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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-150 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Brian Train
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아티스트
Brian Train
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인원
게임 소개
퀵 어반 통합 전투 크리그스필(QUICK)은 대도시에서 운동적 충돌을 벌이는 현대 세력에 대항하는 반추상적인 게임이다. 게임에서 플레이어는 사단장이나 집단군 사령관의 역할을 맡아 도시 내의 중요한 지형을 장악하기 위해 경쟁한다. 성공하기 위해서는, 그들이 지휘하고 이 부대들을 조종하여 승리하기 위해 주요 기동 부대의 힘을 지원하고 증강하기 위해 존재하는 숙련된 부대와 기계인 에이블러를 성공적으로 관리해야 한다.
그 게임은 라운드로 진행된다. 각 라운드에서 두 플레이어는 색이 있는 큐브를 그리거나 선택한 다음 교대로 사용하여 동작을 수행합니다. 큐브의 색은 무엇을 할 수 있는지, 어떤 단위로 할 수 있는지를 결정합니다. 플레이 중에 에이블러는 전장에 투입되거나 더 큰 기동 부대에 배정되어 전장으로 복귀하고, 강화된 기동 부대는 할당된 에이블러의 특수 능력과 능력에 의해 도움을 받는 적과 교전한다.
이동 메커니즘과 타이밍, 전투 및 적절한 기동 부대의 설계를 가장 잘 활용할 수 있는 플레이어가 승리한다. 게임 시스템은 또한 흥미로운 시나리오의 구성을 허용한다.
—디자이너의 설명
그 게임은 라운드로 진행된다. 각 라운드에서 두 플레이어는 색이 있는 큐브를 그리거나 선택한 다음 교대로 사용하여 동작을 수행합니다. 큐브의 색은 무엇을 할 수 있는지, 어떤 단위로 할 수 있는지를 결정합니다. 플레이 중에 에이블러는 전장에 투입되거나 더 큰 기동 부대에 배정되어 전장으로 복귀하고, 강화된 기동 부대는 할당된 에이블러의 특수 능력과 능력에 의해 도움을 받는 적과 교전한다.
이동 메커니즘과 타이밍, 전투 및 적절한 기동 부대의 설계를 가장 잘 활용할 수 있는 플레이어가 승리한다. 게임 시스템은 또한 흥미로운 시나리오의 구성을 허용한다.
—디자이너의 설명
Quick Urban Integrated Combat Kriegsspiel (QUICK) is a semi-abstract game about opposing modern-day forces engaging in kinetic conflict in a large city. In the game, players take on the role of Division or Group Army commanders, vying to gain control of critical terrain within the city known as Objectives. To succeed, they must successfully manage Enablers, the array of skilled troops and machinery that exist to support and augment the power of the main Maneuver Units in the forces they command and maneuver these units for victory.
The game is played in rounds. Each round both players will draw or select colored cubes and then take turns using them to perform actions. The color of a cube determines what can be done, and with what unit. During play Enablers will be brought onto the battlefield or returned to it by being allocated to larger Maneuver Units, and these reinforced Maneuver Units will engage the enemy assisted by the special powers and abilities of their allocated Enablers.
The player who is best able to exploit the mechanisms and timing of movement, combat and appropriate design of task forces will win. The game system also permits construction of interesting scenarios.
—description from designer
The game is played in rounds. Each round both players will draw or select colored cubes and then take turns using them to perform actions. The color of a cube determines what can be done, and with what unit. During play Enablers will be brought onto the battlefield or returned to it by being allocated to larger Maneuver Units, and these reinforced Maneuver Units will engage the enemy assisted by the special powers and abilities of their allocated Enablers.
The player who is best able to exploit the mechanisms and timing of movement, combat and appropriate design of task forces will win. The game system also permits construction of interesting scenarios.
—description from designer
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