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BGG랭킹
BGG전체 : 14223
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Jean-Baptiste Pigneur
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아티스트
Lorenzo Colangeli
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인원
게임 소개
스틱스와 엘리시안 필즈에서 멀지 않은 지하 세계 깊은 어딘가에서 벨호프들이 손님의 문을 두드릴 준비를 하고 있다. 그리고 예: 그들은 두려워합니다.
헬튼 팰리스에서 두 선수 모두 호텔을 운영하고 있으며, 손님들의 요구를 해결하기 위해 벨홉을 고용하고 있다. 하지만 결국, 그들은 그 장소가 언젠가 무너질 것이라는 것을 안다... 당신의 상대보다 오래도록 노력하라!
불만족한 고객은 당신의 명성에 불이익을 주겠지만, 너무 열정적인 전설적인 생물이나 신은 말 그대로 건물을 지탱하는 기둥을 부러뜨릴 수 있다!
새로운 목표를 가짐으로써 당신의 습관을 고쳐라: 마지막으로 지는 중!
당신 차례:
1) 일치하는 행에 있는 빈 방 중 하나에서 손님을 환영합니다.
2) 타일러를 "break" 옆으로 뒤집어서 타일러라.
3) 힘들게 번 돈으로 비용을 지불하여 새로운 사람을 고용하라.
4) 벨홉 전당포를 1번 방에서 9번 방으로 옮깁니다. 그들이 빈 방에 도착하면, 그것을 무시하고 다음 방으로 이동하세요. 그들이 객실에 도착하면, 손님을 대접할지 여부를 선택합니다.
손님을 모시는 것은 그들의 짜증 토큰을 제거하고 그들을 만족시켜, 당신이 그들의 문걸이에 효과를 적용할 수 있게 한다
만약 당신이 손님을 대접하지 않기로 결정했다면, 그들이 이미 그것을 가지고 있는 경우를 제외하고 그들에게 짜증나는 토큰을 놓아라. 이 경우 벨 토큰을 사용하여 제거합니다. 이 경우 모든 자극 토큰을 제거하고 벨 토큰 하나를 잃어버립니다.
5) 코인(만족한 모든 게스트/자극 토큰이 없는 모든 게스트 중)을 수집하거나 벨 토큰을 돌려받거나 둘 중 하나를 선택합니다.
게임을 끝내는 방법은 두 가지가 있다:
플레이어에게 벨 토큰이 남아 있지 않음
플레이어에게 기둥 토큰이 남아 있지 않음
— 게시자의 설명
헬튼 팰리스에서 두 선수 모두 호텔을 운영하고 있으며, 손님들의 요구를 해결하기 위해 벨홉을 고용하고 있다. 하지만 결국, 그들은 그 장소가 언젠가 무너질 것이라는 것을 안다... 당신의 상대보다 오래도록 노력하라!
불만족한 고객은 당신의 명성에 불이익을 주겠지만, 너무 열정적인 전설적인 생물이나 신은 말 그대로 건물을 지탱하는 기둥을 부러뜨릴 수 있다!
새로운 목표를 가짐으로써 당신의 습관을 고쳐라: 마지막으로 지는 중!
당신 차례:
1) 일치하는 행에 있는 빈 방 중 하나에서 손님을 환영합니다.
2) 타일러를 "break" 옆으로 뒤집어서 타일러라.
3) 힘들게 번 돈으로 비용을 지불하여 새로운 사람을 고용하라.
4) 벨홉 전당포를 1번 방에서 9번 방으로 옮깁니다. 그들이 빈 방에 도착하면, 그것을 무시하고 다음 방으로 이동하세요. 그들이 객실에 도착하면, 손님을 대접할지 여부를 선택합니다.
손님을 모시는 것은 그들의 짜증 토큰을 제거하고 그들을 만족시켜, 당신이 그들의 문걸이에 효과를 적용할 수 있게 한다
만약 당신이 손님을 대접하지 않기로 결정했다면, 그들이 이미 그것을 가지고 있는 경우를 제외하고 그들에게 짜증나는 토큰을 놓아라. 이 경우 벨 토큰을 사용하여 제거합니다. 이 경우 모든 자극 토큰을 제거하고 벨 토큰 하나를 잃어버립니다.
5) 코인(만족한 모든 게스트/자극 토큰이 없는 모든 게스트 중)을 수집하거나 벨 토큰을 돌려받거나 둘 중 하나를 선택합니다.
게임을 끝내는 방법은 두 가지가 있다:
플레이어에게 벨 토큰이 남아 있지 않음
플레이어에게 기둥 토큰이 남아 있지 않음
— 게시자의 설명
Somewhere, deep in the underworld, not far from the Styx and Elysian Fields, bellhops are preparing themselves to knock on their guest\'s doors. And YES : they ARE scared.
In Hellton Palace, both players are managing a hotel, hiring bellhops to address their guest needs. But in the end, they know the place is going to collapse at some point... Try to outlast your opponent!
An unsatisfied customer would penalize your reputation, but a too enthusiastic legendary creature or god can literally break the pillars supporting the building!
Twist your habit by having a new goal: Losing last!
On your turn:
1) Welcome a guest in one of the available rooms in the matching row.
2) Dismiss your bellhops by flipping their tile to their "break" side.
3) Hire new ones by paying the cost with your hard-earned money.
4) Move your Bellhop pawn from room #1 to #9. When they reach an empty room, ignore it and move on to the next one. When they reach an occupied room, choose whether to serve the Guest or not.
Serving a Guest removes their irritation token and makes them satisfied, which allows you to apply the effects on their door hanger
If you decide not to serve the Guest, place an Irritation token on them except if they have one already. In this case, remove it with a Bell token. In this case, remove all irritation token and lose one bell token.
5) Choose between collecting coins (of all satisfied guests/all guests without irritation token) OR gaining a Bell token back.
There are two ways of ending the game:
A player has no bell token left
A player has a column with no pillar token left
—description from the publisher
In Hellton Palace, both players are managing a hotel, hiring bellhops to address their guest needs. But in the end, they know the place is going to collapse at some point... Try to outlast your opponent!
An unsatisfied customer would penalize your reputation, but a too enthusiastic legendary creature or god can literally break the pillars supporting the building!
Twist your habit by having a new goal: Losing last!
On your turn:
1) Welcome a guest in one of the available rooms in the matching row.
2) Dismiss your bellhops by flipping their tile to their "break" side.
3) Hire new ones by paying the cost with your hard-earned money.
4) Move your Bellhop pawn from room #1 to #9. When they reach an empty room, ignore it and move on to the next one. When they reach an occupied room, choose whether to serve the Guest or not.
Serving a Guest removes their irritation token and makes them satisfied, which allows you to apply the effects on their door hanger
If you decide not to serve the Guest, place an Irritation token on them except if they have one already. In this case, remove it with a Bell token. In this case, remove all irritation token and lose one bell token.
5) Choose between collecting coins (of all satisfied guests/all guests without irritation token) OR gaining a Bell token back.
There are two ways of ending the game:
A player has no bell token left
A player has a column with no pillar token left
—description from the publisher
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