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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Derek Zyn
-
아티스트
Kristie Silva
-
인원
게임 소개
개요:
운명할 수 없는 것은 미친 과학자의 실험이 잘못되었다는 것이다. 불운을 주기 위해 만들어졌지만, 그들은 대신 그것을 흡수합니다! 하지만, 언럭커블이 너무 많이 흡수하면, 그들은 장난스러운 사탕을 좋아하는 생물에서 장난치는 장난꾸러기로 변한다.
운이 없는 것을 채택하고, 속임수를 쓰고, 독특한 능력을 활성화하고, 운이 없는 위험을 피하기 위해 최선을 다하세요.
13명 이상의 스켈리로 라운드를 끝낸 첫 번째 선수가 승리한다!
(도전과 흥분을 높이기 위한 추가 승리 조건 포함)
셋업:
각 플레이어는 항상 1개의 스켈리를 생성하는 고유한 색상의 홈 카드를 선택하고, 이 카드를 그들 앞의 테이블 위에 정면을 향하도록 설정합니다. 이제 이 테이블 공간을 “라고 합니다;Home.” 모두 &ldquo가 적용된 특정 행운 또는 운이 없는 카드를 채택했습니다;홀드” 기호가 홈으로 재생됩니다.
축하합니다! 테이블에 있는 사용자가 이 지침을 읽은 첫 번째 사용자인 경우, 이제 사용자가 첫 번째 사용자로 지정됩니다. 각 플레이어를 향해 3장의 행운 카드를 내세요. 그들은 그들의 카드를 볼 수도 있지만, 다른 모든 선수들에게 비밀로 해야 한다. 첫 번째 플레이어가 차례를 마치면 모든 플레이어가 동작을 수행할 때까지 테이블을 시계 방향으로 돌면서 플레이가 계속됩니다. 새 라운드가 시작될 때마다 첫 번째 플레이어가 시계 방향으로 회전합니다.
게임 시작:
첫 번째 플레이어부터 각 라운드마다 3가지 동작을 수행합니다. 사용 가능한 작업은 다음과 같습니다.
그림: 행운의 카드 상단을 그려 손에 추가합니다.
재생: 손에서 아이템, 트릭 또는 지원 카드를 재생합니다.
채택: 카드 왼쪽 상단의 별 기호에 표시된 Unluckable의 Skelie 비용을 충족할 수 있는 경우 홈에 넣으십시오. 오른쪽 상단 모서리에 있는 배트 기호에 표시된 숫자까지 Unluck 카드를 그려서 해결해야 합니다.
릴리스: 임의의 수의 Unluckable을 폐기하고 현재 순서가 끝날 때까지 Scellie 값으로 채택하는 비용을 줄입니다. (채택하려면 다른 작업을 수행해야 합니다)
활성화: 활성화 기호를 사용하여 채택된 Unluckable 기능을 수행합니다. 채택된 Unluckable&rsquo's 능력은 라운드당 한 번만 사용할 수 있습니다.
거래: 다른 플레이어와 카드를 얼마든지 교환합니다. 다른 플레이어가 거래를 수락하는 경우에만 액션이 수행되므로 액션을 잃을 위험 없이 여러 제안을 할 수 있습니다.
사용 가능한 모든 작업을 수행한 후 다음 플레이어가 작업을 시작할 수 있습니다.
핸드 사이즈:
각 플레이어는 5장의 핸드 사이즈로 시작하지만, 게임 내에서 손 사이즈를 늘릴 수 있는 방법이 있습니다. 손 크기보다 많은 카드를 가진 선수들은 아래로 폐기해야 하지만, 한 라운드가 끝날 때만 폐기해야 한다. 이를 통해 플레이어는 잠시 동안 손 크기보다 높은 카드를 잡을 수 있으며, 이를 통해 도움이 되기를 바란다.
승리 조건:
운수가 채택되면 라운드 종료 시 13개 이상의 스켈리를 모든 플레이어에게 제공하며, 가장 많은 플레이어가 승리합니다!
대체 당첨 조건:
비용 순서로 8개의 행운아를 채택하거나(1-8, 2-9 또는 3-10) 채택된 행운아에게 6개의 고유 항목을 모두 첨부하여 즉시 당첨!
각 당첨 조건을 독립적으로 또는 한 번에 재생합니다.
-디자이너의 설명
운명할 수 없는 것은 미친 과학자의 실험이 잘못되었다는 것이다. 불운을 주기 위해 만들어졌지만, 그들은 대신 그것을 흡수합니다! 하지만, 언럭커블이 너무 많이 흡수하면, 그들은 장난스러운 사탕을 좋아하는 생물에서 장난치는 장난꾸러기로 변한다.
