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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-20 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Caleb Burley
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아티스트
-
인원
게임 소개
캥거루 디스코 매니아는 가장 광적인 움직임에 대한 가장 많은 점수를 얻기 위해 맞춤형 카드에 아이콘을 맞추는 것을 중심으로 한 재미있고 가족 친화적인 게임이다. 각각의 카드는 디스코를 하는 동물들을 중심으로 한 매력적인 맞춤 예술 작품을 가지고 있다. 이 게임은 일반적으로 10-15분 안에 플레이되며 빠른 속도의 플레이를 유지하기 위해 게임플레이를 확장할 수 있는 다양한 게임 모드가 있다. 솔로 모드를 제외한 모든 모드에는 "song"이라고 불리는 카드로 구성된 내장 타이머가 있으며, 이 타이머는 추가 점수를 요구할 수 있지만 게임 시간을 단축시킬 수도 있다.
게임의 핵심은 가장 많은 점수를 얻기 위해 카드의 위와 아래를 따라 배열된 아이콘들을 맞추는 것을 중심으로 한다. 그것은 어린 가족 구성원들이 경기를 할 수 있도록 하기에 충분히 간단한 개념이지만, 만약 여러분이 완벽한 경기를 설정한다면, 계속 경기를 할 수 있는 능력은 더 많은 경험이 있는 선수들이 그들과 함께 재미있게 놀 수 있게 해줄 광적이고 긴 조합을 만들어낼 수 있게 해준다. 빠른 게임플레이 외에도, 게임은 진정한 "fail" 조건이 부족하며, 자신의 차례로 나가는 플레이어들은 여전히 포인트를 위해 플레이하는 나머지 "댄서들"에게 영향을 미칠 수 있는 새로운 행동들로 관객들의 일원이 된다.
-디자이너의 설명
게임의 핵심은 가장 많은 점수를 얻기 위해 카드의 위와 아래를 따라 배열된 아이콘들을 맞추는 것을 중심으로 한다. 그것은 어린 가족 구성원들이 경기를 할 수 있도록 하기에 충분히 간단한 개념이지만, 만약 여러분이 완벽한 경기를 설정한다면, 계속 경기를 할 수 있는 능력은 더 많은 경험이 있는 선수들이 그들과 함께 재미있게 놀 수 있게 해줄 광적이고 긴 조합을 만들어낼 수 있게 해준다. 빠른 게임플레이 외에도, 게임은 진정한 "fail" 조건이 부족하며, 자신의 차례로 나가는 플레이어들은 여전히 포인트를 위해 플레이하는 나머지 "댄서들"에게 영향을 미칠 수 있는 새로운 행동들로 관객들의 일원이 된다.
-디자이너의 설명
Kangaroo Disco Mania is a fun, family friendly game centered around matching icons on custom cards to get the most points for the craziest moves. Each card has charming, custom artwork centered around animals doing the Disco. The game typically plays in 10-15 minutes and has multiple game modes to scale the gameplay in the interest of maintaining that quick-paced play. All modes except the solo mode have a built-in timer made up of cards, called the "song", that can be claimed for additional points but also shortening the game time.
The core of the game is centered around matching arrays of icons along the tops and bottoms of the cards to get the most points. It is a simple enough concept to allow younger family members to play, however the ability to continue playing if you set up "perfect matches" allows strategies to pull off crazy and long combinations that will keep more experienced players having fun alongside them. In addition to its quick gameplay, the game lacks a true "fail" condition and players who go out on their turn are turned into audience members with a new set of actions that can still influence the rest of the "dancers" still playing for points.
-description from designer
The core of the game is centered around matching arrays of icons along the tops and bottoms of the cards to get the most points. It is a simple enough concept to allow younger family members to play, however the ability to continue playing if you set up "perfect matches" allows strategies to pull off crazy and long combinations that will keep more experienced players having fun alongside them. In addition to its quick gameplay, the game lacks a true "fail" condition and players who go out on their turn are turned into audience members with a new set of actions that can still influence the rest of the "dancers" still playing for points.
-description from designer
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