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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

일본, 옛 수도 가마쿠라. 이 시대에, 당신은 전통적인 일본 페이스트리를 만드는 견습 파티시에입니다.
어느 날, 주인은 제자들을 모두 모아놓고 다음과 같이 선언했다;나는 이 페이스트리들을 가장 아름답게 장식할 수 있는 사람을 고용할 것이다? 다른 사람들보다 더 예쁘게 페이스트리를 정렬할 수 있나요?
이것은 추상적인 오픈 정보 전략 게임으로, 네 가지 색의 페이스트리를 서로 교환하여 직각과 대각선으로 정렬하고 해당하는 점수를 매기는 게임이다.

설정
놀이 영역에 보드를 놓습니다.
각 플레이어에게 요약을 제공합니다.케이크 타일을 색깔에 따라 보드의 16개의 정사각형에 각각 놓아라.
40개의 포인트 타일을 보드 가장자리에 색상에 따라 포인트 면을 위로 하여 붙입니다. 각 색상의 10개의 칩이 섞이도록 주의하십시오.
임의의 적절한 방식으로 선발 선수를 선택합니다.
턴은 테이블 주위를 시계 방향으로 돌면, 모든 사람들은 그들의 순서대로 순서표를 가지고 그들 앞에 놓는다. 출발 선수를 제외한 모든 사람들은 특수 효과가 얼굴을 위로 향하도록 주문 치트를 뒤집습니다(이 효과는 각 선수의 첫 번째 턴부터 사용 가능합니다).

게임의 흐름
턴은 테이블을 시계방향으로 돈다. 각 턴은 아래의 두 단계로 순서대로 구성됩니다.

1: 선택 사항: 인접한 케이크 타일 2개의 위치를 교환합니다.
직교로 인접한 케이크 타일 2개를 선택하고 위치를 맞춥니다.
케이크 타일은 대각선으로 인접하지 않습니다.

2: 이득포인트치트
포인트 치트의 아이콘 수가 해당 행의 치트\ 색상의 케이크 타일 수와 일치하면 포인트 치트를 얻을 수 있습니다.

회전당 1점 차이만 얻을 수 있습니다(특별한 효과가 허용하지 않는 한).
당신이 얻는 포인트 치트는 당신이 이동한 타일과 관련이 있을 필요가 없다(있다면)
그러나 만약 당신이 포인트 치트를 얻을 수 없다면(또는 당신이 어떻게 할 수 있는지 볼 수 없다면), 당신은 케이크 타일을 옮기든 말든 상관없이 당신의 차례를 지나야 하며 게임이 끝날 때까지 다른 순서를 밟지 않을 수도 있다.

포인트 치트가 생기면 얼굴을 아래로 향하게 하여 특수효과를 보여줍니다. 당신이 얻은 바로 그 턴에서 파워를 사용할 수 없습니다.

턴치와 포인트치의 특수효과
턴치 및 포인트치의 효과는 자신의 턴 중 언제든지 사용할 수 있습니다. 당신은 같은 턴에 여러 개를 사용할 수 있지만, 각각의 치트는 일회용입니다. 일단 사용되면, 치트를 위로 뒤집어서 대신 숫자가 보이도록 하세요.

특수효과 설명
숫자에 따라 여러 번까지 효과를 사용할 수 있습니다.

순서 thicks, red point chits:
추가 이동 작업을 수행할 수 있습니다.

노란색 포인트 칩:
포인트 칩을 추가로 얻을 수 있습니다. 그러나 획득한 모든 포인트 칩은 동일한 행의 것이어야 하며, 모든 포인트 칩은 해당 조건을 충족해야 합니다. 같은 방향에서 여러 개의 노란색 점 눈금을 사용할 수 있지만 얻는 모든 눈금은 같은 행에서 와야 합니다.

초록색 포인트 치트:
포인트 치트를 얻고 싶을 때 필요한 케이크 타일의 개수를 줄일 수 있습니다.
각 그린 포인트 치트는 1 포인트 치트를 얻는 데만 유효할 수 있습니다. 같은 방향에서 여러 개의 녹색 점을 사용하는 경우 다른 점 점에 사용해야 합니다(즉, 노란색 점과 함께 사용).

