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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Mat Hart, Jamie Perkins, Ted Terranova
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아티스트
Doug Telford
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인원
게임 소개
재장전에 대비하세요! 제1차 세계 대전의 역사는 빠르게 진행되는 치비 전투와 비정통적인 발명의 대체 우주에서 디젤 펑크 판타지를 만난다.
원래 테드 테라노바가 만든 리벳 전쟁: 리로드드는 리벳 전쟁: 동부 전선의 재로드입니다. 빠른 사격 전투와 맞춤형 유닛이 있는 전술 미니어처 보드 게임인 리벳 워: 리로드는 또한 경쟁 모드, 협동 모드, 솔로 모드, 팀 모드를 도입한다.
게임은 시작하기 전에 각 시나리오에서 타일을 선택하면 되기 때문에 설정이 거의 없습니다. 플레이어는 리벳 파벌 — 얼라이드 또는 블라이트 —를 선택하고 새로운 유닛의 물결을 배치하여 전략적으로 한 단계 앞서갑니다.
턴 기반의 게임플레이, 속도, 시각적 테마는 리벳 워: 리로드된 게임을 마치 RTS나 모바일 게임이 살아있는 것처럼 느끼게 한다. 각 턴마다 플레이어는 새로운 유닛을 전투에 투입하기 위해 새로운 배치 포인트를 사용합니다. 즉, 전략적 목표를 달성하고 승리 포인트를 획득하기 위해서는 적응 전략과 장기적인 계획이 핵심입니다.
배틀은 25분에서 60분까지 지속되며, 개별적으로 플레이하거나 캠페인으로 플레이할 수 있습니다. 전제는 간단하고 게임플레이는 빠릅니다. 메커닉과 RTS 스타일은 선수들을 긴장시키기 위해 전술적 뉘앙스를 도입하여, 그들이 경기 중에 반전 액션 카드로 전술을 전환할 수 있게 한다.
플러그 시스템은 또한 플레이어가 콤보 효과를 만들기 위해 개별 유닛을 사용자 정의할 수 있게 해주며, 중요할 때 바로 가장자리를 제공한다.
— 게시자의 설명
원래 테드 테라노바가 만든 리벳 전쟁: 리로드드는 리벳 전쟁: 동부 전선의 재로드입니다. 빠른 사격 전투와 맞춤형 유닛이 있는 전술 미니어처 보드 게임인 리벳 워: 리로드는 또한 경쟁 모드, 협동 모드, 솔로 모드, 팀 모드를 도입한다.
게임은 시작하기 전에 각 시나리오에서 타일을 선택하면 되기 때문에 설정이 거의 없습니다. 플레이어는 리벳 파벌 — 얼라이드 또는 블라이트 —를 선택하고 새로운 유닛의 물결을 배치하여 전략적으로 한 단계 앞서갑니다.
턴 기반의 게임플레이, 속도, 시각적 테마는 리벳 워: 리로드된 게임을 마치 RTS나 모바일 게임이 살아있는 것처럼 느끼게 한다. 각 턴마다 플레이어는 새로운 유닛을 전투에 투입하기 위해 새로운 배치 포인트를 사용합니다. 즉, 전략적 목표를 달성하고 승리 포인트를 획득하기 위해서는 적응 전략과 장기적인 계획이 핵심입니다.
배틀은 25분에서 60분까지 지속되며, 개별적으로 플레이하거나 캠페인으로 플레이할 수 있습니다. 전제는 간단하고 게임플레이는 빠릅니다. 메커닉과 RTS 스타일은 선수들을 긴장시키기 위해 전술적 뉘앙스를 도입하여, 그들이 경기 중에 반전 액션 카드로 전술을 전환할 수 있게 한다.
플러그 시스템은 또한 플레이어가 콤보 효과를 만들기 위해 개별 유닛을 사용자 정의할 수 있게 해주며, 중요할 때 바로 가장자리를 제공한다.
— 게시자의 설명
Brace yourself for the reload! WW1 history meets dieselpunk fantasy in an alternate universe of fast-paced chibi battles and unorthodox invention.
Originally created by Ted Terranova, Rivet Wars: Reloaded is a reload of Rivet Wars: Eastern Front. A tactical miniatures board game with quickfire combat and customisable units, Rivet Wars: Reloaded also introduces competitive, co-op, solo, and team modes.
The game starts with almost zero setup, as each scenario just needs a selection of tiles to begin. Players choose their Rivet faction — Allied or Blight — and deploy waves of fresh units to stay one strategic step ahead.
The turn-based gameplay, speed, and visual theme make Rivet Wars: Reloaded feel like an RTS or mobile game come to life. Each turn, players have new deployment points to spend to bring fresh units into battle, meaning adaptive tactics as well as longer-term planning are key to claiming the strategic objectives and scoring victory points.
Battles last from 25 to 60 minutes and can be played individually or as a campaign. The premise is simple and gameplay is speedy. The mechanics and RTS-style introduce tactical nuance to keep players on their toes, letting them switch up tactics mid-game with tide-turning action cards.
The plug system also lets players customise individual units to create combo effects, giving them the edge right when it counts.
—description from the publisher
Originally created by Ted Terranova, Rivet Wars: Reloaded is a reload of Rivet Wars: Eastern Front. A tactical miniatures board game with quickfire combat and customisable units, Rivet Wars: Reloaded also introduces competitive, co-op, solo, and team modes.
The game starts with almost zero setup, as each scenario just needs a selection of tiles to begin. Players choose their Rivet faction — Allied or Blight — and deploy waves of fresh units to stay one strategic step ahead.
The turn-based gameplay, speed, and visual theme make Rivet Wars: Reloaded feel like an RTS or mobile game come to life. Each turn, players have new deployment points to spend to bring fresh units into battle, meaning adaptive tactics as well as longer-term planning are key to claiming the strategic objectives and scoring victory points.
Battles last from 25 to 60 minutes and can be played individually or as a campaign. The premise is simple and gameplay is speedy. The mechanics and RTS-style introduce tactical nuance to keep players on their toes, letting them switch up tactics mid-game with tide-turning action cards.
The plug system also lets players customise individual units to create combo effects, giving them the edge right when it counts.
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