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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
왕은 왕국의 새로운 챔피언을 찾고 있습니다챔피언 타이틀을 놓고 경쟁하는 도전자들의 역할을 맡아 자신이 가치가 있다는 것을 증명하기 위해 다른 선수들을 물리치십시오!
플레이어는 각자 고유한 능력을 가진 클래스를 선택해야 합니다. 클래스는 다음과 같습니다:
- Knight (피해를 덜 입음)
- Ranger (더 쉽게 탈출)
- Wizard (스펠 팩 여분의 펀치)
- Merchant (시간이 지남에 따라 건강을 회복)
- Cleric (시간이 지남에 따라 회복)
- Assassin (피해를 더 많이 입음)
-Noble (성에 도착하면 여분의 아이템을 획득)
당신은 교대로 뒹굴고 보드 주위를 돌면서 다른 공간 유형에 착륙할 것이다(참고: 당신이 다른 플레이어에 착륙할 경우 그들을 공격할 수 있다). 규칙 북에는 표준 설정이 표시되어 있지만 다양성 및 재생 가능성을 위해 공간을 추가, 축소 및 혼합할 수 있도록 사용자 정의할 수 있습니다. 공간 종류는 다음과 같습니다:
- 몬스터(NPC와 싸우다)
- 랜덤 이벤트(일이 벌어짐)
- 쇼핑(사거나 물건을 훔치려 함)
- 주점(건강회복)
- 캐슬(여기서 시작하여 지나가면 왕의 선물을 받는다)
- 아레나(다른 플레이어에게 방금 착륙한 것처럼 전투)
/>이 게임의 목적은 전투에서 다른 플레이어를 물리치고 점수를 획득하는 것이며, 미리 정해진 숫자에 가장 먼저 도달한 플레이어가 승자로 선언되거나 마지막으로 살아남은 플레이어가 승자가 되어 챔피언이 되는 최후의 맨 스탠딩을 하는 것이다. 선수들은 그들이 원하면 팀을 선택할 수 있지만, 언제든지 예고 없이 휴전을 끝낼 수 있다.
다른 플레이어에 착지하면 공격 및 전투에 참여할 수 있습니다. 전투에서는 차례로 굴려 공격하거나 도망치려는 시도로 굴려지며, 다양한 아이템과 주문을 전략적으로 활용하여 우위를 점할 수 있다. 전투는 한 명의 플레이어가 패배하거나(체력이 0으로 떨어짐) 누군가가 성공적인 탈출을 위해 구를 때만 종료됩니다.
상점에서 제품을 구입(또는 도난)합니다. 이것들은 매우 다양한 무기, 주문, 장신구, 장비, 소모품 등을 포함한다. 당신은 당신의 재고에 어떤 아이템을 가지고 있는지 보여줄 필요가 없기 때문에 당신이 그것들을 공격할 때 상대가 무엇을 가지고 있는지 알 수 없으며, 그 반대의 경우도 마찬가지입니다. 작은 곰팡이가 핀 부츠와 야채 스튜, 또는 유성 스트라이크와 같은 서사시적 주문과 치료약 한두 개일 수 있습니다. 카드놀이는 누블링의 필수적인 부분이며, 특정 카드를 언제 해야 하는지 아는 것은 승패의 차이를 의미할 수 있다.
챔피언이 되기 위한 탐색 과정에서 다양한 위험한 괴물들과 마주치게 되며, 자신의 입장을 고수하거나 도망을 시도할 수도 있다. 몬스터를 물리치는 데 성공하면 아이템 구입, 주점 휴식 등에 사용할 수 있는 전리품(금화)을 받게 됩니다.
랜덤 이벤트 공간에 도착하면 랜덤 이벤트 카드가 그려지고 뒤집힙니다. 어떤 일이 즉시 일어날 것이다. 이것들은 좋거나 나쁠 수 있고, 한 명 또는 여러 명의 플레이어에게 영향을 미칠 수 있으며, 때로는 게임의 흐름을 바꿀 수 있는 중요한 선택을 해야 할 수도 있습니다.