운이 없는 것을 채택하고, 속임수를 쓰고, 독특한 능력을 활성화하고, 운이 없는 위험을 피하기 위해 최선을 다하세요.
13명 이상의 스켈리로 라운드를 끝낸 첫 번째 선수가 승리한다!
(도전과 흥분을 높이기 위한 추가 승리 조건 포함)
셋업:
각 플레이어는 항상 1개의 스켈리를 생성하는 고유한 색상의 홈 카드를 선택하고, 이 카드를 그들 앞의 테이블 위에 정면을 향하도록 설정합니다. 이제 이 테이블 공간을 “라고 합니다;Home.” 모두 &ldquo가 적용된 특정 행운 또는 운이 없는 카드를 채택했습니다;홀드” 기호가 홈으로 재생됩니다.
축하합니다! 테이블에 있는 사용자가 이 지침을 읽은 첫 번째 사용자인 경우, 이제 사용자가 첫 번째 사용자로 지정됩니다. 각 플레이어를 향해 3장의 행운 카드를 내세요. 그들은 그들의 카드를 볼 수도 있지만, 다른 모든 선수들에게 비밀로 해야 한다. 첫 번째 플레이어가 차례를 마치면 모든 플레이어가 동작을 수행할 때까지 테이블을 시계 방향으로 돌면서 플레이가 계속됩니다. 새 라운드가 시작될 때마다 첫 번째 플레이어가 시계 방향으로 회전합니다.
게임 시작:
첫 번째 플레이어부터 각 라운드마다 3가지 동작을 수행합니다. 사용 가능한 작업은 다음과 같습니다.
그림: 행운의 카드 상단을 그려 손에 추가합니다.
재생: 손에서 아이템, 트릭 또는 지원 카드를 재생합니다.
채택: 카드 왼쪽 상단의 별 기호에 표시된 Unluckable의 Skelie 비용을 충족할 수 있는 경우 홈에 넣으십시오. 오른쪽 상단 모서리에 있는 배트 기호에 표시된 숫자까지 Unluck 카드를 그려서 해결해야 합니다.
릴리스: 임의의 수의 Unluckable을 폐기하고 현재 순서가 끝날 때까지 Scellie 값으로 채택하는 비용을 줄입니다. (채택하려면 다른 작업을 수행해야 합니다)
활성화: 활성화 기호를 사용하여 채택된 Unluckable 기능을 수행합니다. 채택된 Unluckable&rsquo's 능력은 라운드당 한 번만 사용할 수 있습니다.
거래: 다른 플레이어와 카드를 얼마든지 교환합니다. 다른 플레이어가 거래를 수락하는 경우에만 액션이 수행되므로 액션을 잃을 위험 없이 여러 제안을 할 수 있습니다.
사용 가능한 모든 작업을 수행한 후 다음 플레이어가 작업을 시작할 수 있습니다.
핸드 사이즈:
각 플레이어는 5장의 핸드 사이즈로 시작하지만, 게임 내에서 손 사이즈를 늘릴 수 있는 방법이 있습니다. 손 크기보다 많은 카드를 가진 선수들은 아래로 폐기해야 하지만, 한 라운드가 끝날 때만 폐기해야 한다. 이를 통해 플레이어는 잠시 동안 손 크기보다 높은 카드를 잡을 수 있으며, 이를 통해 도움이 되기를 바란다.
승리 조건:
운수가 채택되면 라운드 종료 시 13개 이상의 스켈리를 모든 플레이어에게 제공하며, 가장 많은 플레이어가 승리합니다!
대체 당첨 조건:
비용 순서로 8개의 행운아를 채택하거나(1-8, 2-9 또는 3-10) 채택된 행운아에게 6개의 고유 항목을 모두 첨부하여 즉시 당첨!
각 당첨 조건을 독립적으로 또는 한 번에 재생합니다.
-디자이너의 설명
OVERVIEW:
Unluckables are a mad scientist’s experiment gone wrong. Created to give bad luck, they instead absorb it! But, if an Unluckable absorbs too much, they turn from playful candy loving creatures into trick playing pranksters.
Adopt Unluckables, play tricks, activate unique abilities and do your best to avoid the perils of Unluck.
The first player to end a round with 13+ Skellies, wins!
(additional win conditions included for increased challenge and excitement)
SETUP:
Each player will choose a uniquely colored Home card, which always produces 1 Skellie, and set it face up on the table in front of them. This table space will now be referred to as your “Home.” All adopted Unluckable, as well as certain Luck or Unluck cards with the “Hold” symbol, will be played into your Home.
