-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-150 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Oláh Tamás
-
아티스트
-
인원
게임 소개
임페라무스는 이탈리아 반도 정복 초기 로마 공화국으로 선수들을 이동시키는 모든 것을 아우르는 전략적인 유럽-아메리 경험이다. 플레이어들은 로마의 국경을 확장하고 앞으로 수세기 동안 시간의 시련을 견뎌낼 수 있는 문명을 만들기 위해 경쟁과 협력의 균형을 맞춰야 하는 로마 귀족 가문의 역할을 맡는다. 이 서사 게임은 군사, 입법, 외교, 경제의 네 가지 명령 분야 모두에서 지속적인 플레이어 상호 작용을 촉진한다.임페라무스는 카드 기반의 데크 빌딩 시스템으로, 전통적인 작업자 배치, 자원 관리 및 엔진 빌딩의 지원을 받는다. 플레이어들은 로마 전체의 확장을 위한 군단의 결성을 지원하면서 자신들의 지역적 영향력을 구축하기 위해 군사 지도자와 정치인으로서 중요한 결정의 균형을 맞춰야 한다. 로마와 주변 사회에서 온 신병들로 갑판을 커스터마이즈할 수 있는 능력과 함께, 각 가정은 그들의 전략을 안내할 수 있는 독특한 힘을 가지고 있다. 또한 플레이어는 게임 내 법과 게임 외 득점 조건 모두에 투표하여 각 캠페인에 새로운 기계적 프레임워크를 만듭니다!
그룹은 국민들의 지지를 얻고 궁극적으로 역사상 가장 오래 지속되는 제국을 일으키려는 공통의 목표를 가지고 있지만, 오직 한 가족만이 오랜 기간 동안 유산을 남길 것입니다. 경기 종료 시 가장 영광스러운 선수가 승리합니다!
그룹은 국민들의 지지를 얻고 궁극적으로 역사상 가장 오래 지속되는 제국을 일으키려는 공통의 목표를 가지고 있지만, 오직 한 가족만이 오랜 기간 동안 유산을 남길 것입니다. 경기 종료 시 가장 영광스러운 선수가 승리합니다!
Imperamus is an all-encompassing, strategic Euro-Ameri experience which transports players to the early days of the Roman Republic, at the very beginning of their conquest of the Italian peninsula. Players take on the role of noble Roman families who must balance competition with cooperation to expand the borders of Rome and create a civilization that can stand the test of time for centuries to come. This narrative game promotes constant player interaction across all four branches of command - military, legislature, diplomacy, and economy.
At its core, Imperamus is a card-driven, deck-building system supported by traditional worker placement, resource management, and engine building. Players must balance crucial decisions as military leaders and statesmen to build their own local influence while supporting the formation of the Legions for the expansion of Rome as a whole. Along with the ability to customize their decks with recruits from Rome and surrounding societies, each family has a unique power to guide their strategy. Additionally, players will vote on both in-game laws and out-of-game scoring conditions, creating a new mechanical framework for each campaign!
While the group has a common goal to gain the support of the people and ultimately give rise to the longest lasting empire in history, only one family will leave a legacy for the ages. The player with the most glory at the end of the game wins!
At its core, Imperamus is a card-driven, deck-building system supported by traditional worker placement, resource management, and engine building. Players must balance crucial decisions as military leaders and statesmen to build their own local influence while supporting the formation of the Legions for the expansion of Rome as a whole. Along with the ability to customize their decks with recruits from Rome and surrounding societies, each family has a unique power to guide their strategy. Additionally, players will vote on both in-game laws and out-of-game scoring conditions, creating a new mechanical framework for each campaign!
While the group has a common goal to gain the support of the people and ultimately give rise to the longest lasting empire in history, only one family will leave a legacy for the ages. The player with the most glory at the end of the game wins!
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
715
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
747
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11