플레이어는 각자 고유한 능력을 가진 클래스를 선택해야 합니다. 클래스는 다음과 같습니다:
- Knight (피해를 덜 입음)
- Ranger (더 쉽게 탈출)
- Wizard (스펠 팩 여분의 펀치)
- Merchant (시간이 지남에 따라 건강을 회복)
- Cleric (시간이 지남에 따라 회복)
- Assassin (피해를 더 많이 입음)
-Noble (성에 도착하면 여분의 아이템을 획득)
당신은 교대로 뒹굴고 보드 주위를 돌면서 다른 공간 유형에 착륙할 것이다(참고: 당신이 다른 플레이어에 착륙할 경우 그들을 공격할 수 있다). 규칙 북에는 표준 설정이 표시되어 있지만 다양성 및 재생 가능성을 위해 공간을 추가, 축소 및 혼합할 수 있도록 사용자 정의할 수 있습니다. 공간 종류는 다음과 같습니다:
- 몬스터(NPC와 싸우다)
- 랜덤 이벤트(일이 벌어짐)
- 쇼핑(사거나 물건을 훔치려 함)
- 주점(건강회복)
- 캐슬(여기서 시작하여 지나가면 왕의 선물을 받는다)
- 아레나(다른 플레이어에게 방금 착륙한 것처럼 전투)
/>이 게임의 목적은 전투에서 다른 플레이어를 물리치고 점수를 획득하는 것이며, 미리 정해진 숫자에 가장 먼저 도달한 플레이어가 승자로 선언되거나 마지막으로 살아남은 플레이어가 승자가 되어 챔피언이 되는 최후의 맨 스탠딩을 하는 것이다. 선수들은 그들이 원하면 팀을 선택할 수 있지만, 언제든지 예고 없이 휴전을 끝낼 수 있다.
다른 플레이어에 착지하면 공격 및 전투에 참여할 수 있습니다. 전투에서는 차례로 굴려 공격하거나 도망치려는 시도로 굴려지며, 다양한 아이템과 주문을 전략적으로 활용하여 우위를 점할 수 있다. 전투는 한 명의 플레이어가 패배하거나(체력이 0으로 떨어짐) 누군가가 성공적인 탈출을 위해 구를 때만 종료됩니다.
상점에서 제품을 구입(또는 도난)합니다. 이것들은 매우 다양한 무기, 주문, 장신구, 장비, 소모품 등을 포함한다. 당신은 당신의 재고에 어떤 아이템을 가지고 있는지 보여줄 필요가 없기 때문에 당신이 그것들을 공격할 때 상대가 무엇을 가지고 있는지 알 수 없으며, 그 반대의 경우도 마찬가지입니다. 작은 곰팡이가 핀 부츠와 야채 스튜, 또는 유성 스트라이크와 같은 서사시적 주문과 치료약 한두 개일 수 있습니다. 카드놀이는 누블링의 필수적인 부분이며, 특정 카드를 언제 해야 하는지 아는 것은 승패의 차이를 의미할 수 있다.
챔피언이 되기 위한 탐색 과정에서 다양한 위험한 괴물들과 마주치게 되며, 자신의 입장을 고수하거나 도망을 시도할 수도 있다. 몬스터를 물리치는 데 성공하면 아이템 구입, 주점 휴식 등에 사용할 수 있는 전리품(금화)을 받게 됩니다.
랜덤 이벤트 공간에 도착하면 랜덤 이벤트 카드가 그려지고 뒤집힙니다. 어떤 일이 즉시 일어날 것이다. 이것들은 좋거나 나쁠 수 있고, 한 명 또는 여러 명의 플레이어에게 영향을 미칠 수 있으며, 때로는 게임의 흐름을 바꿀 수 있는 중요한 선택을 해야 할 수도 있습니다.
The King is in search of a new Champion of the realm!
Take on the role of challengers vying for the title of Champion and defeat the other players to prove you are worthy!
