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BGG랭킹
BGG전체 : 0
8.6The Night Cage: Monster Pack – Pathbreaker/Light Eater (2022) -
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
포함:
4 Light Eaters
2 패스브레이커
Light Eaters: 죄수가 라이트 이터를 그리면 즉시 활성화됩니다. 라이트 이터의 공격으로 다른 죄수들과 인접하지 않은 죄수 한 명이 정전됩니다. 이 죄수들을 “고립자라고 한다.” 누가 영향을 받을지는 활동적인 선수가 결정합니다. 라이트 이터’의 목표물은 그것을 그린 죄수를 포함한 어떤 고립된 죄수도 될 수 있다. 이 효과를 해결한 후에는 활성 플레이어가 Light Eater 타일을 뒤집어서 피트로 배치합니다(아직 켜져 있는 경우).
경로 차단기: 경로 차단기를 그릴 때, 활성 죄수는 얼굴 중 하나가 자신을 가리키도록 경로 차단기를 배치해야 합니다. 길을 뚫는 사람들은 드러났을 때 공격하지 않는다. 일단 배치되면, 패스브레이커는 왁스 이터처럼 동작하며 플레이어가 시야 안으로 들어가거나 시야 밖으로 이동할 때 공격한다. 그러나 패스브레이커의 시선은 얼굴의 두 방향으로 제한된다. 패스브레이커가 공격할 때 벽, 구덩이, 열린 공간에 관계없이 얼굴에서 직선을 이루는 모든 타일을 피트로 바꿉니다. 공격한 후에도 경로 차단기에 불이 계속 켜져 있으면 구덩이로 변합니다.
2022년 Gen Con에서 배포
4 Light Eaters
2 패스브레이커
Light Eaters: 죄수가 라이트 이터를 그리면 즉시 활성화됩니다. 라이트 이터의 공격으로 다른 죄수들과 인접하지 않은 죄수 한 명이 정전됩니다. 이 죄수들을 “고립자라고 한다.” 누가 영향을 받을지는 활동적인 선수가 결정합니다. 라이트 이터’의 목표물은 그것을 그린 죄수를 포함한 어떤 고립된 죄수도 될 수 있다. 이 효과를 해결한 후에는 활성 플레이어가 Light Eater 타일을 뒤집어서 피트로 배치합니다(아직 켜져 있는 경우).
경로 차단기: 경로 차단기를 그릴 때, 활성 죄수는 얼굴 중 하나가 자신을 가리키도록 경로 차단기를 배치해야 합니다. 길을 뚫는 사람들은 드러났을 때 공격하지 않는다. 일단 배치되면, 패스브레이커는 왁스 이터처럼 동작하며 플레이어가 시야 안으로 들어가거나 시야 밖으로 이동할 때 공격한다. 그러나 패스브레이커의 시선은 얼굴의 두 방향으로 제한된다. 패스브레이커가 공격할 때 벽, 구덩이, 열린 공간에 관계없이 얼굴에서 직선을 이루는 모든 타일을 피트로 바꿉니다. 공격한 후에도 경로 차단기에 불이 계속 켜져 있으면 구덩이로 변합니다.
2022년 Gen Con에서 배포
Contains:
4 Light Eaters
2 Pathbreakers
Light Eaters: When a Prisoner draws a Light Eater, it activates immediately. The Light Eater’s attack causes one Prisoner who isn’t adjacent to any other Prisoners to go lights out. These Prisoners are referred to as “isolated.” The active player decides who will be affected. The Light Eater’s target can be any isolated prisoner, including the prisoner who drew it. After resolving this effect, the active Player flips the Light Eater tile and places it as a pit (if they are still lit).
Pathbreakers: When a Pathbreaker is drawn, the active prisoner must place it so one of its faces points at them. Pathbreakers do not attack when revealed. Once placed, a Pathbreaker is motion-activated like a Wax Eater, attacking when a player moves into or out of its line of sight. However, a Pathbreaker’s line of sight is limited to the two directions of its faces. When a Pathbreaker attacks, it turns every tile in a straight line from its faces into a pit regardless of walls, pits, or open spaces. If the Pathbreaker is still lit after it attacks, it turns into a pit.
Distributed at Gen Con 2022
4 Light Eaters
2 Pathbreakers
Light Eaters: When a Prisoner draws a Light Eater, it activates immediately. The Light Eater’s attack causes one Prisoner who isn’t adjacent to any other Prisoners to go lights out. These Prisoners are referred to as “isolated.” The active player decides who will be affected. The Light Eater’s target can be any isolated prisoner, including the prisoner who drew it. After resolving this effect, the active Player flips the Light Eater tile and places it as a pit (if they are still lit).
Pathbreakers: When a Pathbreaker is drawn, the active prisoner must place it so one of its faces points at them. Pathbreakers do not attack when revealed. Once placed, a Pathbreaker is motion-activated like a Wax Eater, attacking when a player moves into or out of its line of sight. However, a Pathbreaker’s line of sight is limited to the two directions of its faces. When a Pathbreaker attacks, it turns every tile in a straight line from its faces into a pit regardless of walls, pits, or open spaces. If the Pathbreaker is still lit after it attacks, it turns into a pit.
Distributed at Gen Con 2022
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