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Machine of Death: The Game of Creative Assassination – Webcomics Chums (2013)
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    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

Jeph Jacques, Zach Weinersmith, Ryan North, Andrew Hussie, Meredith Gran, Dylan Meconis, Jess Fink, RK Milholland, KC Green, R Stevens, OTHER 등 20명의 최고 웹코믹스 아티스트가 만든 115장의 확장 카드(모든 유형): 죽음의 기계: 창의적 암살 게임은 기계가 작은 혈액 샘플만으로 사람이 어떻게 죽을지 100% 정확하게 예측할 수 있는 세상을 배경으로 한 스토리텔링 게임이다. 그러나 기계는 모호하고 뒤틀린 것을 즐긴다. 카드 판독값 "노년기는 여러분이 120세의 나이로 자다가 죽는 것을 의미할 수도 있고, 아니면 오늘 약을 먹는 것을 잊어버린 노인 운전자에 의해 내일 차에 치이는 것을 의미할 수도 있습니다. 이 게임의 플레이어들은 암살자의 역할을 맡는데, 암살자들은 자신들의 죽음 예측에 따라 대상이 살해되는 상황을 만들기 위해 스토리텔링부터 전문 암시장 상점에서 구할 수 있는 많은 아이템까지 다양한 도구를 마음대로 사용해야 한다. 죽음의 기계 게임은 이 기본적인 아이디어를 사용하는데, 암살자들이 세상에서 일하는 것이 죽음의 원인이라는 것은 다양한 게임 모드를 만드는 것으로 알려져 있다.

대부분의 모드의 일반적인 게임플레이는 다음과 같이 작동한다:

• 목표물이 지정되고 특정 세부 정보(죽음 예측, 그리고 아마도 가장 좋아하는 음식이나 치명적인 공포증과 같은 추가 세부 정보)가 제공된다.
• 플레이어 – 암살자 –에게는 암시장 기프트 카드가 주어집니다. 이것은 그들의 목표를 달성하기 위해 그들이 사용해야 하는 것인 목표를 죽이는 것입니다.
• 플레이어는 기프트 카드를 사용하여 계획을 구상합니다.
• 이 계획은 게임 모드에 따라 수석 플레이어에 의해 또는 합의를 통해 녹색 불이 켜집니다.
• 타이머가 시작되고 계획이 실행됩니다. 이것은 "난이도 점수를 이기기 위해 주사위를 굴리는 것으로 표현된다." 하나의 아이템에 걸려 있는 예상치 못한 계획은 그 아이템에 대해 6을 굴려야 할 수도 있지만, 견고하고 복잡한 계획은 사용되는 모든 암시장 기프트 카드에 대해 2만 굴리면 될 수도 있다.
• 하나 이상의 주사위 굴림이 실패할 경우 계획이 수정됩니다. 이 부분의 세부 사항은 모드에 따라 크게 다르지만, 암시장 품목을 교체하거나, 기존 품목으로 실행 가능한 새 계획을 수립하거나, "을 호출하는 것이 포함됩니다;전문가"
• 대상이 죽거나 탈출합니다. 역시 모드에 따라 라운드 종료 또는 게임 종료입니다.

게임 모드:


헤드 투 헤드 모드는 카드 어게인류 또는 사과에서 사과로\"와 매우 유사합니다. 누구의 암살 계획이 최선인지 결정하고, 그들에게 그것을 시도할 기회를 주는 판사("Chief")가 있다. 4개 이상의 플레이어를 위해 설계되었습니다.
당신의 플레이어들이 암살자들의 팀이 되어 그룹이 생각하는 목표물을 죽이기 위한 계획을 함께 세워야 하는 협동 모드.
Co-op은 추가로 주사위를 던질 수 있습니다. 목표가 미리 결정되어 있고 난이도가 다른 개별 라운드 또는 미션 모드를 실행할 수 있습니다. 타이머가 없는 보다 전략적인 치프 모드도 있습니다. 치프는 계획의 성공 가능성을 평가하고 성공 여부에 대한 위험을 감수할 수 있습니다.
플레이어들이 실제로 서로를 암살할 수 있는 컷스로트 모드(더 경쟁력 있는 버전을 원한다면)
데이오프 모드는 살인에 관한 것이 아니라 "막힌 잼 병 열기"" 그리고 "튤립 구근 이식과 같은 작업을 수행하기 위해 당신의 암살 기술에 의존한다."


115 expansion cards (of all types) created by 20 top webcomics artists, including Jeph Jacques, Zach Weinersmith, Ryan North, Andrew Hussie, Meredith Gran, Dylan Meconis, Jess Fink, R K Milholland, KC Green, R Stevens, and OTHERS!

Machine of Death: The Game of Creative Assassination is a storytelling game set in a world in which a machine can predict how a person will die with 100% accuracy with only a small blood sample. However, the machine delights in being vague and twisted. A card reading "Old Age" could mean you die in your sleep at age 120, or it could mean you\'re run over tomorrow by an elderly driver who forgot to take his pills today. Players of the game take the role of assassins, who must use the various tools at their disposal -- from storytelling to a slew of items available from specialty Black Market shops -- to create a situation in which a target is killed in a way in line with their Death Prediction. The Machine of Death Game uses this basic idea, of assassins working in a world were cause of death is known to create various game modes.

The General Gameplay of most modes works like this:

• A target is assigned, and given certain details (including Death Prediction, and possibly extra details like a favourite food or crippling phobia).
• Players – assassins – are given Black Market Gift Cards. This is their inventory, what they have to use in order to accomplish their goal: killing the target.
• Players use the Gift Cards to devise a plan.
• The plan is greenlit, either by a Chief player, or via consensus, depending on game mode.
• The timer starts and the plan is put into action. This is represented by dice rolling to beat a "difficulty score." An unlikely plan hinging on a single item may need to roll a 6 for that item, but a rock-solid intricate plan may need to only roll a 2 for all Black Market Gift Cards used.
• The plan is revised, in case of failure of one or more dice rolls. The details of this portion vary greatly from mode to mode, but involve either replacing Black Market Items, creating a new viable plan with the existing items, or calling in "Specialists"
• The target is either killed or escapes. Again, depending on mode, this is either the end of the round or the game.

Game Modes:


Head-to-Head Mode that\'s very similar to Cards Against Humanity or Apples to Apples. There\'s a judge ("the Chief"), who decides whose assassination plan is the best, and gives them a chance to try it out. Designed for 4+ playes.
Co-op Mode, where you players are a team of assassins, and have to come up with a plan together to kill targets that the group comes up with.
Co-op can be diced further: you can play individual rounds, or Mission Mode, where targets are predetermined and have different levels of difficulty. There\'s also the more strategic Chief Mode, where there\'s no timer, but the Chief can rate your plan\'s likelihood of success and let you take risks on whether it\'ll work or not.
Cutthroat Mode, where players can actually assassinate each other (should you want a more competitive version)
The Day Off Mode, which isn\'t about murder at all but rather draws upon your bevy of assassin skills to accomplish tasks like "opening a stuck jam jar" and "transplanting a tulip bulb."


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