Players must select a class, each with their own unique abilities. The classes are:
- Knight (take less damage)
- Ranger (escape more easily)
- Wizard (spells pack an extra punch)
- Merchant (save money on items)
- Cleric (restore health over time)
- Assassin (deal more damage)
- Noble (get an extra item when you land on the castle)
You will take turns rolling and traveling around the board, landing on different space types (note: if you land on another player you may attack them). The rulebook has a standard setup shown, but is customizable so that you can add, reduce, and mix up spaces for variety and replay-ability. The space types are:
- Monster (fight an NPC)
- Random Event (something happens)
- Shop (buy or attempt to steal items)
- Tavern (restore health)
- Castle (start here; get a gift from the King when you pass)
- Arena (battle another player as if you just landed on them)
- Bandit (pay to steal from another player)
The objective of the game is to defeat the other players in combat and earn points, with the first to reach the predetermined number declared the winner, or play last-man-standing in which the last player surviving is the winner and crowned Champion. Players may choose to team up if they wish, but can always end their truce at any time without notice.
When you land on another player you will have the option to attack and engage them in battle. In battle, you will take turns either rolling to attack or rolling in an attempt to flee, and may strategically utilize a wide variety of items and spells to gain the upper hand. Battle only ends when one player is defeated (their health drops to 0), or when someone rolls for a successful escape.
Items are purchased (or stolen) from the Shop. These include a huge variety of weapons, spells, trinkets, gear, consumables, and more. You don\'t have to show what items you have in your inventory unless it is actively equipped (like a weapon), so you never know what your opponent may have in store should you attack them and vice versa; Could be some paltry Moldy Boots and a Vegetable Stew, or an epic spell like Meteor Strike and a healing potion or two. Card-play is an integral part of Nooblings, and knowing when to play a certain card could mean the difference between victory or defeat.
On your quest to become champion, you will encounter a variety of dangerous monsters and may choose to either stand your ground and fight or attempt to run away. If you successfully defeat a monster you will receive loot (gold coins) which can be spent to purchase items, rest at the Tavern, and more.
Random Event cards are drawn and flipped over when you land on a Random Event space. Something will immediately happen. These could be good or bad, can affect one or multiple players, and sometimes you might have to make an important choice which could change the tide of the game.
Take on the role of challengers vying for the title of Champion and defeat the other players to prove you are worthy!
Players must select a class, each with their own unique abilities. The classes are:
- Knight (take less damage)
- Ranger (escape more easily)
- Wizard (spells pack an extra punch)
- Merchant (save money on items)
- Cleric (restore health over time)
- Assassin (deal more damage)
- Noble (get an extra item when you land on the castle)
You will take turns rolling and traveling around the board, landing on different space types (note: if you land on another player you may attack them). The rulebook has a standard setup shown, but is customizable so that you can add, reduce, and mix up spaces for variety and replay-ability. The space types are:
- Monster (fight an NPC)
- Random Event (something happens)
- Shop (buy or attempt to steal items)
- Tavern (restore health)
- Castle (start here; get a gift from the King when you pass)
- Arena (battle another player as if you just landed on them)
- Bandit (pay to steal from another player)
The objective of the game is to defeat the other players in combat and earn points, with the first to reach the predetermined number declared the winner, or play last-man-standing in which the last player surviving is the winner and crowned Champion. Players may choose to team up if they wish, but can always end their truce at any time without notice.
When you land on another player you will have the option to attack and engage them in battle. In battle, you will take turns either rolling to attack or rolling in an attempt to flee, and may strategically utilize a wide variety of items and spells to gain the upper hand. Battle only ends when one player is defeated (their health drops to 0), or when someone rolls for a successful escape.
Items are purchased (or stolen) from the Shop. These include a huge variety of weapons, spells, trinkets, gear, consumables, and more. You don\'t have to show what items you have in your inventory unless it is actively equipped (like a weapon), so you never know what your opponent may have in store should you attack them and vice versa; Could be some paltry Moldy Boots and a Vegetable Stew, or an epic spell like Meteor Strike and a healing potion or two. Card-play is an integral part of Nooblings, and knowing when to play a certain card could mean the difference between victory or defeat.
On your quest to become champion, you will encounter a variety of dangerous monsters and may choose to either stand your ground and fight or attempt to run away. If you successfully defeat a monster you will receive loot (gold coins) which can be spent to purchase items, rest at the Tavern, and more.
Random Event cards are drawn and flipped over when you land on a Random Event space. Something will immediately happen. These could be good or bad, can affect one or multiple players, and sometimes you might have to make an important choice which could change the tide of the game.
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