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BGG랭킹
BGG전체 : 9264
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
30-40 분
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연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Peter Joustra, Corné van Moorsel
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아티스트
Wesly Gibs
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인원
게임 소개
각 플레이어는 황량한 풍경을 화려한 숲, 초원, 도시, 호수와 그에 어울리는 시설로 변화시킨다.
플레이어는 모래땅 모양으로 시작하며, 타일당 6개의 육각형 타일 7개로 구성된다.
게임을 하는 동안 숲이나 초원, 도시, 호수, 시설이 있는 타일을 배치하여 황량한 풍경을 가꾸게 됩니다.
타일은 1, 2, 3개의 육각형을 포함한다. (3개의 서로 다른 모양의 타일과 3개의 육각형이 있습니다.)
각 육각형은 4개의 랜드형 중 1개 또는 24개의 다른 시설 중 1개입니다.
회전:
각 플레이어는 마켓 보드 주변의 열려 있는 타일에서 랜드 타일을 선택할 수 있는 화살표 폰을 가지고 있습니다.
1번째: 차례로 화살표를 마켓 보드가 가리키는 방향으로 이동하여 화살표 앞에 있는 처음 3개 타일 중 1개 타일로 이동합니다.
두 번째: 화살표를 이동한 단계 수에 따라 화살표가 온 위치에 열려 있는 새 타일이 결정됩니다.
3rd: 화살표로 타일을 가져가서 적어도 1개의 육각형 또는 시설에 인접한 자국의 모래 공간에 타일(얼굴을 위로 향하게)을 놓습니다.
게임이 끝나면 플레이어는 숲, 초원, 도시 및 호수(면적이 클수록 더 많은 점수를 부여함)와 특정 점수 규칙에 따라 각 시설에 대한 승리 점수를 얻는다. 남은 빈 공간(모래 육각형)을 뺀 값입니다.
-게시자의 설명
플레이어는 모래땅 모양으로 시작하며, 타일당 6개의 육각형 타일 7개로 구성된다.
게임을 하는 동안 숲이나 초원, 도시, 호수, 시설이 있는 타일을 배치하여 황량한 풍경을 가꾸게 됩니다.
타일은 1, 2, 3개의 육각형을 포함한다. (3개의 서로 다른 모양의 타일과 3개의 육각형이 있습니다.)
각 육각형은 4개의 랜드형 중 1개 또는 24개의 다른 시설 중 1개입니다.
회전:
각 플레이어는 마켓 보드 주변의 열려 있는 타일에서 랜드 타일을 선택할 수 있는 화살표 폰을 가지고 있습니다.
1번째: 차례로 화살표를 마켓 보드가 가리키는 방향으로 이동하여 화살표 앞에 있는 처음 3개 타일 중 1개 타일로 이동합니다.
두 번째: 화살표를 이동한 단계 수에 따라 화살표가 온 위치에 열려 있는 새 타일이 결정됩니다.
3rd: 화살표로 타일을 가져가서 적어도 1개의 육각형 또는 시설에 인접한 자국의 모래 공간에 타일(얼굴을 위로 향하게)을 놓습니다.
게임이 끝나면 플레이어는 숲, 초원, 도시 및 호수(면적이 클수록 더 많은 점수를 부여함)와 특정 점수 규칙에 따라 각 시설에 대한 승리 점수를 얻는다. 남은 빈 공간(모래 육각형)을 뺀 값입니다.
-게시자의 설명
Each player transforms a desolate landscape into florishing forests, grasslands, cities and lakes, combined with matching facilities.
Players start with a sandy land shape, built by 7 tiles of 6 hexagons per tile.
During the game you cultivate your desolate landscape by placing tiles with forest and/or grassland and/or city and/or lake and/or a facility.
The tiles contain 1, 2 or 3 hexagons. (There are 3 differently shaped tiles with 3 hexagons.)
Each hexagon is 1 of the 4 land types or 1 of the 24 different facilities.
TURNS:
Each player has an Arrow pawn for selecting Land tiles from the available open tiles around the Market board.
1st: In your turn you move your Arrow, in the direction it points, around the Market board, to 1 of the first 3 tiles in front of your Arrow.
2nd: The number of steps you moved your Arrow, determines which new tile will be placed, open, at the spot where your Arrow came from.
3rd: Take the tile by your ARROW and place the tile (face-up) on SAND spaces in your country, adjacent to at least 1 LAND or FACILITY hexagon.
At the end of the game, players get victory points for forests, grasslands, cities and lakes (the larger the area, the more points it gives), and for each facility according to its specific score rule. Minus remaining open spaces (sand hexagons).
-description from publisher
Players start with a sandy land shape, built by 7 tiles of 6 hexagons per tile.
During the game you cultivate your desolate landscape by placing tiles with forest and/or grassland and/or city and/or lake and/or a facility.
The tiles contain 1, 2 or 3 hexagons. (There are 3 differently shaped tiles with 3 hexagons.)
Each hexagon is 1 of the 4 land types or 1 of the 24 different facilities.
TURNS:
Each player has an Arrow pawn for selecting Land tiles from the available open tiles around the Market board.
1st: In your turn you move your Arrow, in the direction it points, around the Market board, to 1 of the first 3 tiles in front of your Arrow.
2nd: The number of steps you moved your Arrow, determines which new tile will be placed, open, at the spot where your Arrow came from.
3rd: Take the tile by your ARROW and place the tile (face-up) on SAND spaces in your country, adjacent to at least 1 LAND or FACILITY hexagon.
At the end of the game, players get victory points for forests, grasslands, cities and lakes (the larger the area, the more points it gives), and for each facility according to its specific score rule. Minus remaining open spaces (sand hexagons).
-description from publisher
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