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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-40 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Matthew Westlake
-
아티스트
-
인원
게임 소개
주사위를 모으고, 괴물을 잡고, 친구들을 파괴하여 신화의 괴물을 잡으세요!
오래 전에 신화의 괴물들이 이 땅을 돌아다니며, 그들을 볼 수 있을 만큼 운이 좋은 사람이라면 누구나 경외심과 경이로움을 가져왔습니다. 지난 목요일에 그들은 모두 실종되었다.
Dice Monsters는 3~6명의 플레이어가 학습하는 데 단 몇 분, 게임하는 데 30~40분이 걸리는 빠르고 가벼운 전략 게임이다.
빠른 설정, 동시 액션, 게임 점수 집계가 끝나지 않아 게임이 빠르게 진행됩니다.
매 라운드마다, 모든 플레이어는 포획을 시도할 몬스터를 선택하거나, 즙이 많은 보상을 위해 주사위를 던지며 내기를 선택한다. 몬스터를 현명하게 선택하고 사용하십시오. 각 몬스터는 미래의 롤을 개선하고, 더 큰 위험과 함께 더 큰 주사위 보너스를 제공하고, 다른 플레이어의 주사위를 훔치거나, 심지어 주사위 롤을 파괴할 수 있는 특별한 능력을 가지고 있습니다.
주사위를 업그레이드하여 승산을 높입니다. 몬스터와 주사위 업그레이드의 적절한 조합을 찾는 것은 자신의 신화 몬스터를 처음으로 포착하는 플레이어가 되기 위한 열쇠입니다.
옵션: 플레이어는 일관되게 다양한 의미 있고 흥미로운 결정을 내려야 한다.
액션: 빠른 설정, 동시 플레이어 액션, 그리고 플레이어 제거 없이 기다리는 시간을 최소화한다.
크레센도 종료: 게임은 회계 연습이 아닌 굉음과 웃음으로 끝낸다집중적 상호작용: 정보 과부하 없이 의미 있는 플레이어 상호작용
—디자이너의 설명
오래 전에 신화의 괴물들이 이 땅을 돌아다니며, 그들을 볼 수 있을 만큼 운이 좋은 사람이라면 누구나 경외심과 경이로움을 가져왔습니다. 지난 목요일에 그들은 모두 실종되었다.
Dice Monsters는 3~6명의 플레이어가 학습하는 데 단 몇 분, 게임하는 데 30~40분이 걸리는 빠르고 가벼운 전략 게임이다.
빠른 설정, 동시 액션, 게임 점수 집계가 끝나지 않아 게임이 빠르게 진행됩니다.
매 라운드마다, 모든 플레이어는 포획을 시도할 몬스터를 선택하거나, 즙이 많은 보상을 위해 주사위를 던지며 내기를 선택한다. 몬스터를 현명하게 선택하고 사용하십시오. 각 몬스터는 미래의 롤을 개선하고, 더 큰 위험과 함께 더 큰 주사위 보너스를 제공하고, 다른 플레이어의 주사위를 훔치거나, 심지어 주사위 롤을 파괴할 수 있는 특별한 능력을 가지고 있습니다.
주사위를 업그레이드하여 승산을 높입니다. 몬스터와 주사위 업그레이드의 적절한 조합을 찾는 것은 자신의 신화 몬스터를 처음으로 포착하는 플레이어가 되기 위한 열쇠입니다.
옵션: 플레이어는 일관되게 다양한 의미 있고 흥미로운 결정을 내려야 한다.
액션: 빠른 설정, 동시 플레이어 액션, 그리고 플레이어 제거 없이 기다리는 시간을 최소화한다.
크레센도 종료: 게임은 회계 연습이 아닌 굉음과 웃음으로 끝낸다집중적 상호작용: 정보 과부하 없이 의미 있는 플레이어 상호작용
—디자이너의 설명
Collect dice, capture monsters, and sabotage your friends in a race to capture a Mythic Monster!
Long ago, Mythic Monsters roamed the land, bringing awe and wonder to anyone lucky enough to catch a glimpse of them. Last Thursday they all went missing.
Dice Monsters is a fast, light strategy game for 3 to 6 players that takes just a few minutes to learn, and 30-40 minutes to play.
With fast setup, simultaneous actions, and no end of game score-tallying, games move quickly.
Each round, every player will pick a monster to try to capture, or choose to place a wager, risking dice for juicy payoffs. Choose and use your monsters wisely, each monster comes with a special ability that could improve future rolls, provide bigger dice bonuses with greater risk, steal dice from other players, or even sabotage their dice rolls.
Upgrade your dice to tilt the odds in your favor. Finding the right combination of monsters and dice upgrades is key to being the first player to capture their own Mythic Monster.
Options: players consistently have a variety of meaningful and interesting decisions to make
Action: fast setup, simultaneous player actions, and no player elimination minimize time spent waiting
Crescendo finish: games finish with a roar and a laugh, not with an accounting exercise
Focused interaction: meaningful player interaction without information overload
—description from designer
Long ago, Mythic Monsters roamed the land, bringing awe and wonder to anyone lucky enough to catch a glimpse of them. Last Thursday they all went missing.
Dice Monsters is a fast, light strategy game for 3 to 6 players that takes just a few minutes to learn, and 30-40 minutes to play.
With fast setup, simultaneous actions, and no end of game score-tallying, games move quickly.
Each round, every player will pick a monster to try to capture, or choose to place a wager, risking dice for juicy payoffs. Choose and use your monsters wisely, each monster comes with a special ability that could improve future rolls, provide bigger dice bonuses with greater risk, steal dice from other players, or even sabotage their dice rolls.
Upgrade your dice to tilt the odds in your favor. Finding the right combination of monsters and dice upgrades is key to being the first player to capture their own Mythic Monster.
Options: players consistently have a variety of meaningful and interesting decisions to make
Action: fast setup, simultaneous player actions, and no player elimination minimize time spent waiting
Crescendo finish: games finish with a roar and a laugh, not with an accounting exercise
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—description from designer
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