Congratulations! If you are the first person at the table to read these instructions, you are now designated as the First Player. Deal 3 Luck cards face down to each player. They may look at their cards, but must keep them secret from all other players. After the first player ends their turn, play will continue clockwise around the table until all players have performed their actions. At the start of each new round the First Player will rotate clockwise.
STARTING THE GAME:
Starting with the First Player, you have 3 actions to perform each round. Available actions are:
Draw: Draw the top card of the Luck deck and add it to your hand.
Play: Play a Item, Trick or Support card from your hand.
Adopt: If you are able to meet the Skellie cost of an Unluckable indicated in the star symbol on the top left of the card, place it into your Home. You must draw and resolve Unluck cards up to the number indicated in the bat symbol on the top right corner.
Release: Discard any number of Unluckables and reduce the cost of adopting by their Skellie value until the end of your current turn. (adopting will require performing another action)
Activate: Perform the ability of an adopted Unluckable with an Activation symbol. You may only use an adopted Unluckable’s ability once per round.
Trade: Trade any number of cards with another player. An action is only performed if another player accepts the trade, allowing you to make multiple offers without risk of losing actions.
After you’ve performed all of your available actions, the next player may begin theirs.
HAND SIZE:
Each player starts with a hand size of 5 cards, however there are ways within the game to increase your hand size. Players with more cards than their hand size must discard down, but only at the end of a round. This allows players to hold cards higher than their hand size for a brief, and hopefully beneficial, period of time.
WIN CONDITION:
When adopted Unluckables are providing any player(s) with 13 or more Skellies at the end of a round, the player with the most wins!
ALTERNATE WIN CONDITIONS:
Adopt 8 Unluckables in consecutive order of cost (1-8, 2-9 or 3-10) or attach all 6 unique items to adopted Unluckables for an instant win!
Play each win condition independently, or all at once.
-description from designer
Unluckables are a mad scientist’s experiment gone wrong. Created to give bad luck, they instead absorb it! But, if an Unluckable absorbs too much, they turn from playful candy loving creatures into trick playing pranksters.
Adopt Unluckables, play tricks, activate unique abilities and do your best to avoid the perils of Unluck.
The first player to end a round with 13+ Skellies, wins!
(additional win conditions included for increased challenge and excitement)
SETUP:
Each player will choose a uniquely colored Home card, which always produces 1 Skellie, and set it face up on the table in front of them. This table space will now be referred to as your “Home.” All adopted Unluckable, as well as certain Luck or Unluck cards with the “Hold” symbol, will be played into your Home.
Congratulations! If you are the first person at the table to read these instructions, you are now designated as the First Player. Deal 3 Luck cards face down to each player. They may look at their cards, but must keep them secret from all other players. After the first player ends their turn, play will continue clockwise around the table until all players have performed their actions. At the start of each new round the First Player will rotate clockwise.
STARTING THE GAME:
Starting with the First Player, you have 3 actions to perform each round. Available actions are:
Draw: Draw the top card of the Luck deck and add it to your hand.
Play: Play a Item, Trick or Support card from your hand.
Adopt: If you are able to meet the Skellie cost of an Unluckable indicated in the star symbol on the top left of the card, place it into your Home. You must draw and resolve Unluck cards up to the number indicated in the bat symbol on the top right corner.
Release: Discard any number of Unluckables and reduce the cost of adopting by their Skellie value until the end of your current turn. (adopting will require performing another action)
Activate: Perform the ability of an adopted Unluckable with an Activation symbol. You may only use an adopted Unluckable’s ability once per round.
Trade: Trade any number of cards with another player. An action is only performed if another player accepts the trade, allowing you to make multiple offers without risk of losing actions.
After you’ve performed all of your available actions, the next player may begin theirs.
HAND SIZE:
Each player starts with a hand size of 5 cards, however there are ways within the game to increase your hand size. Players with more cards than their hand size must discard down, but only at the end of a round. This allows players to hold cards higher than their hand size for a brief, and hopefully beneficial, period of time.
WIN CONDITION:
When adopted Unluckables are providing any player(s) with 13 or more Skellies at the end of a round, the player with the most wins!
ALTERNATE WIN CONDITIONS:
Adopt 8 Unluckables in consecutive order of cost (1-8, 2-9 or 3-10) or attach all 6 unique items to adopted Unluckables for an instant win!
Play each win condition independently, or all at once.
-description from designer
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