 있는 카드와 짝을 지어보려 한다. 다른 파벌의 카드를 사용하면 게임이 끝날 때 해당 파벌의 추가 점수를 획득하므로 누가 어떤 카드를 버렸는지 주의하십시오!
플레이어는 카드를 일치시키려고 할 것입니다: Apple Garden과 짝을 이룬 Hatchet 하나가 Apple Basket 토큰 하나를 생성합니다. 곡물 밭과 짝을 이룬 Scythe 한 마리가 밀가루 토큰을 생성합니다. 그리고 마지막으로, 돼지 농장과 짝을 이룬 한 개의 음식 바구니가 한 개의 돼지 토큰을 생성할 것이다. 물론, 당신의 갑판에는 이 카드들의 변형이 있습니다. 플레이어가 계약 카드를 해결할 수 있는 충분한 토큰을 가지고 있으면 이를 수행하여 점수를 매길 수 있습니다. 한 플레이어가 10개의 계약을 모두 해결하면 게임이 종료되고 흥미진진하고 못을 무는 점수가 시작됩니다. 당신은 다른 플레이어가 사용한 계약 카드에서 점수를 얻고 각 카드에서 1점을 얻습니다.
그 게임은 진정한 무승부와 페어 보난자!
—디자이너의 설명
이 게임은 고속이며 플레이어가 필요하지 않거나 사용할 수 없는 카드를 테이블 중간에 버리고 다른 사용자가 카드를 집어들어 사용할 수 있는 공통 시장 개념을 사용한다. 물론 다른 플레이어가 자신의 카드를 사용하면 플레이어는 포인트를 얻습니다.
각 플레이어는 동일한 수의 카드와 유형의 카드로 구성된 자신의 덱을 가지고 있지만, 각 덱은 주어진 플레이어의 파벌을 나타내는 고유한 백을 가지고 있습니다.
게임이 시작되면 각 플레이어는 자신의 데크 상단에서 플레이어 보드의 농장 지역까지 3장의 카드를 배치합니다. 그러면 게임이 정말 시작된다. 턴이 없어요, 실시간으로 경기가 진행되고 있어요. 플레이어들은 자신의 데크에서 새로운 카드를 하나씩 꺼내어 농장 세 곳에 깔아놓은 카드나 공동 시장이 있는 테이블 가운데 있는 카드와 짝을 지어보려 한다. 다른 파벌의 카드를 사용하면 게임이 끝날 때 해당 파벌의 추가 점수를 획득하므로 누가 어떤 카드를 버렸는지 주의하십시오!
플레이어는 카드를 일치시키려고 할 것입니다: Apple Garden과 짝을 이룬 Hatchet 하나가 Apple Basket 토큰 하나를 생성합니다. 곡물 밭과 짝을 이룬 Scythe 한 마리가 밀가루 토큰을 생성합니다. 그리고 마지막으로, 돼지 농장과 짝을 이룬 한 개의 음식 바구니가 한 개의 돼지 토큰을 생성할 것이다. 물론, 당신의 갑판에는 이 카드들의 변형이 있습니다. 플레이어가 계약 카드를 해결할 수 있는 충분한 토큰을 가지고 있으면 이를 수행하여 점수를 매길 수 있습니다. 한 플레이어가 10개의 계약을 모두 해결하면 게임이 종료되고 흥미진진하고 못을 무는 점수가 시작됩니다. 당신은 다른 플레이어가 사용한 계약 카드에서 점수를 얻고 각 카드에서 1점을 얻습니다.
그 게임은 진정한 무승부와 페어 보난자!
—디자이너의 설명
In Farm Frenzy each player has to make their own farm work by speed-drafting cards that need to be matched to produce tokens which in return are used to resolve contracts.
The game is high-speed and uses a common market concept where players can discard cards they don\'t need or can\'t use to the middle of the table and other may pick them up to use them. Of course, players gain points if other players used their cards, and so on.
Each player has their own deck that consists of the same number and types of cards, with the exception that each deck has a unique back representing the given player\'s faction.
When the game starts, each players will lay three cards from the top of their decks to the player board\'s farm area. Then the game really begins. There are no turns, the game is being played in real time. Players will reveal new cards, one by one, from their decks and try to pair them with cards they have laid down on the three farm spaces or any of the cards from the middle of the table where the common market is. Remember: using a card from another faction will win that faction extra points at the end of the game, so pay attention who discarded what card!
Players will try to match cards: One Hatchet paired with a Apple Garden will generate one Apple Basket token. One Scythe paired with a Grain Field will generate a Flour token. And finally, one Food Basket paired with a Pig Farm will generate one Pig token. Of course, there are variations of these cards in your deck. Once a player has enough tokens to resolve a Contract Card, they can do so and score it. Once a player has solved all their ten contracts, the game will end, and the exciting and nail-biting scoring will begin; you gain points from scored Contract Cards and one points from each of your cards the other players used.
That game is a true draw and pair bonanza!
—description from designer
The game is high-speed and uses a common market concept where players can discard cards they don\'t need or can\'t use to the middle of the table and other may pick them up to use them. Of course, players gain points if other players used their cards, and so on.
Each player has their own deck that consists of the same number and types of cards, with the exception that each deck has a unique back representing the given player\'s faction.
When the game starts, each players will lay three cards from the top of their decks to the player board\'s farm area. Then the game really begins. There are no turns, the game is being played in real time. Players will reveal new cards, one by one, from their decks and try to pair them with cards they have laid down on the three farm spaces or any of the cards from the middle of the table where the common market is. Remember: using a card from another faction will win that faction extra points at the end of the game, so pay attention who discarded what card!
Players will try to match cards: One Hatchet paired with a Apple Garden will generate one Apple Basket token. One Scythe paired with a Grain Field will generate a Flour token. And finally, one Food Basket paired with a Pig Farm will generate one Pig token. Of course, there are variations of these cards in your deck. Once a player has enough tokens to resolve a Contract Card, they can do so and score it. Once a player has solved all their ten contracts, the game will end, and the exciting and nail-biting scoring will begin; you gain points from scored Contract Cards and one points from each of your cards the other players used.
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