파란색 점은 특별한 효과가 없습니다. 대신에, 그것들은 일반적인 포인트 칩의 두 배의 가치가 있다. 그들의 전체 총점은 그들의 뒷면에 기록되어 있다.


모든 포인트 치트에 대해 특수 효과의 검정력이 높을수록 치트가 적습니다.


게임과 승리자
게임은 모든 포인트를 획득하거나 모든 플레이어가 포인트를 획득하지 못해 자신의 차례를 넘겼을 때 종료된다.

총점이 가장 높은 선수가 경기에서 승리합니다. 파란색 점 칩은 후면에 값이 인쇄됩니다(전면은 계산되지 않음).

동점일 경우, 마지막으로 간 선수가 동점을 깨뜨린다.


요령과 팁

획득할 총점을 100점으로 반올림하고 해당 점수에서 플레이어의 몫(3명 33점, 4명 25점)을 초과하는 것을 목표로 한다면 \"자신이 잘하고 있는지 아닌지를 판단하는 것이 더 쉬워질 것이다.

Japan, the old capital Kamakura. Here, in this age, you are an apprentice patissier, making traditional japanese pastries.
One day, the master gathered all his apprentices and proclaimed:
"I will employ the one who most beautifully can decorate these pastries"
Will that person be you? Can you line up the pastries prettier than everyone else?
This is an abstract open information strategy game, where you exchange places of pastries of four different colours, in order to line them up orthogonally and diagonally, and score the corresponding points.

Setup
Place the board in the play area.
Give each player a summary.
Place a cake tile on each of the 16 squares on the board, according to colour.
Put the 40 point tiles on the board edge, according to colour, with the point side face up. See to that the 10 chits in each colour are shuffled.
Choose the starting player in any suitable fashion.
Turn goes clockwise around the table; everyone takes their corresponding order chit and places before them. Everyone but the start player flips their order chit so that the special effect is face up (this effect is usable from each player\'s first turn)

Flow of the game
Turn goes clockwise around the table. Each turn consists of the two steps below, in order.

1: Optional: Exchange places of 2 adjacent cake tiles
Choose two orthogonally adjacent cake tiles, and swap their places.
Cake tiles are not adjacent diagonally.

2: Gain point chit
If the number of icons on a point chit matches the number of cake tiles of the chit\'s colour, in that row, then you gain that point chit.

You can only gain 1 point chit per turn (unless a special effect allows you otherwise).
The point chit you gain doesn\'t have to be related to the tiles you moved (if any)
However, if you cannot gain a point chit (or cannot see how you would be able to), regardless of whether you move cake tiles or not, you must pass your turn, without moving any cake tiles and may not take another turn until the game ends.

When you gain a point chit, put it face down to show the special effect. You cannot use a power the very turn you gained it.

Special effects of turn chits and point chits
You may use the effects of turn chits and point chits at any time during your own turn. You may use several on the same turn, but each chit is a one-time use. Once used, flip the chit to face up, so that it shows the number instead.

Explanation of the special effects
You may use the effect up to many times as the number indicates.

Turn order thics, red point chits:
You may do extra move actions

Yellow point chits:
You may gain extra point chits. However, all point chits you gain must be from the same row, and all of them have to fulfill their conditions. You may use several yellow point chits on the same turn, but all chits you gain must come from the same row.

Green point chits:
When you want to gain a point chit, you may lower the number of necessary cake tiles.
Each green point chit can only be valid for gaining one point chit. If you use several green point chits on the same turn, they have to be used for different point chits (i.e. in combination with yellow point chits)

Blue point chits have no special effect. Instead, they are worth double the points of normal point chits. Their full total points are noted on their back sides.


For all point chits, the power of the special effect is higher, the rarer the chit is.


Game and and victor
The game ends when either all point chits have been gained, or when all players have passed their turn due to not being able to gain a point chit.

The player with the highest total points wins the game. Blue point chits have the value printed on their back side (the front side doesn\'t count).

In case of a tie, the last player to go breaks the tie.


Tricks and tips


If you round the total points to be gained as 100, and try to aim for exceeding your player\'s share of those points (33 points on 3 players, 25 points on 4 players), you\'ll have an easier time to judge whether you\'re doing well or not.

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