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BGG랭킹
BGG전체 : 0
6Grim Dark Dungeon Master: Catacombs of the Necromancer (2023) -
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Russ Wakelin
-
아티스트
-
인원
게임 소개
그림 다크 던전 마스터가 경쟁력 있는 던전 빌딩 개념을 소개한다.
이 게임에서 한 플레이어는 지하 던전의 주요 영역을 보호하여 그곳에서 발생하는 암흑 행위에 대한 방해를 방지하고자 하는 저승 다크 던전 마스터의 역할을 맡는다.
한편, 1~3명의 다른 플레이어들은 함께 던전을 뚫고, 장애물을 밀어내고, 악을 숙청하고, 완전히는 아니더라도 어둠의 확산을 느리게 막을 수 있는 세 가지 핵심 장소를 찾는 등 영웅의 역할을 맡는다.
"
하지만 저승 다크 던전 마스터 플레이어도 히어로 플레이어도 게임 시작 시 던전의 레이아웃을 알지 못한다.그것은 테이블 위에서 진행되는 중요한 방들의 위치에 영향을 미치려고 노력하는 양측의 경기에 따라 결정될 것이다.
"
그러므로, 양측은 그들의 목표를 가장 쉽게 달성할 던전을 만들기 위해 경쟁한다.
—디자이너의 설명
이 게임에서 한 플레이어는 지하 던전의 주요 영역을 보호하여 그곳에서 발생하는 암흑 행위에 대한 방해를 방지하고자 하는 저승 다크 던전 마스터의 역할을 맡는다.
한편, 1~3명의 다른 플레이어들은 함께 던전을 뚫고, 장애물을 밀어내고, 악을 숙청하고, 완전히는 아니더라도 어둠의 확산을 느리게 막을 수 있는 세 가지 핵심 장소를 찾는 등 영웅의 역할을 맡는다.
"
하지만 저승 다크 던전 마스터 플레이어도 히어로 플레이어도 게임 시작 시 던전의 레이아웃을 알지 못한다.그것은 테이블 위에서 진행되는 중요한 방들의 위치에 영향을 미치려고 노력하는 양측의 경기에 따라 결정될 것이다.
"
그러므로, 양측은 그들의 목표를 가장 쉽게 달성할 던전을 만들기 위해 경쟁한다.
—디자이너의 설명
Grim Dark Dungeon Master introduces the concept of competitive dungeon building.
In this game one player assumes the role of the Grim Dark Dungeon Master who wants to protect key areas of the dungeon to prevent interruption to the dark doings occurring there.
Meanwhile 1 to 3 other players assume the roles of heroes, working together to penetrate the dungeon, push past obstacles, and find three key locations to purge of evil and slow, if not outright stop, the spread of darkness across the land.
However, neither the Grim Dark Dungeon Master player nor the hero players know the layout of the dungeon at the start of the game. That will be determined as the game is played with both sides trying to influence the position of key rooms as they are played on the table.
Thus, both sides compete to build the dungeon that will most easily achieve their goals.
—description from the designer
In this game one player assumes the role of the Grim Dark Dungeon Master who wants to protect key areas of the dungeon to prevent interruption to the dark doings occurring there.
Meanwhile 1 to 3 other players assume the roles of heroes, working together to penetrate the dungeon, push past obstacles, and find three key locations to purge of evil and slow, if not outright stop, the spread of darkness across the land.
However, neither the Grim Dark Dungeon Master player nor the hero players know the layout of the dungeon at the start of the game. That will be determined as the game is played with both sides trying to influence the position of key rooms as they are played on the table.
Thus, both sides compete to build the dungeon that will most easily achieve their goals.
—description from the designer
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